עוד עזיבה מכחול לבן: השרה לשיוויון חברתי מירב כהן תתפטר ועוברת ליש עתיד

השרה לשוויון חברתי תמסור הערב הודעה משותפת עם יו"ר מפלגתה החדשה, ח"כ יאיר לפיד. בקבוצה פנימית כתבה: "חילוקי הדעות עם גנץ לא גורעים מהערכתי כלפיו, אגיש את התפטרותי מהממשלה ומהכנסת". גנץ הגיב: "עוד קושי, לטעמי לא נדרש. אני ממשיך - כל אחד יבחר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השרה לשוויון חברתי מירב כהן מכחול לבן עוזת את המפלגה וחוברת ליאיר לפיד ומצטרפת למפלגתו יש עתיד. "יש עתיד שמחה להודיע על הצטרפותה של השרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, למפלגת יש עתיד", נמסר. עוד הודיעו כי "בשעה 20:00 יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד והשרה מירב כהן יתנו הצהרה משותפת לתקשורת. פרטים בהמשך".

"החלטתי לעזוב את כחול לבן ולהתמודד מטעם מפלגת יש עתיד", כתבה מירב כהן בקבוצת הוואטסאפ של חברי כחול לבן. "אני יודעת שאת חלקכם זה לא מפתיע, כי ניהלנו על זה שיחות לא מעטות בתקופה האחרונה. אני מלאת הערכה לכל אחד ואחת מכם, ולכל פעילי כחול לבן, ומודה על התקופה המרגשת ומאתגרת מאוד שעברנו יחד בשנתיים האחרונות".

"חשוב לי מאוד להביע את הערכתי ואת אהבתי הגדולה לבני. הגענו לנקודה בה דעותינו חלוקות אבל זה לא גורע דבר מהערכה שלי כלפיו". גנץ הגיב בקבוצת הוואטסאפ של כחול לבן לעזיבת השרה כהן: "כן חברים – עוד קושי. נודה למירב על דרך משותפת עם סיום שלטעמי לא נדרש. אני ממשיך – כל אחד יבחר".

השרה לשוויון חברתי הודיעה לגנץ כי תתפטר מהממשלה והכנסת בימים הקרובים, והיא צפויה להשתלב בצמרת רשימת יש עתיד לבחירות הקרובות. כהן קיימה בימים האחרונים שיחות רבות עם גנץ, בנסיון לדון על חיבורים עתידיים, כשסברה שהחיבור המתאים ביותר הוא עם יש עתיד. לאחר שבסוף השבוע גנץ התבטא בראיון ביחס ללפיד ואמר שהוא "שונא אנשים", הבינה כהן שהאפשרות הזו הולכת ומתרחקת.

במקביל, עלתה האפשרות שגנץ יבקש לעשות חיבור עם ימינה של נפתלי בנט, מב שגרם לכהן להתרחק מהמשך שיתוף הפעולה עם כחול לבן, שאחרי כל הפרישות האחרונות נותרו בו בעיקר דמויות שמזוהות עם הצד הימני של המפה הפוליטית, בעוד היא מזוהה עם המרכז-שמאל. כהן חוזרה על ידי גורמים רבים במחנה המרכז-שמאל, בהם רון חולדאי ולפיד, אך לבסוף בחרה להצטרף למפלגתו של לפיד.

נכון לעכשיו נותרו בכחול לבן יו"ר המפלגה ראש הממשלה החליפי והשר בני גנץ, השר במשרד הביטחון והשר לנושאים אסטרטגיים מיכאל ביטון, שר התרבות חילי טרופר, השרה אורית פרקש-הכהן, שרת התפוצות עומר ינקלביץ, שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו-שטה, שר החקלאות אלון שוסטר ויו"ר ועדת הכנסת ח"כ איתן גינזבורג.

מירב כהן היא הח"כית התשיעית במספר שעוזבת את כחול לבן בשבועיים האחרונים. ביום חמישי הודיע השר יזהר שי כי הוא עוזב את כחול לבן, לאחר סדרת שיחות שבהן גנץ ניסה לשכנע אותו להישאר. שי מעוניין להישאר בזירה הפוליטית ונמצא במגעים עם מפלגות אחרות. גם יו"ר ועדת החינוך, חבר הכנסת רם שפע הודיע באותו יום על פרישה מהסיעה, והוא נמצא במגעים עם ראש עיריית תל אביב ויו"ר מפלגת "הישראלים", רון חולדאי.

אל מפלגתו של חולדאי חבר רק יומיים מוקדם יותר שר המשפטים היוצא אבי ניסנקורן. בד בבד, בכיר המפלגה, שר החוץ גבי אשכנזי, הודיע שלא ימשיך במפלגה. "אני לוקח פסק זמן ושוקל את דרכי", הודיע. אלו מצטרפים לאסף זמיר ומיקי חיימוביץ', שעזבו לאחר שהצביעו נגד הצעת הפשרה שנועדה להאריך את חיי הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בסוף בני ישאר לבד בכחול לבן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture