Yonatan Sindel/Flash90

גפני על חקירת זוהר: "המשטרה חצתה קווים אדומים – מתאים למשטרים אפלים"

יו"ר דגל התורה תקף את ההחלטה לזמן את יו"ר הקואליציה בחשד לסחיטה באיומים בעקבות דברים שאר נגד היועמ"ש "פגיעה במשטר דמוקרטי". אייכלר: "מי שחשב שאפשר להפעיל משטר דיכוי נגד החרדים ומשטר נאור לאחרים, ילמד בדרך הקשה שדיקטטורה היא דיקטטורה לכולם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני תקף את ההחלטה לזמן את יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר בחשד לסחיטה באיומים בעקבות דברים שאר נגד היועץ המשפטי לממשלה: "משטרת ישראל חצתה קווים אדומים. חקירת חבר כנסת שהתראיין באופן גלוי, מהווה פגיעה במשטר דמוקרטי ומתאים למשטרים אפלים וחשוכים" דברי גפני.

ח"כ ישראל אייכלר אמר כי "מדהים לראות כיצד כולם מופתעים מחקירתו של יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר. כאילו הם אינם רואים את החונטה המשפטית מפעילה דיקטטורה בסתימת פיות ובכפייה אנטי דתית".

"מדינת ישראל הפסיקה להיות דמוקרטית כשבית המשפט תפס בכוח הזרוע את השלטון ופוסל חוקי הכנסת כמו חוק הגיוס. דבר שעלול להביא למלחמה נגד התורה ולומדיה. שלילת חופש דת וחילול הכותל המערבי. הגנה משפטית על שוטרים אלימים שמכים ילדים ברחובות עד זוב דם. שלילת זכויות האדם בסגרים מיותרים בשם חוקי הבריאות. לאחר כל זאת אל תיראו מופתעים מביטול חסינותם של חברי הכנסת שאמורים לבטא את זעקת האזרח חסר האונים. מי שחשב שאפשר להפעיל משטר דיכוי נגד החרדים ומשטר נאור לאחרים, ילמד בדרך הקשה שדיקטטורה היא דיקטטורה לכולם".

סגן שר התחבורה אורי מקלב על חקירת יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר: "מבלי להתייחס לגופם של דברים במבחן התוצאה מנהלים חקירה כנגד חופש הביטוי, כל מניפי דגל זכות האזרח וחופש הביטוי נאלמים דום כאשר זה מגיע אליהם, ישנו ספר חוקים אחד לאזרח וספר חוקים שני ל'קליקת' בתי המשפט והפרקליטות – הם מגבים אחד את השני, מחוקקים מה שהם מחליטים, ומי שפוצה פה נחקר ונעצר. קבוצת אנשים אשר מתנהלת בהפחדות, איומים ותפירת תיקים, עוד מבלי להגיע לחסינות שיש לחבר כנסת, במעשיהם הם מסבירים כמה הם דיקטטורה".

כזכור, במשטרת ישראל מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעבירה של סחיטה באיומים, במסגרתה נחקר במהלך היום נבחר ציבור. מדוברות המשטרה נמסר כי "החקירה מתנהלת באישור וליווי פרקליטות המדינה". עוד מסרו במשטרה כי "מעבר לאמור ומטבע הדברים לא נוכל להרחיב בפרטים נוספים מחקירות מתנהלות".

זמן קצר לאחר מכן חשף יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר מ'הליכוד' כי הוא נבחר הציבור שנחקר וכתב בחשבונו האישי בפייסבוק: "יום עצוב לדמוקרטיה שלנו. נקראתי לחקירה במשטרה בעניינו של מנדלבליט. לא אסתיר מכם את העובדה שהופתעתי, בטח לאור העובדה שמדובר בחקירת השתקה שמתבססת על הבעת עמדה בראיון רדיו. לעניות דעתי זו חקירה הזויה כנגד נבחר ציבור בכלל, וכנגד נבחר ציבור מהימין בפרט".

"בשנים האחרונות הובלתי שיח בלתי מתפשר בכל הנוגע להתנהלות הפרקליטות והמשטרה, עשיתי זאת מבלי לחשוש למרות כל האזהרות שקיבלתי. ״תיזהר, ינסו לתפור לך תיק״, הזהירו אותי. עניתי: ״תמיד אלך עם האמת שלי, ויהא המחיר אשר יהא״. לא, אני לא מתחרט על כך שהבעתי את קולם של רבים שלא יכלו לזעוק, אני זה שזעקתי במקומם נוכח העוול הנורא שנגרם לנו בשנים האחרונות".

"אין אדם אובייקטיבי במדינה שלנו שלא יסכים עם העובדה שמדובר בתופעה מסוכנת של נסיונות השתקה של מחנה שלם. תופעה שמקומה במשטרים חשוכים, בטח לא בדמוקרטיה מפוארת כמו ישראל. ידעתי שכאיש ימין שנאבק למען האמת של כולנו, אני עלול לשלם מחיר, אבל כנראה לא שיערתי בדעתי עד כמה רחוק ילכו בנסיון להלך עליי אימים".

"מעולם לא עברתי עבירה פלילית, מעולם לא נחקרתי במשטרה ומעולם לא נחשדתי בכלום ואם זו החקירה הראשונה שלי, דיינו. אני סבור שהחלטת הפרקליטות והמשטרה לפתוח נגדי בחקירה כדי למנוע ממני לבקר את התנהלותו של מנדלבליט, תהיה הרסנית למערכת אכיפת החוק ואף עלולה להביא לאובדן מוחלט של אמון הציבור בה, שגם כך נמצא בשפל של כל הזמנים. אני לא חושש. בע״ה ננצח", דברי זוהר.

זמן קצר לאחר שמיקי זוהר חשף כי הוא נחקר בלהב 443 בעקבות דברים שהתבטא נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, יוצא השר לבטחון פנים להגנתו. בחשבונו האישי בטוויטר כתב אמיר אוחנה: "מסכים איתך מיקי ידידי היקר. בנושאי חקירות אנשי ציבור מן הסתם אינני יכול להורות למשטרה את מי/על מה לחקור, אך זו תעודת עניות למשטרה, ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטות שהתקיימה חקירה על התבטאות לא מוצלחת (שהובהרה לאחר מכן) בראיון רדיופוני. פשוט בושה".

יו״ר הכנסת יריב לוין הגיב לחקירה ואמר: "כיו״ר הכנסת איני יכול לקבל מצב שבו חבר כנסת נחקר בשל התבטאות שלו שנאמרה במסגרת תפקידו הציבורי. עד היום הכרנו מושג של ״תביעת השתקה״ שמטרתה להרתיע אדם מלומר את עמדתו על ידי הגשת תביעת דיבה בסכום גבוה. היום, נקבע מושג חדש של ״חקירת השתקה״ שמטרתה להרתיע אנשי ציבור מלומר באופן חופשי את עמדתם".

"חסינות חברי הכנסת נועדה בדיוק לצורך הזה, כדי להבטיח שיוכלו לבקר את מערכות השלטון ולהביע את עמדתם ללא מורא. הכוח המצוי בידי רשויות אכיפת החוק הוא כוח עצום. השימוש בכוח הזה חייב להיות זהיר, מידתי ובעיקר ענייני. השימוש בכוח הזה לשם ״חקירת השתקה״ מעיד על שיבוש קשה של שיקול הדעת ושל הבנת מגבלות הכוח".

עוד כתב יו"ר הכנסת: "אני מצפה מכל ראשי הסיעות בכנסת להתאחד בדרישה להפסקת החקירה, ולכיבוד סמכויות חברי הכנסת ויכולתם לבצע את תפקידם. הפעם מוטל על כולנו להתעלות מעל כל שיקול פוליטי או מפלגתי, ולשמור על היכולת של הכנסת ושל חברי הכנסת למלא את תפקידם החיוני".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, על זימונו לחקירה של יו"ר הקואליציה: "משטרת מנדלבליט רודפת אחרי כל אזרח או ח"כ שהתבטא באופן לא מוצלח. כל ח"כ מימין או משמאל ששותק עכשיו, לא ראוי לתפקידו. מנדלבליט שהוחזק בגרון כשבוי במשך שנים ואולי עד היום, התאהב בשיטה ונוקט בה מול מבקריו. תסמונת סטוקהולם. לא נפחד לדרוש בדיקה בעניינך ולפעול שתיחקר על מעשיך. הביתה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב כתבה בדף הפייסבוק: "במדינה דמוקרטית אין מקום לחקירות הפחדה וסתימת פיות של נבחרי ציבור – הגיע הזמן לפצל בין משרת היועמ״ש והתובע הכללי". עוד כתבה "אני מבקשת לחזק את חברי ח״כ מיקי זוהר. אין ספק שזימונו לחקירה הוא שפל חדש ושיא בהשתקה והפחדה של נבחרי ציבור שלא מוכנים ליישר קוו עם ההגמוניה המשפטית".

"כפי שמבקרים פוליטיקאים כך יש מקום להעברת ביקורת על אנשי הפרקליטות ומערכת אכיפת החוק. מתי ייחקר מישהו מהפרקליטות על דברים שכתב ועשה?! תנוח דעתכם זה לא יקרה כי אין מי שיחקור או יבקר את הפרקליטות – הם מעל החוק. הגיע הזמן לפצל בין משרת היועץ המשפטי לממשלה, לתובע הכללי".

השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס כתב: "חקירה של ארבע שעות במשטרה על אמירה של נבחר ציבור נגד היועץ המשפטי לממשלה היא בלתי מתקבלת על הדעת. זה אחרי הידיעה על זימון לחקירת משטרה, במהלך השבת, לשלושה אזרחים שדיברו נגד היועץ המשפטי. מעניין אם הוא התייעץ עם פרקליט המדינה קודם. את ההתדרדרות החמורה הזאת חייבים, אבל חייבים לעצור".

יו״ר סיעת ימינה, שרת המשפטים לשעבר, חה״כ איילת שקד: ״חקירתו של ח"כ מיקי זוהר בגלל התבטאות אומללה עליה הוא התנצל היא אות קלון למערכת האכיפה במדינה דמוקרטית. טוב תעשה מערכת אכיפת החוק אם תחזור בה ותודה שטעתה.״

חה"כ אריאל קלנר הגיב על החקירה: "מחרתיים נקרא: "חָלִלָה לָּךְ הֲשֹׁפֵט כָּל הָאָרֶץ לֹא יַעֲשֶׂה מִשְׁפָּט." מזל שאברהם אבינו אמר את זה לקב"ה. לו היה אומר זאת על מנדלבליט, היה מוזמן לחקירת משטרה. וברצינות: כשראש התביעה הכללית מתנהג כראש ארגון פשע, זה באמת מזכיר את סדום".

השר זאב אלקין כתב בחשבון בטוויטר שלו: "‏זימון ח״כ זוהר לחקירה פלילית, בעקבות דבריו בראיון ברדיו זאת חציה של כל הגבולות של חסינות פרלמנטרית וחופש הביטוי של חברי כנסת!! אפשר להתווכח עם הסגנון וח״כ זוהר גם הוציא לאחר מעשה הבהרה והתנצלות על דבריו, אבל חקירה פלילית??? מי שאישר את החקירה הזאת פגע קשות בדמוקרטיה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ הגיב: "‏מנדנלבליט חצה היום קו אדום בוהק שמקרב את ישראל אל עבר דיקטטורה משפטית מסוכנת והוא חייב ללכת הביתה מיד. שרי הממשלה והעומד בראשה חייבים להפסיק לשתף איתו פעולה לחלוטין, לא לזמן אותו לשום ישיבה, לא להשתתף בשום ישיבה שהוא משתתף בה ולהביא להחלפתו במישהו שמבין טוב יותר את התפקיד".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יחידת להב = בלה בלה בלה !!!

מספיק עם הדיבורים, תחוקקו כבר את חוק ההתגברות, ותפסיקו את השתוללות הבג"ץ, למה מיניתם אנשים שמאלנים לעמדות מפתח, ונתתם להם כח בלתי מוגבל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture