צילום: הדס פרוש / Flash90     

דיווח: גנץ מסכים לשבת עם נתניהו במחיר פירוק המפלגה; גנץ מכחיש

דרמה פוליטית: יו"ר כחול לבן מוכן להיכנס לממשלת אחדות עם נתניהו ולהיות שני ברוטציה גם במחיר פירוק מפלגתו, בתנאי שמועד החילוף ברוטציה יעוגן בחוק. מקורב לגנץ ל'חדשות JDN': "נאלץ לוותר". גנץ מכחיש: "אין שום סיכומים - ספינים ציניים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר כחול לבן בני גנץ נוטה להסכים להקמת ממשלת אחדות כשיו"ר הליכוד וראש הממשלה בנימין נתניהו מכהן ראשון ברוטציה, וזאת גם במחיר פירוק כחול לבן – כך דווח הערב (חמישי) ב'הארץ'. 'בחדשות 12' דווח כי גנץ כבר הסכים. על פי הדיווח, חרף חשדנותו כלפי נתניהו, גנץ נוטה לקדם את המהלך בתנאי שמועד החילוף ברוטציה יעוגן בחוק.  

על פי הדיווח של עמית סגל, ההחלטה המסתמנת נאמרה בחדרים סגורים וגם בחדרי המשא ומתן. המחלוקת היסודית בין לפיד ויעלון לגנץ ואשכנזי היא השאלה אם בעת הזאת שווה למדינת ישראל להקים ממשלה כאשר נתניהו בראשה. זה שחזור של נובמבר האחרון, אז לא היה ברור ברגע האמת אם גנץ יסכים לפירוק כחול לבן. עכשיו, אחרי עוד מערכת בחירות ועל רקע סקרים לא טובים ואולי אף על רקע משבר הקורונה נראה שהחלטתו השתנתה.

בניגוד למחלוקות בין המפלגות לאחר הבחירות הקודמות, הפעם שני הצדדים מסכימים שנתניהו יהיה הראשון לכהן כראש הממשלה. ואולם, יש מחלוקת על משך הזמן שיישאר בתפקיד. נתניהו דורש לכהן שנתיים לפני שגנץ יחליף אותו, אך בכחול לבן דורשים פרק זמן קצר בהרבה. יו"ר ש"ס אריה דרעי מנסה לפשר בין הצדדים ואף התחייב בפני גנץ כי במקרה שהרוטציה לא תמומש במועד המוסכם, הוא יפסיק לתמוך בנתניהו. 

חיים לוינסון דיווח כי יו"ר מפלגת תל"ם ח"כ משה (בוגי) יעלון הבהיר לגנץ כי לא ייכנס לממשלת אחדות בראשות נתניהו, גם אם יושגו הסכמות על כך עם הליכוד. גם, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד עדיין מתלבט אם להצטרף לממשלה בראשות נתניהו, במידה ותוקם, או לחילופין להתפצל ולהישאר באופוזיציה. במקביל, ח"כ גבי אשכנזי הבהיר לגנץ כי הוא לא יהיה חלק מממשלה בתמיכת הרשימה המשותפת. גנץ סבור שגם במקרה שבו יעלון ולפיד יסרבו להיכנס לממשלה, חלק מחברי מפלגותיהם – תל"ם ויש עתיד – יעדיפו להיכנס אליה.

מלבד המחלוקת על מועד החילופים ברוטציה, שתי מחלוקות נוספות בין הצדדים נוגעות לזהות שר המשפטים הבא, כשבכל מקרה אמיר אוחנה (הליכוד) לא יישאר בתפקיד, ולסיפוח בקעת הירדן. על פי הסיכום המסתמן, הממשלה שתוקם תהיה שיוונית בין בלוק הליכוד-המפלגות החרדיות-ימינה לבין כחול לבן ומפלגת העבודה – למרות היתרון המספרי הגדול של הבלוק. 

גורם בכיר בכחול לבן אמר בשיחה ל'חדשות JDN' כי "ממשלת אחדות זה חובת השעה, נאלץ לוותר שנה ראשונה לנתניהו כדי להוציא את המדינה ממשבר הקורונה, אבל נדאג שנתניהו לא ימלט את עצמו מהמשפט הצפוי לו". בהודעה הרשמית של המפלגה הכחישו את הדיווח ומסרו כי, "המגעים עם צוות המו"מ של הליכוד הופסקו הערב. היום לא התקיימה פגישה ובניגוד לפרסומים אין שום סיכומים. מה שאנחנו רואים לאורך היום הוא ספינים ציניים בזמן משבר גדול וקשה לאזרחי ישראל. בשבוע הבא הליכוד יקבל כנסת מתפקדת למען אזרחי ישראל".

גנץ הכחיש את הדיווח ומסר כי "המגעים עם צוות המו"מ של הליכוד הופסקו הערב. היום לא התקיימה פגישת מו"מ ובניגוד לפרסומים אין שום סיכומים. מה שאנחנו רואים לאורך היום הוא ספינים ציניים בזמן משבר גדול וקשה לאזרחי ישראל. בשבוע הבא הליכוד יקבל כנסת מתפקדת למען אזרחי ישראל. לא אתפשר לעולם על ביטחון ישראל ועל שמירה על הדמוקרטיה בישראל. בכל הקשור למאבק בקורונה – נתמוך בכל צעד נכון של ממשלת המעבר".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בתגובה בטוויטר כי "‏עוד יום, עוד ספין כושל של הליכוד בנסיון לפרק אותנו שלא יצליח. נלך, נפתח את הכנסת, נעבוד בשביל האזרחים שהקורונה הורסת את חייהם, במקביל נעשה הכל להוריד את הממשלה הזו שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית".

ח"כ תמר זנדברג אמרה בתגובה לדיווחים: "אחדות בראשות נאשם, שקרן ומסית זו הפרת אמונים עבור גוש ענק שדרש שינוי, אם בסופו של דבר יתברר שהשעיית הדמוקרטיה באמצעות שיתוק הכנסת היתה מסך עשן לרקום ״אחדות״ בראשות נאשם בשוחד, שקרן ומסית סדרתי – זו תהיה הפרת אמונים פסיכית עבור גוש ענק שדורש שינוי. גנץ – לא מאוחר. קח את המנדט, יש לך ממשלת רוב דמוקרטית שלא מתכופפת מפני גזענות ולא נכנעת לשחיתות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
9 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סופו של הנחש ידוע.
הוא הבן של טומי כופה את דעתו יחד עם בוגי על גאנץ שהוא מטבעו אדם רגוע ושקט את כל המילים הקשות שגאנץ השמיע נגד ביבי הוא נאלץ לומר כתכתיב של הלייצים האלה לפיד יעלון – הם יישבו באופוזיציה עד הבחירות הבעל"ט ואח"כ ייעלמו מהמפה , לעומתם אשכנזי וגאנץ יישתלבו יפה בליכוד במקומות מכובדים כאחים לדעה .

לא תהיה ממשלה

ישנה טעות בכתבה
בתגובת ההכחשה של גנץ הובאה בטעות ציטוט מהידיעה שאותה בעצם הכחיש.
אתר כשר, נקי ומוצלח שגם מיום ליום הופך ליותר ויותר מעודכן מותר גם לו לטעות.
עלו והצליחו!!

עמית סגל תפסיק להחריב ממשלות ימין !

אל תיכנע!!!

כחול לבן זה חניה .

גם עלי עושה רושם שבני גנץ עצמו בנ"א טוב, רק החברות שלו ללפיד ש-ש-ו-נ-א את נתניהו גורמת לו לנהוג לא כפי מה שהיה רוצה

רק שס

נבלות ??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture