ליצמן וגפני: "כחול לבן איבדו את הבלמים – סער גילה את מניעיו נגד מסורת ישראל"

ראשי 'יהדות התורה' בתגובה לאישור חוק השוויון בתמיכת כחול לבן: "תמיכתם בעד בניגוד לעמדת הקואליציה שהם כביכול משתתפים בה היא דוגמא חיה לפופוליזם שמתווה את דרכם". על היעדרות סער ושיר: "התחייבו להצביע נגד החוק, החליטו לברוח וגילו את מניעיהם הפופוליסטים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראשי 'יהדות התורה' שר השיכון ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיבו על אישור חוק השוויון בתמיכת כחול לבן: "כחול לבן איבדו את הבלמים ומדרדרים את ישראל לבחירות מיותרות על חשבון אזרחי ישראל. תמיכתם בעד הצעת חוק השוויון, בניגוד לעמדת הקואליציה שהם כביכול משתתפים בה, היא דוגמא חיה לפופוליזם שמתווה את דרכם", תקפו.

ליצמן וגפני התייחסו להיעדרותו של גדעון סער מההצבעה ואמר כי "לצערנו ח"כ גדעון סער ומיכל שיר שהתחייבו להצביע נגד החוק, החליטו לברוח מההצבעה על אף שנכחו במשכן וגילו את מניעיהם הפופוליסטים בניגוד למסורת ישראל". עוד נמסר: "חברי יהדות התורה יעשו הכל על מנת למנוע את התקדמות החוק בועדות ובמליאת הכנסת".

מליאת הכנסת אישרה היום את הצעת החוק של כחול לבן לעיגון הזכות לשוויון. ההצעה עברה תוך התנגדות של סיעות הקואליציה. 56 חברי כנסת תמכו בה ו-54 התנגדו כשחברי קואליציה רבים נעדרים מהאולם. בין הנעדרים היה ח"כ גדעון סער שהודיע אמש על עזיבת הליכוד ומקורבתו, חברת הכנסת מיכל שיר. בסביבת סער הסבירו כי הוא נכנס באיחור לאולם המליאה ולא הספיק להצביע.

בכיר בליכוד האשים את חברי הכנסת גדעון סער ומיכל שיר שלא השתתפו בהצבעה, וכך הכשילו אותה. סער הגיע למליאת הכנסת לאחר שההצבעה הסתיימה, ולמרות שביקש להצביע, יו"ר הכנסת יריב לוין אמר לו כי הצבעתו לא אפשרית. נוסף אליהם, חברי הכנסת חיים כץ ואתי עטיה מהליכוד לא השתתפו בהצבעה בשל היותם בבידוד, זאת למרות שהתבקשו להגיע אך סרבו.

חברי הכנסת מהסיעות החרדיות זעמו על היעדרו של סער והידוע כמקורב אליה: "גדעון סער הבטיח לנו שיצביע איתנו על חוק השוויון ורימה. הוא איבד אותנו״, אמרו בסיעות החרדיות. כזכור, בכיר ביהדות התורה אמר הבוקר ל'חדשות JDN' כי: “מוטב שסער לא יבנה על פרידה חרדית מנתניהו לטובתו. קרבתו לליברמן ולפיד לא מוסיפה לו נקודות זכות, וגם לא שכחנו שסער תקע את חוק המרכולים כשזה היה בידיו”

מהליכוד נמסר: "ליברמן וגדעון סער העבירו היום את ״החוק לביטול חוק יסוד הלאום״ שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא-יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו. רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא-מלא של השמאל".

מישראל ביתנו נמסר בתגובה: "נתניהו שהפך למשת"פ של החמאס ושל התנועה האיסלאמית בארץ ושמשרת נאמנה את האינטרסיים של ש"ס ויהדות התורה בכנסת, חייב לקבל פרס ישראל על שקרים והשמצות כנגד יריביו הפוליטיים".

שרת התחבורה מירי רגב הטילה את האשמה בהפסד בהצבעה על גדעון סער, שהכריז על הקמת מפלגה חדשה והתפטר הבוקר מהכנסת. "בהצבעות בכנסת. לצערנו הפסדנו היום בהצבעה חשובה בגלל היעדרותם של גדעון סער ומיכל שיר. האמת, מביש".

ח"כ איילת שקד: "חוק השוויון הוא חוק פוסט ציוני. בישראל היה מאז ומתמיד שוויון זכויות, בין אזרח לאזרח, יהודי או ערבי. החוק בא לערער על הזכויות הלאומיות של הקולקטיב היהודי". בצלאל סמוטריץ': ‏"מבין שעבור הנדל "ימין ממלכתי" זה להיעדר מהצבעה על הצעת חוק של בל"ד לביטול חוק הלאום ולהפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. לא יועז, זה לא ימין ממלכתי ולא ימין בכלל. זה שמאל פוסט ציוני".

בימין התנגדו לחוק משום שירחיב את סמכויותיו של בג"ץ בהכרעה על סוגיות מכל תחומי החיים שעשויות להתגלגל לפתחו. הצעת החוק עברה במליאה, בתמיכת כחול לבן, במסגרת שלוש הצעות חוק שעלו בניגוד לעמדת הקואליציה ומבלי שאושרו בוועדת השרים לחקיקה, ברקע המשבר הפוליטי. ההצעה אושרה ברוב של 56 תומכים מול 54 מתנגדים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture