צילום: פלאש 90

פה אחד: ועדת הכנסת בראשות אישרה את מינוי היועצת המשפטית של הכנסת

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג בחרה בעו"ד שגית אפיק לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת. לוין קרא לתיקון החוק כך שהליך בחירת היועץ המשפטי ייעשה על ידי ועדה המורכבת מחברי כנסת לשעבר, במקום המצב הנוכחי בו עקרון הפרדת הרשויות אינו נשמר

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג בחרה בעו"ד שגית אפיק לתפקיד היועצת המשפטית של הכנסת. עו"ד אפיק כיהנה כמ"מ היועמ"ש של הכנסת וכיועצת המשפטית של ועדת הכספים. החלטת הוועדה לבחור בעו"ד אפיק התקבלה פה אחד בתמיכת 13 חברי כנסת. חברי הכנסת מכל סיעות הבית תמכו בבחירתה. חה"כ הכבירו בשבחה ובמקצועיותה לאורך תפקידה בכנסת ושיבחו מאוד את כישוריה, נעם הליכותיה וניסיונה בכנסת.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין אמר על מינויה של עו"ד שגית אפיק ליועמ"ש הכנסת: "אני מברך את עורכת הדין שגית אפיק על מינויה ליועצת המשפטית של הכנסת. שגית היא בעלת ניסיון עשיר של עבודה בלשכה המשפטית של הכנסת, בה עשתה דרך ארוכה. בכל תפקידיה היא גילתה מקצועיות יוצאת דופן ובפרט הבנה עמוקה לכך שתפקיד היועץ המשפטי הוא קודם כל ולפני הכל לייעץ לכנסת ולחבריה, קרי להבהיר את גבולות הסמכות ולצד זה לחפש ולמצוא את הפתרונות שיכולים לאפשר לוועדה בכנסת, או לחבר הכנסת, להגיע לתוצאה הרצויה מבחינתם כקובעי מדיניות".

"חשובה מאוד בעיני העובדה שהיא רואה שליחות של ממש בחיזוק מעמדה של הכנסת, הן במשולש רשויות השלטון והן בקרב הציבור. שגית כבר הוכיחה את יכולתה לנהל בהצלחה צוות עובדים גדול כפי שקיים בלשכה המשפטית".

"מעל לכל, סברתי שבתקופה מתוחה ומורכבת זו, כאשר המערכת הפוליטית כל כך מקוטבת, חסרת יציבות וסובלת מהיעדר יכולת הכרעה ומשילות, הכרחי לבחור ביועץ משפטי שנהנה מאמון רחב של חברי הבית, ואשר מכיר היטב את המורכבויות של עבודת הכנסת. קשה למצוא חולק על כך ששגית, לכל אורך שנות עבודתה הרבות כאן, זכתה לאמון רחב מאוד והתמודדה בהצלחה עם אינספור נושאים מורכבים שהיו שנויים במחלוקת קשה תוך מציאת נתיבים שאפשרו את קבלת ההחלטות מחד, ואת מתן הביטוי ההולם לכלל חברי הכנסת העוסקים בנושא מן הצד השני, והכל בדרך מעשית ומכבדת שחברי הכנסת קיבלו בהערכה רבה".

בהמשך דבריו קרא יושב-ראש הכנסת לתיקון החוק כך שהליך בחירת היועץ המשפטי ייעשה על ידי ועדה המורכבת מחברי כנסת לשעבר, במקום המצב הנוכחי בו עקרון הפרדת הרשויות אינו נשמר כאשר שופט עליון בדימוס עומד בראש הוועדה הציבורית וכאשר בוועדה הציבורית חברים נציגי גופים לכנסת אשר ענייניהם נדונים בה לא אחת.


צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת
יו"ר הוועדה ח"כ איתן גינזבורג שהיה חבר בוועדה שהמליצה על בחירתה אמר, הוועדה הציבורית התנהלה בצורה מקצועית ללא משוא פנים. מצאנו לנכון לבחור בעו"ד אפיק אולם גם יתר המועמדים טובים וראויים לתפקיד. יו"ר ועד החוקה חוק ומשפט ח"כ יעקב אשר שהיה אף הוא חבר בוועדה שהמליצה על בחירתה, ציטט את הפסוק בספר משלי, "חַכְמוֹת נָשִׁים בָּנְתָה בֵיתָהּ". ח"כ אשר שיבח מאוד את מקצועיותה ונועם הליכותיה.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר בדיון, באתי לכנסת לפני 32 שנה ישר מהכולל. עו"ד אפיק הצליחה לשנות אותי ואת דעתי על הייעוץ המשפטי, והיום אנחנו לא זזים בלי חוות דעת שלה. היועמ"ש של הכנסת צריך לדעת מה אסור לעשות ומה הפתרון. היא עזרה לנו מאוד. הבחירה של ועדת האיתור ושל יו"ר הכנסת טובה ונכונה. היא גדלה פה בבית.

לאחר הצבעה, היועצת המשפטית הנבחרת של הכנסת עו"ד שגית אפיק הוזמנה לדיון. היועצת המשפטית הנבחרת של הכנסת עו"ד שגית אפיק הודתה ליו"ר הכנסת, למזכירת הכנסת, למנכ״ל הכנסת, ליו"ר ולחברי הוועדה, ולחברי הוועדה הציבורית. "הבחירה בי היא הבעת אמון גבוהה ביועצים המשפטיים ובצוותיהם ובעבודתה של הלשכה המשפטית של הכנסת. לייעוץ המשפטי לכנסת אין זכות וטו ומכאן חשיבותם הרבה של האמון והכבוד ההדדי בין חברי הכנסת ליועצים המשפטיים".

"בעבודתי בכנסת שאפתי תמיד לחזק את מעמדה של הכנסת ואת עצמאותה. תפיסת תפקידי היא לסייע לחברי הכנסת באמצעות מתן ייעוץ משפטי איכותי מקצועי ואובייקטיבי שיאפשר להם למלא את שליחותם הציבורית, לחוקק חוקים, לקבל החלטות מושכלות ולפקח על עבודת הרשות המבצעת ועל מתן שירותים מיטביים לאזרח. תפיסת התפקיד שלי באה מתוך כבוד גדול מאוד למוסד הזה של בית הנבחרים, לחברי הכנסת ולהחלטות החשובות שמתקבלות כאן וכבוד גדול לחוק ולמשפט".

"מזה שנים רבות שהבית הזה הוא ביתי השני. כל ארבעת ילדיי ישנו פה בינקותם לצידי לילה או שניים ויותר. עו"ד אפיק הודתה ליושבי ראש ועדת הכספים ולחברי ועדת הכספים לאורך השנים, ליו״ר הוועדה הנוכחי, ליו״ר הכנסת, ולצוות העובדים המסור במחלקה המשפטית. אני נושאת תפילה שאצליח יחד איתם להעניק ייעוץ משפטי מדויק, בשום שכל והיגיון כך שנמשיך להיות ראויים לאמון, להערכה ולהקשבה מחברי הבית הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture