לפיד: "או שנעביר הצעת אי אמון עם כחול לבן או שנלך לבחירות"

בישיבת הסיעה השבועית אמר יו"ר ישראל ביתנו: "לצערי אנחנו נצטרך לחזור עוד פעם על נושא הצוללות, ספינות השטח ומטוסי F35. כל הפרסומים האחרונים כולל הודעות של אלופים במילואים דן הראל ועמוס גלעד מחייבים אותנו להקים ועדת חקירה ממלכתית רצינית שתבחן את הסיפור"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד אמר בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "אתמול בישיבת קבינט הקורונה, ראש הממשלה נתניהו אמר: "אין לנו את היכולת לממן את הקפסולות בכיתות א' ב'." התוצאה היא שכיתות א' ב' ילמדו רק שלושה ימים בשבוע. הילדים משתגעים. ההורים לא יכולים לעבוד. מה יעשה הורה שצריך לחזור לעבודה? יודיע שהוא עובד שלוש פעמים בשבוע"?.

לדבריו, "אם אין לנתניהו את היכולת לממן בתי ספר לילדים, איך יש לו את היכולת לממן ממשלה של 36 שרים? את היכולת לממן שר לענייני מים, שרה לקידום קהילות לא קיימות. איך יש לו את היכולת לממן לעצמו מטוס פרטי במיליארד שקל? אם אין לכם כסף, למה אתם ממשיכים להעביר מיליארדים בשוחד פוליטי לשותפים הקואליציוניים? הממשלה הזו היא האירוע הכי בזבזני, הכי מופקר, הכי חסר אחריות בתולדות המדינה".

"בעולם פתחו את בתי הספר. בגרמניה, פינלנד, שוודיה, דרום קוריאה. ב-27 ממדינות ה-OECD, יש לימודים. בתי הספר פועלים. לא רק עד כיתה ד', עד סוף התיכון. יש בתי ספר. את בתי הספר בישראל צריך לפתוח. שיפתחו חמישה ימים בשבוע. שיפתחו חמש שעות ביום, אבל שיפתחו. יש פתרונות: לימודים באוויר הפתוח. העברת סמכויות למנהלים ורשויות המקומיות. שימוש בהורים מתנדבים. מערך בדיקות בתוך בתי הספר".

"הכי קל להודיע שאין כסף. זה רק לא נכון. אנחנו אישרנו פה בכנסת יותר ממאה מיליארד שקל לסיוע במשבר. חלק גדול מהכסף לא נוצל. הם לא יודעים לעבוד. אפשר לחזור ללימודים. זה רק לא יקרה עם הממשלה הזו".

בסיום דבריו פנה לשר הביטחון: "בני גנץ אמר אתמול אחרי ישיבת הקבינט: 'אני מתוסכל, אנחנו יושבים פה שעות על גבי שעות ולא מחליטים כלום'. אתה מתוסכל?! אתה יודע איך מרגישים הורים לשלושה ילדים שכבר חודשים תקועים בבית?! צריך מהר ממשלה אחרת, מתפקדת, שתעשה את העבודה ותחזיר את הילדים לבתי הספר. או שכחול לבן יצביעו אתנו אי אמון, או שנלך לבחירות. ככה אי אפשר להמשיך".

מוקדם יותר אמר יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו: "לצערי אנחנו נצטרך לחזור עוד פעם על נושא הצוללות, ספינות השטח ומטוסי F35. כל הפרסומים האחרונים כולל הודעות של אלופים במילואים דן הראל ועמוס גלעד מחייבים אותנו להקים ועדת חקירה ממלכתית רצינית שתבחן את כל הסיפור מהתחלה עד הסוף".

הוא הוסיף: "מה שעוד מחזק אותי בעמדתי היום זה הדבר המדהים ששמעתי גם מראש הממשלה וגם משר הביטחון בנושא F35. אומר שר הביטחון שמערכת הביטחון לא ידעה כלום, הכל נעשה מעל ראשה. אומר ראש הממשלה שהכל נעשה בידיעת מערכת הביטחון. אחד מהם משקר. אני לא מבין למה במדינת ישראל הדבר הזה מתקבל כקוריוז כשיש שני אנשים, אחד מהם ראש ממשלה והשני שר הביטחון ואחד מהם לא דובר אמת, וזה לא משנה כרגע מי אומר אמת ומי לא. עצם העובדה שאחד מהם לא דובר אמת מהווה פגיעה בביטחון של מדינת ישראל".

"מתברר שלא למדנו שום דבר ולא תיקנו שום דבר לכן אני חוזר ואומר צריך לבחון כרגע את כל נושא הצוללות והספינות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture