Yonatan Sindel/Flash90

לקראת הדיון על הקנסות – פינדרוס: "חייבים להתחשב בסיעות הקואליציה"

יו"ר סיעת יהדות התורה אמר: "הממשלה חייבת להתחשב בעמדות סיעות הקואליציה ולא לדון בהצעה שלא מקובלת על כל השותפות הקואלציונית. אמרנו וחזרנו, כי נתנגד להעלאת גובה הקנסות, הגבוהים ממילא. בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לקראת הדיון המתוכנן בישיבת הממשלה על העלאת גובה הקנסות, אומר יו"ר סיעת יהדות התורה כי בהתאם להחלטת סיעת יהדות התורה להתנגד להעלאת גובה הקנסות, נציגי הסיעה יצביעו נגד ההחלטה במליאת הכנסת ובוועדות.

לדבריו, "הממשלה חייבת להתחשב בעמדות סיעות הקואליציה ולא לדון בהצעה שלא מקובלת על כל השותפות הקואלציונית. אמרנו וחזרנו, כי נתנגד להעלאת גובה הקנסות, הגבוהים ממילא. בפרט על רקע המצב הכלכלי הקשה בו נתונים אזרחי ישראל בכלל ובעלי העסקים הקורסים בפרט. הממשלה צריכה לגבש פתרונות ולא להגדיל את הקנסות".

כזכור, בתום ישיבת סיעת יהדות התורה לפני כשבוע הוחלט כי יו"ר יהדות התורה ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר הסיעה בכנסת ח"כ יצחק פינדרוס ייפגשו עם יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר, להבהיר כי מערכת יחסים בין שותפות קואליציוניות חייבת להיות הדדית ומחייבת תיאום הן בהחלטות הממשלה והן בהחלטות שרים – כך נמסר בהודעת הסיעה.

בתום הישיבה נמסר כי "הסיעה קבלה על התעלמות עמדותיה בנוגע לתקנות הקורונה ולחוסר תיאום והתחשבות בצרכי הציבור החרדי. כמו כן הועלו החלטות השרה לאיכות הסביבה הנוגדות את עמדת הסיעה: הוספת פיקדון למכלי משקה ותקנות לעניין ייצור מוצרי פרווה. בנוסף, הוחלט כי הסיעה תתנגד בתוקף להגדלת גובה הקנסות, הגבוהים גם כך. באם תבוא ההצעה למליאה חברי הסיעה יצביעו נגד".

דרעי אמר בדיון בקבינט הקורונה כי הוא "לא מקבל שמסיבות שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו 5000 שקל קנס ומוסדות לימוד במדינת היהודים יקבלו 15 אלף. המוסדות הכי חלשים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". היועץ המשפטים לממשלה אביחי מנדבליט הגיב ואמר כי "אני מסכים עם השר דרעי, צריכים לשקול שוב את העלאת הקנסות באופן הזה".

דרעי אמר עוד כי "אני לא מקבל את זה שחתונות, חנויות ושאר מפירי חוק שפותחים בניגוד להנחיות יקבלו קנס של 5000 שקלים ומוסדות לימוד במדינת היהודים, שיפרו את ההנחיות יקבלו מעתה קנסות מקסימליים בסך 25 אלף שקלים. אני נגד הפרת הנחיות. במוסדות החינוך של שס שומרים על ההנחיות. אבל מדובר במוסדות החינוך הכי חלשים, הכי עניים ואנחנו דוחפים אותם להפר הנחיות". נתניהו הגיב ואמר כי "הקנסות לפתיחה בניגוד להנחיות חייבים להיות שוויוניים".

יו"ר ועדת חוקה ח"כ יעקב אשר אמר הערב כי "אין שום היגיון להעלות קנסות כשהתחלואה יורדת, ובוודאי לא יתכן שמוסדות התורה והחינוך ייקנסו בסכום הגבוה פי חמישה מענפי המסחר. על משרדי הממשלה להתמקד במתווה הנדרש להפעלת המוסדות ולבנות אותו באופן שיהלום את שמירת כל כללי הבריאות, ולא לברוח לפינה הנוחה והקלה של אכיפה וקנסות שאולי טוב לנפנף בהן בתקשורת אך הן לא יועילו כלל לעצירת התחלואה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה חושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מעלה – בניגוד לשר דרעי, שחושב שהקנסות צריכים להיות שוויוניים כלפי מטה".

סגן השר מאיר פרוש תוקף הבוקר ב'המבשר' את הכוונה להגדיל את הקנסות על פתיחת מוסדות החינוך ואומר כי "שיטת הקנסות, וההתנהלות המרוככת לעסקים אירועים מול היד הקשה על מוסדות החינוך מגלה פעילות אובסיסיבית אנטי חרדית. הגישה הזו תתנקם באלה שפוגעים בנו".

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני אמר בראיון ל'קול חי' על היוזמה להגדלת קנסות למוסדות החינוך: "דיבר איתי הבוקר ח"כ יעקב אשר שהוא יו"ר ועדת החוקה ואני מקוה שהוא לא יאשר אצלו בועדה את תקנות הגדלת הקנסות הבלתי פרופורציונליות שרה"מ מבקש לאשר כעת, זה לא הגיוני ולא פרופורציונלי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture