Nati Shohat/Flash90

יממה בלבד ליום הבחירות: כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך אל הקלפי

6,578,084 אזרחי ישראל בעלי זכות ההצבעה יוכלו להצביע בבחירות לכנסת ה-24. בשונה מכל הפעמים בבחירות הנוכחיות יוקמו קלפיות גם לחולי קורונה ולמבודדים. התחבורה הציבורית תפעל כסדרה ללא עלות. לקלפי יש להגיע עם תעודה מזהה ועם מסיכה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בעוד 24 שעות ייפתחו 13,685 הקלפיות ברחבי הארץ, ו-6,578,084 אזרחי ישראל בעלי זכות ההצבעה יוכלו להצביע בבחירות לכנסת ה-24. יממה לפני הבחירות 'חדשות JDN' מגיש את כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת יום הבוחר.

ברחבי הארץ הקלפיות יהיו פתוחות ביום הבחירות מהשעה 07:00 בבוקר ועד ל-22:00. ביישובים הקטנים שעות ההצבעה הן מ-08:00 ועד לשעה 20:00. כך גם בבתי החולים ובבתי הסוהר והמעצר.

הקלפיות הייעודיות לחולי קורונה יעבדו בין השעות 19:00-08:00 הקלפיות למבודדים ייפתחו ב-07:00 בבוקר וההצבעה בהן תסתיים ב-22:00. כל מי שיגיע אל הקלפי לפני שעת הסגירה הרשמית יוכל להצביע, גם אם לא הספיק עדיין להיכנס אל מעבר לפרגוד ולממש את זכות ההצבעה שלו.

ביום הבחירות יוצבו ברחבי הארץ 12,127 קלפיות, זאת בנוסף ל-104 קלפיות בנציגויות ישראל בחו"ל שבהן כבר החלה ההצבעה. כל בוחר רשאי להצביע בקלפי אליה הוא משויך, ורק שם הוא רשאי לבחור. עקרון זה נועד לסייע לניהול התקין והיעיל של הבחירות. הקלפי אליה שויכתם, מופיעה בהודעה לבוחר שנשלחה אליכם. ניתן לאתר את הקלפי אליה אתם משויכים גם באתר המיוחד של ועדת הבחירות המרכזית.

יום הבוחר הוא אמנם יום שבתון, אך התחבורה הציבורית תפעל כסדרה. שירותי התחבורה הציבורית הבין-עירונית, כולל כל קווי הרכבת, יהיו זמינים לציבור בחינם. מי שייסע ברכבת יקבל כרטיס נסיעה בחינם בקופות השירות בתחנות הרכבת.

ההצבעה בקלפיות תהיה השנה מעט שונה בגלל ההנחיות. לפני הכניסה לקלפי יהיו סימונים בולטים על הרצפה וסרטי סימון שיעזרו בשמירת מרחק של שני מטרים בין אזרח לאזרח. בנוסף, יוצב בכל אשכול קלפיות סדרן ממונה קורונה, שיאכוף את ההנחיות לעטות מסיכות ושמירת מרחק. בחדר ועדת הקלפי, יוצבו מחיצות שולחניות בין חברי וועדת הקלפי ובין המצביע.

בכניסה למקום הקלפי יתבקש הבוחר לחטא את ידיו. לאחר הכניסה לחדר, ימסור את אמצעי הזיהוי שלו למזכיר ועדת הקלפי ולאחר מכן יצעד צעד לאחור, יוריד את המסכה עד גובה הסנטר – לצורך זיהוי. מיד לאחר שהזדהה ייגש אל מאחורי הפרגוד וטרם ההצבעה, הוא יתבקש לחטא את ידיו בפעם השנייה.

לקלפי עליכם להגיע עם תעודה מזהה: תעודת זהות, דרכון, רישיון נהיגה תקף או תעודת חבר כנסת. לאחר שיזהו וירשמו אתכם, תיגשו אל מאחורי הפרגוד לבחור במפלגה לה תרצו להצביע – ולשים את הפתק שלה במעטפה אותה תקבלו מחברי הוועדה. את המעטפה יש לסגור, ניתן גם לאטום – ואז לשלשל לקלפי.

מי שנמצא בבידוד אינו יכול להגיע בתחבורה ציבורית אל הקלפיות המיוחדות ועליו לנסוע ברכב פרטי אל הקלפי. חלק מהקלפיות הן במתכונת "הצבע וסע" וחלק במתכונת הרגילה, כמו שאר הקלפיות. מבודד שנרשם ככזה במשרד הבריאות ואין באפשרותו להגיע באופן עצמאי אל הקלפי יוכל להזמין הסעה פרטית ללא עלות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture