צילום: אלעד מלכה

גנץ מכחיש מגעים לפשרה: "אין הסכמות בינינו לבין הליכוד – הולכים לבחירות"

ביממה האחרונה נרשמה התקדמות במגעים בין הליכוד וכחול לבן בניסיון למצוא פתרון למשבר, אך גנץ עדיין אותת בהדלקת נרות מפלגתית שהוא נערך לסבב בחירות. בכיר בכחול לבן: "יש יותר סיכוי לסיכום על הארכת זמן". עוד גורמים בכחול לבן: "לראשונה מזה זמן רב, הכיוון חיובי"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר כחול לבן בני גנץ קיים הערב (חמישי) הדלקת נרות עם חברי כחול לבן ואותת שהוא נערך לבחירות, ברקע הדיווחים על פשרה מסתמנת במשבר הפוליטי. "אנחנו כמובן לא רוצים בחירות אבל זה נראה שזה הולך לשם – קחו לכם כמה ימים מהכנסת, תנוחו, והולכים להסתער מחדש", אמר גנץ. באירוע בביתו של השר יזהר שי, אמר לשרים והח"כים כי "אין הסכמות בינינו לבין הליכוד. הולכים לבחירות".

במקביל ישנן שיחות בין הליכוד לכחול לבן בניסיון להגיע לפשרה, למרות שבשתי המפלגות מכחישים את קיומן. גם השיחות האלה נראות רחוקות מהגעה לפתרון. הרעיון של הליכוד הוא לדחות את הרוטציה ולהאריך את כהונת הממשלה. עם זאת, בליכוד מסרבים לחסום בחקיקה את האפשרות של נתניהו לצאת לבחירות טרם הרוטציה.

גורם בכיר בכחול לבן שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי "יש סיכוי רב יותר להסכמה על חקיקה שתקבע כי הכנסת לא תתפזר גם בהיעדר תקציב – וכך תהיה 'הארכת זמן' למשא ומתן". המועד שאותו מסמנים בשני הצדדים כדד-ליין טנטטיבי למגעים הוא ביום ראשון – כי אחר כך לא יישאר מספיק זמן לחקיקה. גורם ב'כחול לבן' אמר ב'מעריב' כי בכוונת המפלגה להסכים לפשרה רק בתנאי שיהיה תקציב 2021 והוא יפסיק להוות איום לנקודת יציאה ופירוק הממשלה.

ב'וואלה' דווח כי לגנץ ונתניהו יש ערוץ שיחות באמצעות מקורביהם, מנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי הוד בצר מטעם גנץ ואיש העסקים יעקב אטרקצי מטעם נתניהו, שתיווכו גם במשא ומתן הקואליציוני להקמת הממשלה באפריל, ושליחים ומתווכים נוספים שמנסים לקדם פשרה. גורמים בכחול לבן אמרו היום ש"לראשונה מזה זמן רב, הכיוון חיובי".

מוקדם יותר דווח ב'חדשות 13' על התקדמות דרמטית שנרשמה הערב בין הליכוד לכחול לבן, אשר מנסות למנוע את הקדמת הבחירות – זאת כחמישה ימים בלבד לפני פיזור הכנסת. מקור בכחול לבן שצוטט בדיווח של ספי עובדיה אמר כי כי "גנץ הצליח להבטיח קיום רוטציה וכן את המשך כהונת ניסנקורן כשר משפטים". המקר הוסיף כי "ניסנקורן שמר על שלטון החוק בישראל יותר מכל מבקרי המפלגה".

עדיין לא ברור אם הרוטציה תתקיים במועד שהוסכם עליו קודם. בשלב זה, המשא ומתן בין הצדדים טרם הושלם – כך שמצד אחד הוא עדיין עלול להתפוצץ, אולם גורמים העריכו כי אם בסופו של דבר נציגי המפלגות כן יגיעו להסכמות, ייתכן שפריצת הדרך תושג כבר ביממה הקרובה. אם ניסנקורן אכן יישאר במשרד המשפטים חרף רצונו של ראש הממשלה נתניהו להעביר אותו מתפקיד זה, יהיה מדובר בהישג לכחול לבן.

ב'ווינט' צוטטו גורמים בכחול לבן שדיווחו על התקדמות במשא ומתן עם הליכוד, שבמסגרתה כהונת הממשלה תוארך, הרוטציה בתפקיד ראש הממשלה תצא לפועל במועד מאוחר יותר מנובמבר – ואבי ניסנקורן יישאר בתפקיד שר המשפטים. לטענת הגורמים, נותר לצדדים להחליט כיצד לעגן בחקיקה את תחנה היציאה, כך שראש הממשלה בנימין נתניהו לא יוכל לנצל פריצה וללכת לבחירות כפי שהיה עם התקציב.

ב'ערוץ 7' דווח הבוקר כי עורכי הדין של הליכוד וכחול לבן נתבקשו להתפנות מכל עיסוקיהם הערב מאחר ו"מסתמנת חתימה על הסכם שיאריך את חיי הממשלה". הליכוד בתגובה הכחיש את הדיווח. מהליכוד נמסר הערב בתגובה לדיווח ב'חדשות 13': "פייק ניוז". גם כחול לבן הכחישה את הדיווח באופן רשמי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture