Yonatan Sindel/Flash90

מה התכניות של נפתלי בנט? התרחישים שמפחידים גם את נתניהו וגם את לפיד

נפתלי בנט שומר על עמימות ובסביבת נתניהו חוששים וטוענים: הוא היחיד שיכול להקים קואליציה בלי הליכוד • מהצד השני, גם בסביבת יאיר לפיד חוששים: הוא ייקח את המנדט מהנשיא ויברח אל ביבי • בתקוה חדשה בינתיים, מאיימים על יש עתיד וליברמן מטיל וטו

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט שומר על עמימות מאז פרסום תוצאות הבחירות. בליל המדגמים נראה היה כי הוא יהיה לשון המאזניים אך אז רע"מ עברה את אחוז החסימה וגם איתו, אין רוב לאף אחד מהגושים הברורים.

סקר: מצביעי גוש 'רק לא ביבי' סבורים כי לפיד צריך לוותר לבנט על הראשות

בכל זאת, בזכות העמימות, שמו עולה כמועמד לראשות הממשלה על אף שמפלגתו קיבלה 7 מנדטים בלבד. אם לא די בכך, הדרישה היא כי בנט יהיה ראש הממשלה הראשון ברוטציה עם יאיר לפיד.

מי שנחלצו לעזרתו של בנט ופועלים כדי שהוא יקבל את המלצות גוש 'רק לא ביבי' אצל הנשיא ריבלין, הם אנשי מפלגת תקוה חדשה של גדעון סער, שאף התכתש אתמול פומבית בנושא עם יאיר לפיד.

הבוקר מדווח זאב קם בכאן רשת ב' כי גורמים בכירים בתקווה חדשה מציבים מעין אולטימטום ליאיר לפיד בעקבות אי ההגעה להסכמות מול נפתלי בנט: לדברי אותם בכירים במפלגתו של סער, בנט וימינה נמצאים בימים האחרונים תחת מתקפה קשה בימין על כך שהם שותקים ועל כך שהם מראים מוכנות להיכנס לממשלה עם מפלגות המרכז-שמאל, ולא נראה שזה יוכל להימשך עוד זמן רב.

"אם לפיד לא יודיע בשבוע הקרוב שהוא מוותר לבנט על ראשות הממשלה, בנט לא יוכל עוד לעמוד תחת הביקורת שהוא סופג עכשיו בימין ויודיע שהוא הולך עם נתניהו", הזהירו אותם בכירים.

לטענתם, אם לפיד ימשוך את הזמן ויעכב את הסכמתו לוותר לבנט, כבר לא יהיה על מה לוותר מכיוון שבנט יירד מהגדר ויחזור בחזרה למחנה הימין. כך שחלון הזמן להגעה להסכמות ולוויתור מצד לפיד עומד על בין שבוע לשבועיים, לטענתם.

אך גורמים במפלגת "יש עתיד" אמרו לג'רוזלם פוסט כי יו"ר המפלגה, יאיר לפיד, מוכן להגיע להסכם עם יו"ר "ימינה" נפתלי בנט, שיאפשר לאחרון להיות הראשון ברוטציה כראש הממשלה, וכי לפיד יסכים לוויתורים נוספים כדי להחליף את שלטון נתניהו.

עם זאת טענו הגורמים, כי לפיד לא מוכן לקחת את הסיכון שהגוש ימליץ על בנט כמי שירכיב את הממשלה הבאה, או אז, לטענתם, "בנט יקבל את המנדט ויברח לביבי".

הגורמים ציינו כי הם סבורים ש"לפיד יהיה מוכן לוותר על הרוטציה, אבל בנט צריך להודיע שהוא מצטרף. מה שחשוב הוא שהמנדט יישאר בגוש שלנו, אחרי זה נדבר על איך", אמרו אותם גורמים, שהוסיפו: "היחיד בגוש שלנו שיכול לקבל את המנדט זה לפיד. זה או ביבי או לפיד".

מהצד השני, גם בסביבת ראש הממשלה חוששים מה יעשה בנט. מתי טוכפלד מדווח בישראל היום כי בעל הסיכויים הגדולים ביותר להרכיב קואליציה שתחליף את נתניהו הוא לא יאיר לפיד אלא נפתלי בנט. במשך כל היום אתמול עמלו בכירי הליכוד כדי למנוע ככל יכולתם מהתרחיש הזה להתממש. מסייע להם מהצד אביגדור ליברמן, שלא מוכן לשמוע על כך והטיל וטו על העניין באוזניו של לפיד. ליברמן, אגב, מכחיש.

טוכפלד כותב, כי יאיר לפיד מתקשה לוותר הפעם על ראשות הממשלה אחרי שכבר ויתר לבני גנץ – במיוחד כאשר הפער בין מפלגתו למפלגה של נפתלי בנט, עומד על מספר דו ספרתי של מנדטים.

לדבריו, נפתלי בנט כרגע ממתין. עד לאחר החג הוא לא צפוי לומר משהו משמעותי. רוב הזמן הוא בטיול משפחתי במדבר יהודה. פה ושם עוצר לשיחות טלפון צפופות והודעות ווטסאפ, לפעמים על הקו לפיד, לפעמים זה אחד מאנשי נתניהו, אולם לאיש מהם לא אמר מה כוונותיו. אם צריך היה לדרג את העדפותיו של בנט, נראה כי היה מעדיף לקבל את המנדט ולנסות להרכיב קואליציה, ואם לא, לא להיכנס להרפתקאות אחרות ולחבור לנתניהו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture