Yonatan Sindel/Flash90

יאיר לפיד תוקף: "נתניהו מוחזק כבן ערובה על ידי החרדים ואיתמר בן-גביר"

יו"ר יש עתיד לא יודע לאן יתפתחו יחסיו עם המפלגות החרדיות אך מבהיר כי לא יסכים לשבת עם חברי מפלגת 'הציונות הדתית'. יאיר לפיד לא סומך על נפתלי בנט: "עמוק בפנים הוא רוצה לשבת עם נתניהו", ומאשים את החרדים בסחטנות. "לא יקבעו בשבילי"

"אני באמת חושב שאם נתניהו ייבחר שוב, עם סוג הממשלה שהוא מנסה להרכיב, אנחנו נעים לקראת תקופה אפלה במדינה הזאת", אומר יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד שהחליט לשבור שתיקה ולהתראיין ל'זמן ישראל'.

לפיד משוכנע כי יצליחו להקים קואליציה בלי נתניהו אך מסרב להסביר כיצד יצליח. "יש לי יותר מדי ניסיון בשביל להעלות השערות על מה שהולך לקרות לפני שאני רואה את תוצאות האמת. כי זה משתנה כל הזמן. המספרים בתוך גוש המתנגדים לנתניהו הולכים להשתנות".

"אם אני אקבל 23 מנדטים עם יש עתיד, אני יודע בדיוק מה יקרה. זאת תהיה ממשלה נהדרת. אבל מכיוון שאני לא יודע מה יהיו תוצאות הבחירות, אני לא רוצה לדון בזה. זה טיפשי לענות על שאלות היפותטיות אם אתה פוליטיקאי, או אם אתה עושה כל דבר אחר, לצורך העניין".

כאשר נשאל לפיד על המפלגות החרדיות, אם ישתלבו בממשלה כזאת ענה: "אני לא יודע". לגבי מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר הוא מצהיר כי לא יסכים לשבת איתם.

לדברי לפיד, "עם כל אחד אחר, כולל החרדים, אני מוכן לדבר. כל מי שיסכים עם עקרונות היסוד של הממשלה הזאת, אני אהיה מוכן לשוחח איתו. הם יודעים, כמו שהציבור הישראלי יודע, שאני לא אסכים שיסחטו אותי. שאני לא אסכים שיקבעו בשבילי. זאת נקודת זכות שיש לי אצל הציבור הישראלי, שהרווחתי בדם, יזע ודמעות".

אחרי שהאשים את החרדים בסחטנות, ממשיך לפיד: "אבל חוץ מזה, אני מוכן לדבר על הכול עם כל אחד, כי יש לנו מטרה. והמטרה הזאת היא אל"ף, כמו שאמרתי, להגיד שלום לנתניהו, ובי"ת, להרכיב ממשלה שתעסוק בנושאים האמיתיים שיש לנו במדינה הזאת, שכרגע הם בעיקר המגפה והמצב הכלכלי".

בהמשך הראיון אמר על נתניהו, "הוא מוחזק כבן ערובה על ידי החרדים, על ידי איתמר בן-גביר וכן הלאה". לדברי יאיר לפיד, העובדה הזאת, "מדאיגה אותי".

על יו"ר מפלגת ימינה אמר לפיד, "לצערי, אני לא סומך על בנט שלא ילך עם נתניהו. ראיתי אותם ביחד. ראיתי כמה בנט ירא מפניו. אין לזה שום קשר לפוליטיקה. אלה פשוט היחסים ביניהם. אני חושב שבנט ילך איתו. יופעל עליו לחץ אדיר מצד ציבור הבוחרים שלו, או חלק מציבור הבוחרים שלו, ויהיה לו מאוד נוח להיכנע ללחץ הזה. הוא מזמין את הלחץ הזה".

"אני לא רוצה לעשות תחזיות, כי אין בזה שום היגיון כרגע. אבל נכון לעכשיו, יש לנו 61 מנדטים בלי בנט. אם באמת נשיג 61 בלי בנט, אז בנט יבוא איתנו. אבל אני לא סומך על בנט שלא ילך עם ביבי, כי עמוק בפנים הוא למעשה רוצה ללכת עם נתניהו ולחסות תחת כנפיו. שזה מפחיד בעיניי".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יהיר לפיד
יכלת לשבת בממשלה ולפדות אותו מין השבי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו