Hadas Parush/Flash90

ח"כ השכל מתפטרת מהכנסת ומצטרפת לסער: "החלפת השלטון הכרחית"

הח"כית התפטרה מהליכוד ותצטרף למפלגתו החדשה של סער. "בנסיבות אלו, מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך לתמוך בממשלה הזו, וגם לא להיות חברה בליכוד בהנהגתו הנוכחית. לכן, בכוונתי להשיב את המנדט שלי לליכוד, ולהתפטר מחברותי בכנסת − ואעשה זאת בהקדם", אמרה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ שרן השכל הודיעה הבוקר (רביעי) בהצהרה שמסרה לתקשורת כי בכוונתה להתפטר מהכנסת ולהתמודד בבחירות הקרובות מטעם מפלגתו של גדעון סער. "השנה האחרונה הבהירה כמה גדול הפער בין הרעיונות האלה, לבין הערכים והנורמות המאפיינים את הליכוד היום. מהבטחה על הרפורמות הנחוצות במערכת המשפט − נותרו רק מילים. ההתחייבות להחלת ריבונות ביהודה ושומרון − נזנחה. יוזמות להורדת יוקר המחייה − טורפדו. ומעל לכל − הממשלה הנוכחית נחלה כישלון מוחלט בניהול המדינה, וביזתה את האמון שניתן לה ע"י אזרחי המדינה. אירועי הימים האחרונים רק המחישו שלממשלה הזו אין מנדט להמשיך ולשלוט", פתחה השכל את דבריה.

"בנסיבות אלו, מצפוני אינו מאפשר לי להמשיך לתמוך בממשלה הזו, וגם לא להיות חברה בליכוד בהנהגתו הנוכחית. לכן, בכוונתי להשיב את המנדט שלי לליכוד, ולהתפטר מחברותי בכנסת − ואעשה זאת בהקדם". בנוסף, פנתה השכל לחברי מפלגתה לשעבר בקריאה להצטרף לדרכה החדשה: "פעמים רבות נעשו ניסיונות להשתיק אותי או לקנות את נאמנותי, ואף להדיח אותי מהתנועה − רק כי העזתי לשאול, לבקר, או לייצג את הערכים שבשמם נבחרתי. רבים מכם ראו בי את הקול שלכם בכנסת − ואני מודה לכם על כך מעומק לבי. אני מתחייבת להמשיך להשמיע את הקול הזה, הקול הליברלי".

עוד אמרה השכל בהצהרה לתקשורת, "אני קוראת לכם להצטרף אלי, ולהמשיך להאבק ביחד, להגשמת אותן מטרות − אך הפעם במפלגה שבה זה אפשרי, ותחת מנהיגות אחראית. עבורי ההחלטה הזו קשה מנשוא. אך ליבי שלם, כי אני מאמינה שהחלפת השלטון – הכרחית". השכל התייחסה גם לראש מפלגתה החדש: "לפני כשנה, תמכתי בגדעון סער בהתמודדות לראשות הליכוד. הערכתי את הניסיון הרב שלו, ואת יכולתו לפעול וּלשנות. בעיקר, ראיתי בו את האדם היחיד במערכת הפוליטית, שיכול לאחד את העם, לחבר בין סיעות הבית, ולהרכיב קואליציה יציבה. השנה האחרונה, ושלש מערכות הבחירות האחרונות, הוכיחו שהדברים נכונים שבעתיים".

ח"כ השכל תמכה בעבר בגדעון סער כשהתמודד לראשות הליכוד, והצטרפותה למפלגה החדשה נחשבה רק לעניין של זמן. לדבריה, "ניסיון בכל תחומי העשייה, אומץ פוליטי, תבונה, ממלכתיות, ונקיון כפיים − הן התכונות שראוי לנו לדרוש מראש ממשלתנו, אני מוצאת בגדעון את כל אלה ואני שמחה וגאה להצטרף לראש הממשלה הבא של מדינת ישראל במסע להבאת תקווה חדשה".

כזכור, מפלגתו של גדעון סער נרשמה ביום חמישי שעבר אצל רשם המפלגות, לקראת התמודדותה בבחירות הקרובות, תחת השם "תקווה חדשה – אחדות לישראל". מאז פרישת סער מהליכוד, חברו אליו גם חברי דרך ארץ, יועז הנדל וצבי האוזר, וכן חברות הכנסת יפעת שאשא ביטון ומיכל שיר מהליכוד.

שיר מהליכוד הצביעה השבוע נגד הצעת החוק שנועדה למנוע את פיזור הכנסת באופן אוטומטי בעוד כיממה. לאחר מכן הודיעה כי תתפטר תצטרף למפלגתו של ח"כ גדעון סער. כמה מחברי הליכוד צעקו עליה כי היא "גנבת מנדטים". שיר כתבה בטוויטר רגעים אחרי ההצבעה כי "‏אני שלמה עם מצפוני לעשות את המעט שביכולתי כדי לסיים את המופע המביך הזה של ממשלה תקועה ומסוכסכת שמחזיקה מדינה שלמה בת ערובה של כסאות פוליטיים ולכן אתפטר מהכנסת ואצטרף ל״תקווה חדשה״ בראשות גדעון סער".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture