צילום : דני שם טוב - דוברות הכנסת

סיכויים אחרונים לפשרה: גנץ בודק דופק במפלגה, אשכנזי שוקל לא להתמודד שוב

גנץ קיים שיחות אישיות עם חברי סיעתו לברר מי יישאר עימו במקרה שיתפשר מול נתניהו. בכירים בכחול לבן: "אם תהיינה בחירות – אשכנזי לא יתמודד". גנץ מסרב בתוקף להצעת נתניהו: "לא יזוז יום ברוטציה". ניסנקורן לגנץ: לדרוש כי מינוי המפכ"ל יאושר במקביל למינוי פרקליט המדינה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

למרות ניסיונות של חברי כנסת לקדם יוזמות פשרה, נמשך הנתק בין ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ לראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו. ב'כאן חדשות' דווח כי גנץ שוחח פרטנית בימים האחרונים עם חברי כנסת מכחול לבן כדי לברר מי יישאר איתו אם יתפשר בעימות מול נתניהו, ומי יישאר במקרה של הליכה לבחירות. אחדים מחברי סיעתו הבהירו שלא יישארו איתו אם ילך לפשרה שמשמעותה ויתור על הרוטציה.

כזכור, לפני שבועיים דווח כי נתניהו הציע לגנץ שהרוטציה תוארך ל-4 שנים, שנתיים לכל אחד. על פי הדיווח ב'חדשות 12', גנץ סירב להצעה בכל תוקף והשיב דרך שליחים: "לא יזוז יום ברוטציה". לחילופין, הסכים ראש הממשלה החליפי להארכת כהונתם כל אחד ב-9 חודשים, רק לאחר כניסתו של גנץ לתפקיד בתאריך המקורי שנקבע.

עוד דווח כי הירידה של כחול לבן בסקרים מובילה למחשבות של בכירי כחול לבן שאומרים בדיונים סגורים כי אם תהיינה בחירות – שר החוץ ובכיר המפלגה גבי אשכנזי לא יתמודד. אשכנזי שקל פרישה כזו עוד לפני שסער הודיע על ריצתו ובימים שבהם כחול לבן קיבלה יותר מנדטים בסקרים. בסביבתו של אשכנזי מכחישים בתוקף את הפרטים ומתעקשים שאין לו שום מחשבות על פרישה מהחיים הפוליטיים.

בתוך כך, ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת הליכוד, מנסה לקדם יוזמה לדחיית המועד שבו תתפזר הכנסת אם לא יעבור תקציב כדי לאפשר עוד זמן למגעים לפשרה. אחרים בליכוד מגדירים את המהלך כבעל התכנות נמוכה. בכנסת הסבירו היום כי בדיוני ועדת הכספים, הוועדה ביקשה להאריך את המועד ב-120 ימים והספירה הביאה ל-23 בדצמבר. עם זאת, בנוסח הסעיף הוגדר יום זה כיום הקובע לעניין מועד ההתפזרות, ונכון יותר לפרש את הביטוי לעניין מועד ההתפזרות בתחילתו.

זוהר אמר כי "אני עושה כל מאמץ, אני פועל ללא הפסקה מול חברי כחול לבן כדי לנסות להגיע לפשרה ולמנוע את הבחירות האלה – אני מאוד מקווה שהם יתעשת. גם אם ממש נרצה, הלכה למעשה, לא נוכל להעביר תקציב, גם לא לשנת 2020 לעת הזו משום שכבר לא נותר זמן. גם במליאה אחת ביום שני אפשר אולי להספיק להעביר את התקציב מקסימום רק בקריאה אחת. אי אפשר להספיק לדון בתקציב ולהעביר אותו גם בקריאה שנייה ושלישית".

"כרגע אנחנו חייבים קודם כל לדחות את מועד הבחירות ב-3 חודשים כדי להמשיך ולהתדיין בינינו", הסביר יו"ר הקואליציה, "הלכה למעשה, אני פועל ככל שיש ביכולתי כדי למנוע את מערכת הבחירות הזו. אגב, בכחול לבן כבר מתחילים להפנים שהבחירות הללו זו התאבדות פוליטית מבחינתם, ככל הנראה הם לא יעברו את אחוז החסימה במערכת בחירות".

ב'חדשות 13' דווח כי שר המשפטים אבי ניסנקורן ביקש מגנץ להתנות את מינוי מפכ"ל המשטרה במינוי של פרקליט המדינה. כחול לבן יכולה הייתה להטיל וטו על המינוי, ולדרוש שמינוי של קובי שבתאי שנבחר על ידי השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, יותנה בכך שבאותה ישיבת ממשלה יועלה מינויו של עמית אייסמן לתפקיד פרקליט המדינה.

עם זאת, גנץ מתנגד, בשל המשבר הקשה שבו מצויה המשטרה, וכן דרישת בג"ץ למנות מפכ"ל בהקדם האפשרי. ראש הממשלה החליפי סבור שהציבור לא יסלח למפגלתו אם תעכב את המינוי, וטוען שאייסמן ימונה אחרי שבג"ץ יכפה על הממשלה למנותו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture