Hadas Parush/Flash90

בן גביר קורץ למנסור עבאס, שנעלב כשכוללים אותו בגוש של נתניהו

יו"ר רע"מ, שלפי הסקרים האחרונים עובר את אחוז החסימה, העביר באחרונה מסר ולפיו: הדלת שלי פתוחה בפני גוש מתנגדי נתניהו, אל תסגרו אותה • ברקע ההצהרה המפתיעה של איתמר בן גביר, מנסור עבאס מנהל שיחות עם כל ראשי מפלגות גוש השמאל

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יושב ראש מפלגת רע"מ מנסור עבאס פועל להעביר מסר לגוש מתנגדי נתניהו כי הוא מוכן לדון איתם ביום שאחרי הבחירות. כך פורסם היום (שני) בחדשות הערב בכאן 11. בפנייה מפתיעה לגדעון סער ביקש ממנו עבאס שלא יכלול אותו בגוש נתניהו בקמפיין שלו.

"זה מעליב אותי", אמר עבאס, והבהיר שדלתו פתוחה בפני הגוש. הוא קרא לסער לא לסגור את הדלת בפניו. סער מצידו סירב לבקשה וממשיך לחבר בין עבאס לראש הממשלה. גורם המקורב לעבאס אמר אף כי באחרונה היו מגעים בינו לבין כל נציגי הגוש המתנגד לנתניהו, בניסיון לבדוק לאן מועדות פני מפלגתו.

הגורם אמר לכאן חדשות כי "כל מי שנמצא משמאל לנתניהו מנהל מגעים עם מנסור עבאס". עוד ציין הגורם כי גם ברשות הפלסטינית ביקשו להיוועד עם יושב ראש רע"מ ולהבין על מי ימליץ לאחר הבחירות. זאת לצד דיפלומטים זרים בארץ שביקשו להיפגש איתו.

גורמים ביש עתיד מאשרים שבין הצדדים מתקיים קשר, כדי למנוע מצב שבו עבאס יסייע לנתניהו להרכיב קואליציה – גם אם בהימנעות בעת השבעתה. ביש עתיד סירבו להתייחס לפניית כאן חדשות בעניין.

המגעים בין הצדדים מתנהלים על רקע התחזקותה של רע"מ בסקרים בחברה הערבית וההבנה שהמפלגה בראשות מנסור עבאס תשמש לשון המאזניים. כמו גם על רקע קמפיין נתניהו נגד עבאס, גם ביישובים ובמקומות המזוהים עם המפלגה.

מוקדם יותר היום יצר עו"ד איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית החבר במפלגת הציונות הדתית סערה קלה כאשר התבטא כי ‏"אם מנסור עבאס יגיד מחר 'אני משנה את תפיסתי, אני חושב שלרצוח תינוקת כי היא יהודייה זה לא בסדר' – יש מה לדבר על תמיכה שלו בממשלה מבחוץ".

במפלגת הליכוד מיהרו להודיע בתגובה: "נחזור ונבהיר שלא נשב ולא נישען על מנסור עבאס ואיימן עודה שמתנגדים לציונות ולמדינת ישראל", אך במפלגות אחרות כבר הספיקו לחגוג על הדברים של בן גביר. גדעון סער מסר: "אתמול נתניהו קרא להצביע לבן-גביר. היום בן-גביר מכשיר את מנסור עבאס והתנועה האיסלמית. נתניהו בונה ממשלת קיצוניים למען עצמו ונגד ישראל. רק תקווה חדשה תקים ממשלת לאומית יציבה ואחראית".

ממפלגת ימינה נמסר: "ההכשרה של מנסור עבאס על ידי בן גביר בשירות נתניהו מעידה על כוונה ברורה של נתניהו להקים ממשלה על קולות התנועה האיסלאמית. אנחנו קוראים לכל המפלגות להתנער מהישענות על תומכי טרור אלו".

מהצד השני של המפה הפוליטית, תקף ח"כ יאיר גולן ואמר כי "לימין בישראל אין אידיאולוגיה. כשהם צריכים את המנדטים של הציבור הערבי הם יחבקו אותם וכשלא הם יסיתו נגדם. הם יעשו הכל למען כוח כסף וכבוד".

בן גביר עצמו מיהר להבהיר כי "מנסור עבאס הוא מחבל – נקודה. מה שאמרתי הוא שאם הוא יחזור בו מתמיכה במדינת פלשתינאית, יגנה רצח תינוקות יחזור בו מזכות השיבה ויכיר במדינת ישראל כמדינה יהודית ציונית – בקונסטלציה הדמיונית הזו – לא אכפת לי שנתניהו יסתייע בקולות שלו מבחוץ. עד שהתסריט האפוקליפטי הזה יתגשם, אז לא נשב לא במישרין ולא בעקיפין עם המחבל הזה".

בתגובה לסערה סביבו אמר עבאס: "אם בן גביר חושב שאהיה חלק או אמליץ על ממשלה שהוא יושב בה – הוא טועה בגדול . אני גם אהיה נגד קיומה של ממשלה כזאת. אני מציע לכולם להפסיק את השיח הגזעני והמסית נגדי ונגד האזרחים הערבים. אני לא מעוניין להיות חלק משיח פופוליסטי, גזעני ומפלג. נשקול אחרי הבחירות את כל האופציות ונחליט לפי טובתה של החברה הערבית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture