סקרים: הליכוד נחלשת, יאיר לפיד מזנק; שוויון בין נפתלי בנט לגדעון סער

Yonatan Sindel/Flash90

סקרים: הליכוד נחלשת, יאיר לפיד מזנק; שוויון בין נפתלי בנט לגדעון סער

סקרים חדשים המתפרסמים הבוקר, נותנים פערים משמעותיים בשאלת מספר המנדטים של הליכוד, יש עתיד, תקווה חדשה, ימינה ושאר המפלגות • הצד השווה לסקרים השונים: אין רוב לגוש הימין, גם אם נפתלי בנט יחבור לגוש ויתמוך בממשלה בראשות בנימין נתניהו

סקר של מכון פאנלס פוליטיקס עבור "מעריב־סופהשבוע" המתפרסם הבוקר (שישי) מעלה כי אם הבחירות היו נערכות היום, המפלגה הגדולה ביותר היא עדיין מפלגת הליכוד, אך היא מאבדת משמעותית מכוחה ומקבלת 27 מנדטים בלבד.

אחריה, בפער קטן יחסית, מפלגת יש עתיד עם 20 מנדטים. על המקום השלישי, עומדים יחדיו גדעון סער שמפלגתו, תקווה חדשה נחלשת, ונפתלי בנט שמפלגתו, ימינה, מתחזקת מעט – עם 12 מנדטים לכל מפלגה.

ישראל ביתנו מקבלת לפי סקר זה 9 מנדטים, הרשימה המשותפת עם שמונה, כמו גם ש"ס שמקבלת שמונה מנדטים, לעומת יהדות התורה עם 7. מפלגת העבודה עם 5 מנדטים, ואילו מרצ, כחול לבן והציונות הדתית סוגרים את הרשימה עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות רע"ם – ,2.4% אך עם מגמת התחזקות, והמפלגה הכלכלית החדשה בראשות ירון זליכה שממשיכה להתרסק – 1.2%.

וכך, 18 ימים בלבד לפני הבחירות, מסתמנת תמונת הגושים הבאה: גוש נתניהו (הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, הציונות הדתית) – 46 מנדטים. גוש רק לא נתניהו (סער, יש עתיד, המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה, מרצ, כחול לבן) – 62. ימינה – 12.

על פי תוצאות הסקר, לגוש "רק לא נתניהו" יש אפשרות להקים ממשלה בתמיכת המשותפת או בתמיכת ימינה. לנתניהו אין, על פי הנתונים האלה, יכולת להקים ממשלה.

מבחינת נתוני התאמה לראשות הממשלה, בנט ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער מצמצמים את הפער מול נתניהו: נתניהו 42%, סער 41%; נתניהו 48%, לפיד 41%; ונתניהו 39%, בנט 38%.

לפי סקר ישראל היום ו-i24NEWS באמצעות 'מאגר מוחות' המתפרסם היום, מפת המנדטים שונה: הליכוד בראש עם 29 מנדטים, יש עתיד שנייה עם 17, תקווה חדשה יורדת ל-11 וימינה עם 10 מנדטים. גם הרשימה המשותפת עם 10 מנדטים.

ש"ס עם שמונה, יהדות התורה עם 7 מנדטים. גם ישראל ביתנו עם 7, כחול לבן עם 5 ואילו הציונות הדתית, העבודה, מרצ ורע"מ, בתחתית הרשימה עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

בחלוקה לגושים, גוש רק לא נתניהו: 58; גוש נתניהו: 48; ימינה: 10; רע"מ: 4.

מי לדעתך המתאים ביותר לכהן כראש הממשלה? בנימין נתניהו: 36%; יאיר לפיד: 19%; גדעון סער: 12%; נפתלי בנט: 9%; בני גנץ: 3%; לא יודע/ת תשובות אחרות: 21%.

עוד נשאלו המשיבים, איזו קואליציה תבטיח לדעתך יציבות שלטונית לאורך זמן?. ההעדפה היא לממשלת ימין עם המפלגות החרדיות:

בראשות נתניהו עם החרדים, מפלגת הציונות הדתית וימינה: 34%
בראשות יאיר לפיד עם תקווה חדשה, ימינה, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ: 19%
בראשות גדעון סער עם יש עתיד, ימינה, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ: 14%
בראשות נפתלי בנט עם יש עתיד, תקווה חדשה, ישראל ביתנו, כחול לבן, העבודה ומרצ: 7%
לא יודע/ת ותשובות אחרות: 26%

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו