Olivier Fitoussi/Flash90

דרעי בונה על ממשלה בלי גדעון סער וחושש: "אולי יהיו עריקים מהליכוד"

דרעי סבור כי לפחות מפלגה אחת מאלו הנמצאות על גבול אחוז החסימה תיכשל, מסביר כי גוש הימין יכול לגדול באם אחוז ההצבעה בערים שונות יגדל, ותוקף את אביגדור ליברמן, חברו לשעבר: " ככה לשסות ציבור בציבור? ככה עושים קמפיין? מה, הכול מותר?"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי אומר היום (רביעי) כי הוא חושש כי גוש הימין יקבל 61 מנדטים, ואז יהיו עריקים ממפלגת הליכוד. "אני לא יודע בידיעה ברורה. פעם לא העליתי על דעתי שגדעון סער וזאב אלקין ומיכל שיר ויפעת שאשא-ביטון ושרן השכל, ולא זוכר מי עוד, יערקו מהליכוד ויגידו 'רק לא ביבי'. אז לא בטוח שלא יערקו, לא שאני יודע אבל זה קרה, ואם קרה – צריך לחשוש מפעם שנייה".

בריאיון לאולפן ynet הוסיף דרעי, "עם כל הכבוד, לא אומרים לציבור אחריי הבחירות 'נכון, רציתם נתניהו אבל עכשיו יש תוכנית אחרת, יש גדעון סער ויש נפתלי בנט שקיבלו ביחד אולי חצי ממה שנתניהו קיבל אבל אנחנו נחליף את נתניהו ואת הליכוד'. לא עושים כזה דבר, זה צעד אנטי-דמוקרטי, זה צעד נגד הציבור".

"יש לנו שישה ימים עד לבחירות, ועדיין יש הרבה מה לעשות. יש עשרות רשויות בישראל שבהן הימין, הליכוד וש"ס, מקבלים את רוב הקולות אבל אחוז ההצבעה שם נמוך מהממוצע הארצי. זאת המשימה שלי, להוציא אנשים החוצה ולהצביע. אפשר לפתור הכול בימים הללו".

דרעי הפתיע כאשר אמר כי "בסקרים אתמול, למשל, ארבע מפלגות עוברות את אחוז החסימה – זה לא יקרה. אני אומר לכם שבסבירות גבוהה מפלגה אחת או שתיים לא יעברו. אני לא רוצה להגיד מי ואני לא יודע בדיוק מי". יצוין כי לפי הסקרים, הציונות הדתית, מרצ, כחול לבן ורע"מ קרובות לאחוז החסימה – מלמעלה.

במענה לשאלה אם יש סיכוי שגדעון סער יצטרף לממשלת נתניהו ענה: "אני לא יודע. אחרי הבחירות הם יצטרכו לעשות חשבון נפש ולהחליט אם מחזקים את הימין, אם מקימים ממשלה חזקה ושוכחים מהעבר, שמים עליו איקס, או שלא. זכותו להחליט מה שהוא רוצה. אני בונה על ממשלה ללא גדעון סער, שלא נזדקק לכך".

דרעי נשאל על השנאה נגד החרדים בתקופת הקורונה וענה: "איפה שאני מסתובב בארץ אני לא מרגיש את זה, אני לא רואה יריבות או שנאה. נכון שהייתה שנה לא פשוטה, והייתה גם הסתה. לצערי הרב אביגדור ליברמן הוביל אותה למחוזות שלא ראינו במדינת ישראל בימי חיינו. המפלגה והציבור שאני מייצג והציבור הכי שומרים על ההנחיות".

יו"ר ש"ס הסביר כי "בגל הראשון הייתה שמירה מוחלטת על ההנחיות, אבל לצערי קידשו את ההפגנות ושמו אותן מעל המגפה, מעל הקורונה, וזה פרם את כל המשמעת גם אצל ציבורים אחרים שאמרו 'רגע, למה הפגנות בבלפור ובצמתים זה קודש אבל לא דברים אחרים שלנו הם חשובים?'".

"בכל ציבור יש גם קבוצות אחרות", המשיך דרעי, "אנחנו לא מגוון אחד, יש כל מיני פלגים. בסך הכול הציבור החרדי שומר ושמר על ההנחיות, ותזכרו שבמגפה הזאת כולנו בסירה אחת. אם בחברה הערבית לא שומרים, אי אפשר לתקוף רק אותם – בסוף זה פוגע בנו. אם בתי החולים יהיו מלאים בחולים מהמגזר הערבי, אנחנו ניפגע מזה. אי אפשר להאשים ציבורים שלמים, זאת טעות אדירה. שיסוי שאסור לעשות אותו".

הוא הוסיף ותקף את איווט ליברמן. "תארו לכם שבאירופה יש עכשיו מסע בחירות, בווינה או פריז או לונדון, ויש שלטים עם כיתוב 'ממשלה בלי יהודים'. מה היינו עושים כולנו? לא משנה, חילונים או דתיים, לא היינו מתקוממים? כשמשמיצים אנחנו לא מתקוממים כולם? אז למה עכשיו, כשמדובר על הציבור החרדי, 'לקחת אותם למזבלה במריצה', מדובר רק בביטויים? לשסות נגד ציבור חרדי, כמיליון איש שחיים פה בארץ ישראל, משפחות עם 12-10 ילדים שחיות בדירה של שלושה חודשים, שעברו שנה קשה בלי לימודים ובלי פרנסה, עם תחלואה גבוהה, ככה לשסות ציבור בציבור? ככה עושים קמפיין? מה, הכול מותר?".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הרב דרעי תמשיך ואל תיכנע לשמאל ולשטויות שלו

דרעי תמשיך בכל הכח ואל תיכנע לשמאל ולתקשורת השמאלנית הקיצונית והפנטית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture