Yonatan Sindel/Flash90

לוין מציע פשרה: הסגר יימשך עוד יום כדי לאשר את חוק הקנסות, ואז יוארך

לפי הצעת יו"ר הכנסת, הממשלה תאריך את הסגר ביממה אחת בלבד, הכנסת תאשר את חוק הקנסות בנוסח המקורי ביום שני ואז הממשלה תתכנס שוב להארכת הסגר, ההצעה אושרה פה אחד בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית. בכחול לבן מתנגדים למהלך

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הציג היום (חמישי) את פשרת מפלגת 'הליכוד' להעברת חוק הקנסות במליאת הכנסת. הודעתו של יו"ר הכנסת לוין מגיעה לאחר בקשת מפלגת כחול לבן לכנס את המליאה עוד היום ולהעביר את החוק בקריאה שניה ושלישית.

לוין הבהיר כי יאפשר זאת רק אם לא תהיה התנגדות מצד סיעות הבית. בכחול לבן אמרו כי מדובר ב"תחמנות ליכודית קלאסית" – ויו"ר הכנסת הגיב בהצעת פשרה: להאריך את הסגר ביום, ולהצביע ביום שני על העלאת הקנסות. נציגי ש"ס ויהדות התורה החרימו את הדיון בוועדת הכנסת על חוק הקנסות, וכך יעשו גם בדיון בוועדת החוקה.

לפי הצעת לוין, הממשלה תאריך את הסגר ביממה אחת בלבד עד יום שני, הכנסת תאשר את חוק הקנסות בנוסח המקורי ביום שני ואז הממשלה תתכנס שוב להארכת סגר בכמה ימים נוספים. ההצעה אושרה פה אחד בוועדת החוקה לקריאה שנייה ושלישית.

"כחול לבן פועלים כי הם חוששים שירמו אותם והחוק לא יובא להצבעה", אמר לוין – והוסיף: "לכן הצעתי, בניסיון להגיע להבנה בין כולם, שהממשלה תאריך את הסגר ביום אחד וביום שני נוכל להעביר את החוק". לדברי לוין, "כך לא תהיה טענה לרמיסת החוק. נדמה לי שאם באמת יש פה משהו ענייני ולא ניסיון לשחק משחק פוליטי, אין מניעה לאמץ את הפתרון שהצעתי".

לדברי לוין, "יש התנהלות מקוממת שאני לא זוכר כמותה. בתקופת פגרה תמיד ישיבת מליאה מתקיימת בהתראה של כמה ימים. בפגרה אין דיונים סדירים, אז זו הדרך שהדבר נעשה מאז ומתמיד. הודעתי מראש על מועד בהנחה שהחוק יסיים את העבודה בוועדה אתמול. מאחר שזה לא קרה ומאחר ואנחנו נמצאים ביום חמישי – יום שגם בעיתות שגרה הכנסת לא מתכנסת, הודעתי אתמול בלילה שאם החוק יגיע הוא יידון ביום שני, היום שבו הודענו מראש שתהיה ישיבת מליאה".

יו"ר הכנסת המשיך: "נכון לעכשיו, המצב הוא שהחוק לא קיבל פטור מחובת הנחה. אם אנסה לבצע מחטף ואקח חוק ואשים אותו על סדר היום לפני שקיבל פטור מחובת הנחה זו תהיה רמיסה של כל הכללים המקובלים. הדרך היחידה לעשות את זה היא שכלל סיעות הבית מסכימות. אומרות שלא יהיה להן טענות".

בכחול לבן מסרו בתגובה לדבריו לוין כי "לא תהיה שום פשרה בנוגע לחוק לאכיפה שיוויונית. מספיק עם ניסיונות התחמון של הליכוד. אם לא יתקיים הסגר לכולם באופן שוויוני – לא יהיה סגר. זה הזמן להציל חיים ולא לעסוק בספינים".

בסיעות החרדיות מתנגדים לנוסח החוק המקורי שעליו הצהירו בליכוד כי יעבור במליאה. התנגדותן מגיעה לאחר שיחה קשה שהתקיימה אמש בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת לוין, ח"כ משה גפני ויו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה. במהלך השיחה, זעם נתניהו על כך שהחרדים מתנגדים לקידום החוק, ובכך מאפשרים קמפיין פוליטי מצד כחול לבן נגד הליכוד, דבר שיפגע בכוחם במהלך הבחירות הקרובות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture