Yonatan Sindel/Flash90

מסתמנת הסכמה בין כחול לבן והליכוד על סוגיית התקציב – גנץ כינס התייעצות

מסתמן: כחול לבן והליכוד יסכימו על העברת חקיקה שתדחה את המועד האחרון להעברת תקציב 2020 ל-15 בינואר. גנץ, אשכנזי וניסקורן יקבלו עדכון על מאמצי התיווך. דרעי קרא להגיע לפשרה: "אסור ללכת לבחירות בעת הזאת". חלקים ממפלגתו של גנץ נגד פשרה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ביום שלישי בחצות אמורה הכנסת ה-23 להתפזר, אולם גורמים פוליטיים הקשורים למו"מ בין הליכוד לכחול לבן מביעים הערב (מוצאי שבת) אופטימיות לגבי היכולת לפתור את המשבר. צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן קיימו פגישות במהלך הערב, ומסתמנת הסכמה בין הצדדים על סוגיית התקציב.

ב'חדשות 12' דווח כי ההסכמה המסתמנת בנושא התקציב תכלול מהלך בכנסת שיאפשר דחייה קצרה בהעברת התקציב – כדי שהצדדים ינסו להגיע להבנות רחבות בשאר הנושאים השנויים במחלוקת. לפי המתווה שנידון, התקציב יעבור בלי חוק ההסדרים, כדי לאפשר את השלמת התהליך בתוך כשבועיים עד שלושה שבועות. אם התקציב יעבור – הפרצה של נתניהו תיסגר, ואם לא – הכנסת תפוזר.

בנוסף, בליכוד דורשים יותר מעורבות בנושאים המשפטיים. במפלגתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו דורשים להיות מעורבים במינוי פרקליט המדינה, מינוי יועץ משפטי לממשלה ובמינוי שופטים. מנגד, בכחול לבן, שהנושא המשפטי היה חלק מרכזי במפלגה, מסרבים לדרישות האלו. מנגד, הם לא מצליחים למצוא מתווה שיבטיח שנתניהו יקיים את הרוטציה.

מקורב לגנץ התייחס למו"מ ב'גאן חדשות ואמר כי "למרות הלחץ של שר המשפטים אבי ניסנקורן, ההערכה היא שנוכל להסכים למינוי יועץ משפטי לממשלה בהסכמת הליכוד בלבד. לביטול מינויו של פרקליט המדינה הנבחר, עורך הדין עמית איסמן, לא נסכים, ולדעתנו זו 'עז' שהליכוד יוותר עליה". סביבת גנץ הוסיפה: "ייתכן מאוד שיחליט כבר הלילה או בבוקר אם לסגור פשרה, ואז יציג את החלטתו מחר".

בכחול לבן יש קבוצה לא מבוטלת שמתנגדת לפשרה והארכת הכהונה. אסף זמיר ומאחוריו עוד שורת חברי כנסת הודיעו לגנץ שהם לא יסכימו להארכת הרוטציה ומוכנים ללכת על כך לבחירות. מקורבי ניסנקורן אומרים שלא יסכים ל"משרד משפטים מעוקר וחבול", ואשכנזי מציג את השארתו של ניסנקורן עם מלוא סמכויותיו כ"תנאי סף". מכאן שלא ברור שגנץ יכול להסכים לפשרה כזאת, גם אילו היה רוצה.

ב'וואלה' דווח צמרת כחול לבן צפויה להתכנס הערב לדיון מכריע בניסיונות הפשרה. יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שר החוץ גבי אשכנזי ושר המשפטים אבי ניסנקורן יקבלו עדכון על המו"מ ואמורים להיוועץ עם שר המשפטים לשעבר, חיים רמון, שהצטרף למאמצי התיווך בימים האחרונים. רמון משמש יועץ לגנץ והאינטרס שלו בנושא הוא לשנות את מערכת המשפט.

יו״ר שס, השר אריה דרעי, אמר הערב: "אסור בשום פנים ואופן ללכת לבחירות בעת הזאת. אנחנו מתמודדים עם נגיף הקורונה, התחלואה עולה, הגבלות נוספות בדרך ויש צורך דחוף להמשיך לטפל בכלכלה. אני דורש מנתניהו וגנץ למצוא פיתרון עוד הלילה, כדי למנוע בחירות ולאפשר לממשלה להמשיך לעבוד למען הציבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture