Sraya Diamant/Flash90

ההישג הגדול של הדתיים: הריצה הנפרדת גרמה להכפלת הכח בכנסת

יחד, הביאו נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' 6 מנדטים בכנסת היוצאת. לחוד, בשיתוף פעולה עם הפלגים שנדחו בבחירות הקודמות, הצליחו להביא לפי המדגמים ואחרי ספירת מחצית הקולות, 14 מנדטים • יו"ר הציונות הדתית הודה לחרדים שהצביעו עבורו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בהתבסס על העדכונים האחרונים של המדגמים וספירת מחצית הקולות, ניתן לקבוע בוודאות כי המהלך של פיצול מפלגת הימין הדתית השתלמה. מ6 מנדטים בכנסת היוצאת, הפעם יקבלו יחדיו 14 מנדטים פלוס מינוס.

יחדיו, הביאו נפתלי בנט ובצלאל סמוטריץ' 6 מנדטים בבחירות הקודמות. הפעם, התפלגו והחלו להילחם במלוא המרץ על כל קול. בנט הצליח הפעם במשימה להביא קולות של ימניים שאינם דתיים, ואילו סמוטריץ' מיקסם את קהל היעד שלו בשיתוף הפעולה עם עוצמה יהודית ונועם, אותם החרימו בעבר.

בנאום הניצחון שלו הערב, אחרי שהתברר כי יש סיכוי והוא יהפוך ללשון המאזניים, אמר בנט: "כל ממשלה שתקום, תדאג לכלל אזרחי מדינת ישראל – יהודים וערבים, חילוניים ודתיים, אנשי ימין ושמאל. אני איש ימין, איש ארץ ישראל, נחוש לממש את ערכי הימין, אבל ימני אמתי לא מוחץ את יריביו האידאולוגיים אלא מיישם את ערכיו".

בנט הוסיף: "עכשיו הזמן לריפוי, לאיחוי השסעים בעם. מה שהיה הוא לא מה שיהיה. עוד יעברו מספר ימים עד נדע את התוצאות, נמתין בסבלנות לראות מה תהיה תמונת הממשלה, אבל אני מבטיח דבר אחד – כל ממשלה שתקום תדאג לכלל האזרחים. אנחנו נפעל שהנהגת ישראל תעבור משנאת חינם לאהבת חינם. מסערה וכאוס ליציבות ולביטחון".

סמוטריץ' אמר בנאומו, "זכינו לאחדות גדולה מאוד – בציונות הדתית, עם ציבור חרדי גדול, עם חסידי חב"ד, עם עולם גדול ונהדר של תשובה. ההישג הזה הוא תוצאה של החיבור הזה. אנחנו מקווים שהתוצאות הכלליות יבשרו על רוב למחנה הלאומי-אמוני במדינת ישראל".

עו"ד איתמר בן גביר אמר, "אני לא מאלה שאומרים משהו אחד לפני הבחירות ואחר כך משהו אחר. מעוניין ברפורמה במערכת המשפט, אני רוצה בית משפט אבל גם יועץ משפטי שלא יהיה חזק יותר מראש הממשלה".

יו"ר מפלגת נועם שנכנס כעת לכנסת במסגרת הבלוק עם רשימת הציונות הדתית, ערך כנס ניצחון נפרד ובו אמר: "הודו לה' כי טוב כי לעולם חסדו. אשרינו שזכינו להרים בציבור את הרוח הגדולה של זהותה היהודית של מדינת ישראל ואת המאבק ברוחות הזרות המאיימות עליה".

"על אחת כמה וכמה טובה כפולה ומכפלת למקום עלינו שזיכנו לראות בקיבוץ הגלויות ובתקומת המדינה, בפעולות זרועות הביטחון, בצמיחת הכלכלה ובהתיישבות, בתורה החוזרת ללומדיה בריבוי כמות ואיכות, ובעם ישראל ההולך ומתוודע אל זהותו. ושזִיכַּנוּ להדרכת רבותינו, נושאי דגל התורה הגואלת בדורנו, הפוקחים את עינינו ומעמידים אותנו על המִשמר להוספה בגילוי זהותה היהודית של מדינתנו בכל מרחבי החיים הציבוריים", אמר מעוז.

לדבריו "בשבועות האחרונים חזינו בהשתאות באלפי פעילינו המתנדבים, שפעלו לשם שמים בגבורה ובנחישות מעוררת הערצה. כ- 2000 מתנדבים קיימו כ- 150 אלף שיחות טלפון לגיוס מצביעים, וב"ה הביאו הרבה למעלה מחמישים אלף מצביעים לקלפי. כ- 1,000 נשים צדקניות איישו 10 מוקדי טלפניות ברחבי הארץ. כ 1500 פעילי שטח שטפו את הארץ במשך עשרה ימים – מאילת וצפונה, וכמובן, כולל ירושלים, בית שמש, גוש עציון וטבריה. מאות מתנדבים במטות בלמעלה ממאה יישובים קיימו פעילות רישום והסברה. היום הזה פעלו מעל 1400 מתנדבים שהתפזרו ב 750 קלפיות וכן מפקחים על הבחירות ומשקיפים בספירה, שעדיין פועלים ומשקיפים".

"אני רוצה להודות לידידי בצלאל סמוטריץ', לידידי איתמר בן גביר, על המסע המשותף למען הצלחת המפלגה. האיחוד של'נעם' היה החלק העיקרי והמשמעותי ביותר ביצירתו, הביא את הרשימה לכארבעה מנדטים בסקרים השונים. ואם התוצאות של המדגמים תתבררנה כנכונות גם כתוצאה סופית, אני קובע בבירור, כי כוחה של נעם עומד על לפחות כשני מנדטים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture