צילום: אלעד מלכה

ילידת נצרת: מרצ מצרפת במקום הרביעי מועמדת ערבייה לרשימה

יו"ר מרצ אמר באירוע הצגת הרשימה של מרצ כי ברשימה קיים שיוויון מלא- שותפות ערבית ישראלית החותרת לשלום. "אנחנו היחידים שקוראים לביטול מוחלט של חוק הלאום", טען. הורוביץ תקף את נתניהו כי אין לו מה לחפש בקרב המצביעים הערבים והוא לא יקבל מהם מנדטים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, יביא לאישור ועידת מרצ השבוע את שיבוצה של הגברת ג׳ידא רינאווי-זועבי, מועמדת ערביה ילידת נצרת, במקום הרביעי ברשימת מרצ לכנסת. רינאווי-זועבי תשתלב ברשימה במקומו של ח״כ לשעבר אילן גלאון שהחליט הפעם שלא להתמודד במערכת הבחירות הזו. שאר המועמדים ברשימה יישארו במקומם.

ח״כ ניצן הורוביץ אמר כי "ג׳ידא היא שילוב של מנהיגות ערבית ותוספת כוח משמעותית למרצ, בציבור הערבי ובציבור הכללי בישראל. הצירוף של ג'ידא לרשימה יאפשר לנו להבטיח ייצוג שיוויוני ברשימה, לחזק את השותפות היהודית-ערבית, ולהציג פנים חדשות. ג'ידא מביאה עמה תפיסת עולם מגובשת וגם ניסיון מעשי עשיר בקידום ענייני החברה הערבית מתוך החברה האזרחית וכן בעבודה מול משרדי הממשלה".

"רק על מרצ אפשר לסמוך. אחרים מדברים, מרצ עושה: מרצ תהיה המפלגה היחידה בבחירות הללו שתציג נבחרת מגוונת כזו: שלושה מועמדים מהחברה הערבית בעשירייה, יחד עם שיוויון מלא. זו רשימה מעולה, המשקפת היטב את רוחה ומטרותיה של מרצ, והיא תאפשר לנו להתמודד עם האתגרים המשמעותיים שעומדים בפנינו".

במר"צ אומרים כי ג׳ידא רינאווי-זועבי היא אחת הנשים הבולטות בחברה הערבית בישראל, מומחית בתחום הרשויות המקומיות בדגש על זכויות ושוויון. היא שימשה כמנכ״לית המייסדת של מרכז אינג'אז לקידום השלטון המקומי בחברה הערבית, כיום, היא מנכ"לית אגודת הידידים של ביה"ח פדה-פוריה. עד לאחרונה ניהלה את המרכז האקדמי אקטו במכללה למנהל, מכון מחקר בתחום השקעות אימפקט.

רינאווי-זועבי מכהנת בחבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית, במועצת המנהלים של מכללת רופין בנתניה, ובמועצת המנהלים של בית איזי שפירא. בעבר היתה עמיתה במכון הרטמן בירושלים, חברה בוועדה הכלכלית הממשלתית לגמלאות נשים, חברה בשולחן העגול של ראש הממשלה להכנה לשעת חירום לאומית, חברה במועצת המנהלים של קרן מרים למאבק בסרטן ומנטורית בתוכנית הסטודנטים של קרן רוטשילד.

סגן הרמטכ״ל לשעבר ח״כ יאיר גולן אמר על הצטרפות ג׳ידא רינאווי זועבי למרצ: "אין שמאל ציוני בלי שיתוף פעולה יהודי- ערבי, וג׳ידא היא ההוכחה שחיים משותפים המבוססים על כבוד, ערבות הדדית ושוויון הם לא חלום אלא מציאות שנמצאת בהישג יד. מרצ מוכיחה שוב שהיא לא רק מדברת על ערכים, אלא חיה אותם. לכן יש ברשימה שלה שוויון מלא בין נשים וגברים ושני נציגים של הציבור הערבי בחמישיה הראשונה".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, במסיבת העיתונאים להצגת המועמדת החדשה ברשימה: "הסיבה היחידה שאנחנו נמצאים בפתחה של מערכת בחירות רביעית היא שהיו מי שלא רצו להיתמך על ידי קולות הערבים. בגזענות טהורה הם החליפו את 'רק לא ביבי' ב'רק לא ערבים', והביאו אותנו לדילים הציניים בין נתניהו למנסור עבאס. שותפות יהודית-ערבית זה הדבר הנכון לשמאל ולמדינת ישראל, ומרצ היא זו שמובילה את החזון. אנחנו יוצאים למערכת בחירות קשה, אבל נצא יחד עם השותפות הזו – וננצח".

הגברת רינאווי-זועבי אמרה: "דור חדש קם בחברה הערבית. דור חדש האומר לא עוד! זהו דור אשר דורש אזרחות עם כבוד, דור אשר מחזיק בזהות הקולקטיבית הערבית פלסטינית אך גם רוצה לחזק את הזהות האזרחית הישראלית״. היא הוסיפה, ״זהו דור אשר רואה את עתידו כאן, שאינו ממתין לאחרים שיביאו לו את השינוי ומחפש דרכים חדשות לשנות מציאות. לשנות מציאות של אפליה, גזענות וכיבוש מתמשך באמצעות בניית בריתות חדשות עם האזרחים היהודים מתוך עמדה של כוח ושל בעלות משותפת על המדינה.״

במענה לשאלות כתבים על סיכויי נתניהו למשוך קולות מהמגזר הערבי אמרה הגב׳ רינאווי-זועבי, ״הציבור הערבי לא מטומטם. הוא יודע שנתניהו עושה ניסיון ציני ושקרי. המהלך שאנחנו עושים כאן היום יבטיח שהליכוד בראשות נתניהו יקבל את התוצאה הכי נמוכה שקיבל אי פעם בציבור הערבי״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture