Tomer Neuberg/Flash90

"הוא התבגר": המפלגות החרדיות יסכימו לשבת בקואליציה תחת יאיר לפיד?

אחרי תקופה של תדרוכים אנונימיים על שינוי ביחסים בין יהדות התורה ליאיר לפיד, אומר זאת היום יעקב אשר בקולו: "זה לפיד אחר. המשחק פתוח ומעניין" • ברקע כמובן, ממשיכים בהסתייגויות ומבהירים כי המפלגה עדיין משתייכת לגוש הימין בראשות נתניהו

שנים ארוכות סירבו חברי הכנסת החרדיים לשמוע על אופציה של ישיבה באותה קואליציה יחד עם יש עתיד. האם כעת, אחרי מערכת הבחירות הנוכחית, כבר יסכימו גם לשבת תחת ראש הממשלה יאיר לפיד?

בשבוע האחרון, נשמעו מספר תדרוכים בנושא, של גורמים ביהדות התורה שצוטטו בכלי תקשורת כלליים מספרים על שינוי ביחסים בין המפלגה לבין יו"ר יש עתיד. "הגישה של לפיד כלפינו השתנתה", אמרו.

כך לדוגמה דיווח יניר קוזין בגלצ כי גורמים במפלגה החרדית אמרו על לפיד כי "גם כשהוא מבקר הוא לא תוקף את הציבור החרדי, זה משנה גם את הגישה שלנו אליו".

עוד הוסיף גורם מיהדות התורה: "לפיד מדבר עם ח"כים ביהדות התורה מדי שבוע על נושאי המגזר החרדי", אך הוא הדגיש כי מבחינת השר יעקב ליצמן, החרם על לפיד נשאר בעינו.

במענה לשאלה על ישיבה בקואליציה תחת לפיד ענה הגורם: "זה עוד רחוק, לא מדברים על זה, אבל הקשר בינינו לא מה שהיה פעם. הוא חיובי. בכל מקרה חייבים ממשלה מתפקדת ואנחנו לא נגרור את המדינה לעוד בחירות".

אחרי התדרוכים האנונימיים, היום מגיע שלב ההתבטאות הפומבית, מפי ח"כ יעקב אשר שאמר באולפן וויינט: "זה לפיד אחר. יש לנו קשר מצוין עם אנשי יש עתיד. המשחק פתוח ומעניין". יעקב אשר הסביר, "אני חושב שהבחור התבגר בגרות פוליטית".

אשר הוסיף בהסתייגות כי לפיד הבין שהוא לא יכול להמשיך בהסתה נגד החרדים אם הוא רוצה להנהיג פעם, ומיד ציין: "אני לא יודע אם זה יקרה הדבר הזה ולא נראה לי כרגע, לפחות על המפה הפוליטית שאנחנו רואים יש יותר מידי ראשי ממשלות בפוטנציאל שלהם. יש פה ארבעה אנשים שבטוחים שהם הולכים להיות ראש הממשלה הבא".

מה עומד מאחורי השינוי לכאורה בעמדת יהדות התורה? בקרב פרשנים פוליטיים יש הטוענים כי מדובר בסך הכל באסטרטגיה למנוע מיאיר לפיד ליהנות אלקטורלית מההסתה האנטי-חרדית בתקופת הקורונה, וכי המפלגות החרדיות עדיין נשארות בגוש הימין בראשות בנימין נתניהו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
8 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אם יהדות התורה מתכוונים לשבת תחת לפיד שיגידו א"ז בפירוש
אני וכמוני רבים רואים בלפיד אדם בעייתי מאוד ובלי קשר ליחסיו עם החרדים
אני מצפה לשמוע דברים ברורים לגבי זה

רוצים לשבור את ליברמן שלא תהיה לו אפשרות להיות חלק בשום ממשלה ולכן פחות יצביעו לו.
כי בתרחיש שלפיד יוכל להקים ממשלה הוא יעדיף את החרדים עם 15 מנדטים על ליברמן עם 7

לא לדבר שטיות יאיר רשע גמור כל מטרתו לחלן רח"ל ואפילו לא בשביל משחקי תקשורת.

אין שום סיבה להסכים לשבת עם האיש הזה בממשלה אחת!
אפשר תמיד להסתדר בלי המפלגה הזאת, הולכים עם הליכוד והימין לאן שזה לא יהיה, או לקואליציה או לאופוזיציה!
רבבות חרדים עדיין מרגישים את הנזק שהרשע הזה עשה בחשבון הבנק שלהם!
להפסיק להשתכנע מדיבור כזה או אחר…
לא נשכח ולא נסלח!!!

אהה בני תירגע! אתה תבחר במי שגדולי ישראל יורו לך להצביע!

כן כן, אין שום חדש,
כמו תמיד, רק הכסף מעניין אותם,
וכל העקרונות "מתגמשים" לפי זה.

ברגע שאתה משתייך לגוש כזה או אחר הפסדת במשחק.
כשאתה לשון מוזנאים הכדור בידיים שלך

רשע מרושע בן רשע תמיד נשאר רשע . אם יתחברו . פשוט שלא נצביע להם .. אוי לרשע ואוי לשכנו . לא לשכוח את מימדי השנאה שהפיץ הרשע הזה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו