Alex Kolomoisky/POOL

ממשלה פריטטית? זו התכנית של נתניהו להרחיק את גנץ מראשות הממשלה

הקמת ממשלה זמנית למאה ימים והצעת חוק לביטול ממשלת החילופים: בליכוד לא מתכוונים לאפשר לגנץ להפוך לראש הממשלה הבא, ומכינים מספר תרחישים כדי למנוע זאת • הפרשן: "אין בעולם כולו אחד שמאמין לבדל מילה שיוצאת מפיו של נתניהו"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

לפי ההסכם הקואליציוני הקודם בין הליכוד לכחול לבן, הממשלה מוגדרת כממשלה פריטטית ולבני גנץ יש זכות וטו על כל החלטה. בנוסף, יש תאריך יעד המוגדר בחוק אז אמור בני גנץ להחליף את בנימין נתניהו בראשות הממשלה.

למרות שאנחנו בממשלת מעבר מאז הבחירות, ההסכם עדיין בתוקף ואם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה בפרק הזמן שקיבל מהנשיא, גנץ ימצא את עצמו נכנס לבית ברחוב בלפור.

הפרשן בן כספית כותב בטורו השבועי ב'מעריב' כי בליכוד מכינים מתווה להקמת ממשלה בהימנעות של הציונות הדתית מימין ושל רע"מ משמאל, כדי להקים ממשלה שתחזיק מעמד מאה ימים.

"למה מאה ימים? אה, אלמנטרי: כי כל מטרתה של הממשלה הזו תהיה לבטל את הפריטטיות ולהיפטר מעונשו של איש נשכח אחד ששמו בני גנץ. כל המבנה המסובך הזה, שכרעי תרנגולת נראות לעומתו כמו בטון מזוין, נוצר רק כדי לנפץ באופן סופי את ההסכם הקודם שעליו חתם הנאשם רק לפני כמה חודשים".

מוסיף בן כספית, "מזל גדול אחד יש לנו, לכולנו: אין בעולם כולו, וגם לא במערכת השמש ושביל החלב, אישה או איש, חייזר או עכבר, שמאמינים לבדל מילה היוצא מפיו של המנהיג. ככל הידוע, נתניהו הוא בן האנוש הראשון שהצליח למקם את עצמו בחלל קוסמי נפרד, שבו אין משקל כלשהו לשום דבר שנאמר, מוצהר, נחתם או מסוכם. אף שקרן מפורסם בהיסטוריה, מהברון מינכהאוזן צפונה, לא הגיע להישג הזה. השקרנים החובבים האלה עוד הצליחו להיכשל מדי פעם במילת אמת, מה שאי אפשר להגיד על המנהיג שלנו".

אופציה נוספת למניעת כניסת בני גנץ ללשכת ראש הממשלה, הוא קידום הצעת חוק לביטול ממשלת החילופים. הצעות חוק בנושא הגישו חברי הכנסת שלמה קרעי מהליכוד ושמחה רוטמן מהציונות הדתית.

לדברי ח"כ רוטמן, בחוק יסוד הממשלה הרגיל, לפני שנוצרה הממשלה הפריטטית של הליכוד וכחול לבן, היו מנגנונים ברורים שנועדו להבטיח תפקוד רציף של הממשלה גם בתקופת בחירות. מנגנונים אלה לא מתפקדים כיום, בשל ממשלת החילופים. "בשעה שמדינת ישראל נמצאת בעיצומו של משבר כלכלי ממשלת החילופין היא כאבן ריחיים על צווארה" מסר ח"כ רוטמן.

"אין לדעת בשלב זה אם פנינו לממשלה יציבה או למערכת בחירות חמישית, ועל כן חייבים לשחרר את מדינת ישראל מהמנגנון הפריטטי המונע את תפקוד הממשלה, ולעשות זאת בהקדם האפשרי. חוסר ההסכמה הפוליטי מונע מינוי שרים קבועים, הבאת חיסונים, והתנעת תכנית כלכלית להבראת המשק ולצמצום האבטלה. לא ייתכן שאזרחי ישראל יהיו בני ערובה לכאוס הפוליטי ולחוסר הוודאות".

ח"כ קרעי מסר: "כולנו תקווה שנצליח בעז"ה להקים ממשלת ימין בראשות נתניהו. המחנה הלאומי צריך להתאחד כדי לשמור על מדינת ישראל ועל שלטון הימין ולהזניק את כלכלת ישראל. כל יום שבו כחול לבן חסרי האחריות נמצאים בממשלה זו סכנה לישראל. הם מונעים סיוע כלכלי ורשת ביטחון בריאותית. אני בטוח שיהיה רוב להדחתם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

נתניהו לא שקרן יותר מכל הפוליטיקאים. אין לנו זיכרון קשצר. מה, אנחנו לא זוכרים את שמיר ואת פרס?

כולם שקרנים כולל עמיר פרץ בלי השפם וכולל גנץ בעצמו שהבטיח שלא ישב עם נתניהו וממשלה חילונית ועוד. הכל זה שטיפת מוח של השמאל העלוב לצייר את נתניהו כאדם השפל ביותר.
הפלא הוא החוסן הנפשי של ביבי לשרוד את כל זה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture