Hadas Parush/Flash90

סקר: הליכוד מתחזק עומד על 30 מנדטים – חולדאי קרוב לאחוז החסימה

על פי נתוני הסקר, המפלגה השנייה בגודלה היא עדיין "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער שעומדת כעת על 15 מנדטים. במקרה שסמוטריץ' מתאחד עם בן גביר המפלגה עוברת את אחוז החסימה ועומדת על 4 מנדטים. ש"ס ויהדוה"ת שומרים על כוחם

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סקר מנדטים שערך מכון "מדגם" בראשות מנו גבע ובשיתוף iPanel ופורסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12' מגלה שמפלגת הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחזק וקרוב להשיג 61 מנדטים עם נפתלי בנט, גדעון סער ממשיך במגמת ההיחלשות – ורון חולדאי כבר קרוב מאוד לאחוז החסימה.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום ויתר המפלגות היו נותרות ללא שינוי, הליכוד בראשות נתניהו הייתה המפלגה המובילה עם 30 מנדטים, ואילו המפלגה השנייה בגודלה היא עדיין "תקווה חדשה" בראשות גדעון סער, אלא שהיא נחלשת במנדט נוסף בהשוואה לסקר האחרון, ועומדת כעת על 15 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 14, ימינה של בנט עם 13, הרשימה המשותפת עדיין עם 10.

יתר המפלגות בסקר: ש"ס בראשות דרעי ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו של ליברמן עם 7, מרצ בראשות ניצן הורוביץ מתחזקת קלות ל-6 מנדטים, כחול לבן של גנץ נותרת יציבה עם 5 מנדטים – ואילו מפלגתו של ראש עיריית תל אביב-יפו, רון חולדאי, קרובה מאוד לאחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד ואיבדה מחצית מכוחה מאז שהושקה לפני כשלושה שבועות.

המפלגה שהכי קרובה לעבור את אחוז החסימה היא עדיין המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה עם 2.4% תמיכה, אחריה – מפלגת "הציונות הדתית" בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 1.9% תמיכה, מפלגת העבודה עם 1.6%, גשר של אורלי לוי-אבקסיס עם 0.7%, הבית היהודי עם 0.6%, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עם 0.5% – וכמותה גם מפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום. תל"ם של משה (בוגי) יעלון ותנופה של עפר שלח עם 0.4% תמיכה כל אחת.

מנתוני הסקר עולה כי לגוש שתומך בקואליציה בהנהגת נתניהו – הליכוד, ש"ס ויהדות התורה, יש 46 מנדטים ואם מכלילים גם את ימינה של בנט – לגוש הזה יש 59 מנדטים. לגוש שמתנגד לנתניהו – תקווה חדשה, יש עתיד, ישראל ביתנו, מרצ, כחול לבן, הישראלים – ללא הרשימה המשותפת – יש 51 מנדטים. אם מצרפים אליו את ימינה של בנט, יש אפשרות להקמת ממשלה עם 64 מנדטים – אך כזו שתכלול גם את מרצ.

המשתתפים בסקר נשאלו גם למי היו מצביעים לו הבחירות היו מתקיימות היום – ומפלגות "הציונות הדתית" של בצלאל סמוטריץ' ו"עוצמה יהודית" של איתמר בן גביר היו רצות ברשימה אחת. במקרה כזה, הליכוד עדיין היה בראש אך עם מנדט אחד פחות – 29 מנדטים. תקווה חדשה של סער ויש עתיד של לפיד עם 14 מנדטים כל אחת וימינה של בנט עם 11 בלבד.

הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים, ש"ס ויהדות התורה עם 8 מנדטים כל אחת, ישראל ביתנו של ליברמן עם 7, מרצ עם 6, כחול לבן עם 5, הישראלים בראשות חולדאי עם 4 – ומפלגת סמוטריץ'-בן גביר (עוצמה יהודית והציונות הדתית) עוברת את אחוז החסימה עם 4 מנדטים.

עוד נשאלו משתתפי הסקר למי היו מצביעים לו הבחירות היו מתקיימות היום ומפלגות המרכז-שמאל יש עתיד, הישראלים, כחול לבן, תל"ם, תנופה, העבודה והכלכלית החדשה היו רצות ברשימה אחת מאוחדת כשהעומד בראשה יקבע בהמשך, ויתר המפלגות נותרות ללא שינוי. במקרה כזה, הליכוד בראשות נתניהו עם 30 מנדטים, ואיחוד המרכז-שמאל עם 27 מנדטים. תקווה חדשה של גדעון סער יורדת ל-13, ימינה של בנט עם 12.

לפי התרחיש הזה, יתר המפלגות שומרות על כוחן: הרשימה המשותפת בראשות עודה עם 10 מנדטים, ש"ס של דרעי עם 8, יהדות התורה בראשות ליצמן עם 8, ישראל ביתנו של ליברמן עם 7 מנדטים, ומרצ בראשות ניצן הורוביץ נחלשת במנדט ויורדת ל-5.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תדווחו בבקשה על התוצאות בבית היהודי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture