Miriam Alster/Flash90

שלח פרש מיש עתיד והודיע על הקמת מפלגה: "תמו ימי פסילת החרדים" • צפו

הח"כ שהיה מקורב ללפיד יקים את המפלגה עם נשיא ארגון העצמאים ויתפטר מהכנסת: "החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאיפיין את מפלגת העבודה של פעם". לפיד: "מאחל לו בהצלחה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) הודיע היום (חמישי) על עזיבת מפלגתו והקמת מפלגה חדשה. בעקבות זאת, שלח צפוי להתפטר מהכנסת בתחילת שבוע הבא. במסיבת עיתונאים שקיים היום שלח הוא הודיע גם על צירוף של מועמד נוסף לרשימה – נשיא ארגון העצמאים, רועי כהן. בהצהרה לתקשורת תקף את יו"ר יש עתיד יאיר לפיד על גישתו כלפי המגזר החרדי ושיגר מסר של פיוס למפלגות החרדיות.

בפתח הצהרתו אמר שלח כי "מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטית. בבחירות הקרובות יוכרע אם נמשיך לחיות תחת שלטון כושל ורקוב מוסרית, או שנסיים את המשבר הפוליטי הארוך בתולדותינו ונצא לדרך חדשה. הצומת הזו מחייבת כל אדם לנקוט עמדה חד משמעית ולקבל החלטות אמיצות".

"בנימין נתניהו חייב ללכת. שלטונו הארוך מדי הגיע לנקודת שפל, שהיום אפילו מי שהיו שותפיו הקרובים מכירים בה. אני וחברי נהיה שותפים לכל ממשלה שתביא לקץ שלטונו, וכמובן שלא נהיה חלק משום ממשלה שיעמוד בראשה. אבל הסיפור העצוב של כחול לבן מלמד אותנו ש"רק לא ביבי" זה לא מספיק. הכישלון הגדול ביותר בתולדות הפוליטיקה שלנו נולד מן הרעיון, לפיו כדי לנצח אותו בבחירות צריך להביא נבחרת כוכבים, לנסות לחבר קצוות אידיאולוגיים ולהתרחק מכל אמירה ברורה".

"מסיבה זו דרשתי לפני שלושה וחצי חודשים מיאיר לפיד לקיים בחירות פתוחות לראשות המחנה, שבהן ייקבע מי עומד בראשו ותוגדר מחדש דרכו הרעיונית. אמרתי לו שבלי שינוי עמוק, יש עתיד לא תוכל להיות אלטרנטיבה. לפיד סירב, ומתמיד בסירובו. תוצאות הסקרים האחרונים מעידות כמה צדקתי, לצערי: בגלל הצורך החיוני להחליף את נתניהו, מצביעי השמאל מרכז בבחירות האחרונות נוהרים היום אל מי שניסח והוביל את חוק הלאום, מתנגד בגלוי לכל מאמץ לשלום, ותומך בכלכלה דורסנית ובשלטון הממסד הדתי בחיינו".

"בממשלה הבאה חייב להיות יצוג לדרך ברורה ולהשקפת עולם שישראלים כה רבים שותפים לה. בשל כך, אני נאלץ לעזוב את יש עתיד. הייתי ממייסדי המפלגה, תרמתי את כל כשרוני ומרצי להצלחתה. אני משאיר בה חברים אהובים, שיודעים היטב כמה לחמתי עבורם ועבורה, ויודעים גם בסתר ליבם שהסירוב לשנות נושא בתוכו את זרעי הכישלון. אני מודה להם ואוהב אותם, גם ברגע הזה, שבו אני מכריז על הקמת מסגרת פוליטית חדשה שתתמודד בבחירות הקרובות".

"לחמתי ונפצעתי בהגנת המדינה הזאת, אני מכיר לעומק אותה ואת אנשיה. דרושה לה מנהיגות אחרת, עם עומק אידיאולוגי, אמינות ויכולת פוליטית. בשנותי בעיתונות ובפוליטיקה הוכחתי שיש לי את שניהם. תחשבו טוב: האם יש מי שאתם מאמינים לו בכך יותר ממני? אני מאמין בפתרונות כלכליים-חברתיים חדשים, שיתמודדו לא רק עם משבר הקורונה אלא גם עם אתגרי החיים בעשורים הבאים. אני מאמין שרק מדינה שמעניקה רשת ביטחון ראויה לכל אזרחיה תפרח ותשגשג".

"אני מאמין בצורך החיוני לסיים את השלטון על עם אחר, ויודע שאם לא נעשה זאת יש סכנה לקיומה של ישראל יהודית ודמוקרטית, לעוצמתו של צה"ל ולחוסנה של החברה הישראלית אני מאמין במערכת אכיפת חוק חזקה ועצמאית, בשלטון שהחוק קובע שזמנו קצוב, בשיח פתוח ומתמיד בין בוחרים לנבחרים ובחידוש פני הדמוקרטיה".

"אני מאמין שבמדינת העם היהודי חובה לקיים שוויון אזרחי מלא, שכל קול לגיטימי באותה מידה ושמי שמסית נגד מיעוט מפלג את כולם
ובעניין זה אני רוצה לומר לחברי למחנה דברים, שחלקם אולי לא יהיו נעימים לאזניכם: תמו ימי הבכי והנהי על ישראל שלנו היפה, שאיננה עוד. תמו ימי הפסילה של ציבורים שלמים, חרדים וערבים ואנשי פריפריה ש"לא יודעים מה טוב להם". תמו ימי הגנרלים, הקומבינות הפוליטיות, הזיגזגים האידיאולגיים והדמויות הפופולריות שנחמדות לכולם".

"הציבור החרדי הוא 15% מהאוכלוסיה בישראל. יש בינינו חילוקי דעות קשים על דמות המדינה, אבל הוא שותף. שום דבר טוב לא יקרה מהסתה נגדו, או מהמחשבה שאפשר לעשות את השינויים המתבקשים על אפו ועל חמתו. החרדים יודעים שאני יריב אידיאולוגי, אבל בן שיח. אוביל להחזרת שיתוף הפעולה בינן לבין הגוש שלנו, שאיפיין את מפלגת העבודה של פעם. הציבור הערבי חי בתוכנו. יש בינינו חילוקי דעות קשים על דמות המדינה, אבל הוא שותף. שום דבר טוב לא יקרה מהסתה נגדו, או מהמחשבה הצינית שאפשר להשתמש בו ולזרוק. קולו לגיטימי וקולו יישמע".

"אני קורא לכל מי שמתיימר לחדש את פניו של המרכז-שמאל, לחבור אלי ולקבל את קווי היסוד שהנחתי כאן. כרץ מרתון ותיק אני יודע שקל מאוד לרוץ במישור, אבל רק בעלייה נבחנים באמת ומגיעים באמת להישגים. גם בפוליטיקה יכולתי לבחור במישור. אני בוחר בעלייה, כי בסופה טמון ההישג".


Miriam Alster/Flash90

נשיא להב – לשכת ארגוני העצמאיים והעסקים בישראל, רועי כהן, אמר: "כמעט שנה שלמה אנחנו שומעים את ממשלת ישראל מהללת ומשבחת את עצמה על ניהול המשבר הבריאותי, על קניית חיסונים, על בלימת התחלואה, ואני שואל אתכם היום, על מה הם מדברים? על מי הם חושבים שהם עובדים? כמעט שנה שלמה אנחנו חיים כאן בחוסר ודאות מתמשך, במשבר כלכלי שלא נראה כמותו בישראל, על החלטות שהן שליפה מהמותן, בלי ביסוס של נתונים, בלי חוות דעת מקצועיות, הכל הכל מושתת על אינטרסים פוליטיים ומשחקי אגו מביכים".

"אני לא מחדש לכם כלום. אתם יודעים את זה ועופר ואני יודעים את זה מקרוב, כי היינו שם כשהכל קרה. עופר כיהן כיו"ר ועד הקורונה ואחרי זה כיו"ר הוועדה לביקורת המדינה. אני הייתי בשטח, ברחובות, בהפגנות יחד עם עשרות אלפי עצמאים ובעלי עסקים, הסתכלתי להם בעיניים. ראיתי את המצוקה. ראיתי איך אנשים נשברים".

"עופר ואני היינו עדים לכל ההחלטות ההזויות והגמגומים של מקבלי ההחלטות והנה למרות הכל, כשחשבנו שאנחנו חוזרים למסלול, ביום ראשון הקרוב מדינה שלמה תיכנס בפעם השלישית לסגר, סגר כללי, סגר כואב. סגר שהוא תוצאה של מחדלי הממשלה, אי אכיפה, הפקרות בנתב"ג, ושוב מי שישלמו את המחיר הם עשרות אלפי עצמאים ובעלי העסקים, שרק עכשיו חזרו לעבוד. רק עכשיו החזירו את העובדים שלהם, רק עכשיו חזרו לייצר הכנסות".

"משפחות שלמות שוב מוצאות את עצמן על פני תהום, שמי יודע איך ומתי ייצאו ממנה. והכי גרוע – שלאף אחד בממשלת ישראל לא אכפת. שורפים להם צמיגים מול העיניים, והם מסיתים את המבט לצד השני. מפגינים להם מול משכן הכנסת והם ממשיכים בשלהם. מוציא פנקס צ'קים – ראש הממשלה בנימין נתניהו, אתה מזהה את זה? אתה זוכר מה זה? זה פנקס צ'קים. ביום ראשון הקרוב זה מה שבעלי העסקים במדינת ישראל הולכים לקבל צ'קים חוזרים, שיחות ממנהל הבנק ועצירה של האשראי והכל בגלל סגר שאתה והממשלה בראשותך מנחיתים עלינו שוב".


Miriam Alster/Flash90

"שכחתם את מקומכם. שכחתם שאתם משרתי הציבור. ולא להפך. אתם עסוקים במשחקי כסאות במקום לראות לנגד עיניכם את בעל החנות, את הקוסמטיקאית, את הספר איבדתם את הצפון ולנו העצמאים ובעלי העסקים, נמאס לשלם פעם אחר פעם על ההחלטות שאתם עושים. את הממשלה הזו צריך להחליף".

"מאז פרוץ הקורונה הגיעו אלי פניות והצעות. יכולתי לשריין את רועי כהן כאדם ברשימה כזו או אחרת לכנסת וכנראה שהייתי נכנס. הייתי מקבל כסא ואולי גם ועדה. אבל לא זו המטרה. ב-5 השנים האחרונות עומדת מול עיניי מטרה אחת והיא להילחם למען הציבור המקופח ביותר במדינת ישראל ציבור העצמאים והעסקים הקטנים, אני מכיר את הכנסת כמו את כף ידי".

"כולם יודעים מה הפתרונות, כולם יודעים מה צריך לעשות. אבל אי אפשר יהיה לעשות כלום כל עוד הממשלה הנוכחית היא זו שמקבלת את ההחלטות. שימו לב לנתונים המצמררים, למעלה ממליון מובטלים, עד כה 87 אלף עסקים נסגרו, עוד 20 אלף עסקים ייסגרו עד סוף 2020, עלות הסגר השלישי 27 מיליארד שקלים, היום פורסם בדה מרקר ש-20% עצמאים ירדו מתחת לקו העוני. ואם כל זה לא מספיק, ראשת המערך החקירות בפיקוד העורף התפטרה בטענה שהמערך לא מקצועי, שעשרות אלפים נכנסים לבידוד שלא לצורך".

"מה שקרה פה בשנה האחרונה היא הפקרות מוחלטת. הפקרות בריאותית. והפקרות כלכלית. וכך הגעתי לעופר שלח. את עופר אני מכיר שנים. עליו נאמר קצין וג'נטלמן. אדם ששילם בגופו למען מדינת ישראל. שעתיד המדינה היא נר לרגליו. אדם ערכי, ישר ואמין. עופר יכל להישאר בקלות בחממה של יש עתיד ולהיבחר שוב לכנסת. אבל הוא בחר לעשות צעד מנהיגותי כדי להביא לשינוי במדינת ישראל להקים מפלגה חברתית -כלכלית שתביא חיסון לחברה , חיסון לעסקים הוא מאמין בצדקת דרכו, וכך גם אני".

"כשעצמאי נפגע לא שואלים אותו אם הוא מימין או משמאל כולנו מתבוססים באותה ביצה של קריסה כלכלית עכשיו הכי דחוף זה לשקם את הכלכלה ועם עופר שלח אני מאמין שנצליח לעשות את זה. מפלגה בראשותו של עופר שלח היא תנופה ושינוי מרענן לכל אזרחי ישראל. אני פונה אליכם היום, העצמאים ובעלי העסקים של ישראל – סוף סוף יש לנו בית. כתובת. נציגות אמיתית. זה הזמן שלנו לעשות את השינוי ואנחנו נשנה".

"נשיג רשת ביטחון סוציאלית לעצמאים, נשיג דמי אבטלה לעצמאים ולא בדיבורים – במעשים, אנחנו נהיה שם כדי לייצג 600 אלף עצמאים ובעלי עסקים. אני כאן ויבואו איתי ראשי ארגונים ועשרות אלפי עצמאים שמאמינים, שאפשר וצריך להביא את השינוי. עכשיו זה בידיים שלנו. עופר אני מאמין בך", חתם כהן.

שלח נחשב למקורב מאוד ללפיד ומלווה אותו עוד מימי הקמת המפלגה. הוא נתפס גם כמוח הפוליטי שמאחורי רבים מהמהלכים של יש עתיד. לפיד מסר היום כי הוא "מאחל לעפר שלח הצלחה בהמשך דרכו ומודה לו על שיתוף הפעולה בתשע השנים האחרונות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב מאודדדדד
פיצול יד עתיד זה טוב

התקדם שלב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture