Marc Israel Sellem/POOL

"חבל שהצבעתי סמוטריץ', הוא יעלה את השמאל" / חיים ולדר

מדינת ישראל עומדת בפני הפיכה שלטונית של השמאל והבג"ץ, אך אנשי הימין הולכים לעשות שוב טעות איומה, למסור את השלטון על מגש של כסף לשמאל / הסופר חיים ולדר בטורו השבועי "אות חיים" מאשים את בצלאל סמוטריץ' באי הקמת ממשלת ימין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

1.

בצד השני של הקו היה ידיד, שבמהלך החודש שלפני הבחירות, עשיתי כל מה שיכולתי לשכנע אותו להצביע ל"יהדות התורה", ולא ל"ציונות הדתית". כל מה שניסיתי לומר לא עבד. לאיש היו טענות וכעסים, וגם טענה הגיונית לכאורה: "למה לא לחזק אותם, הם ממילא נמצאים בגוש הימין-חרדים אז מה הבעיה?"

אני מודה ומתוודה שגם לי לא הייתה בזמנו תשובה ניצחת לטענה אחרונה זו. היה לי הרבה מה לומר על ההזדהות עם הציבור שהוא נמנה עליו – הציבור החרדי, על ההשלכות לחינוך הילדים, וגם על כך שהציונות הדתית רואה בגיוס בני ישיבות מצווה, ומס' 2 של סמוטריץ מצדדת גם בגיוס בנות, אך לטענה "הם ממילא בגוש" לזה לא הייתה לי תשובה.

לא האמנתי שהתשובה תגיע כל כך מהר ובצורה כל כך חדשה וברורה.

"אתה צדקת לגמרי", אמר האיש, "הם יפילו את ממשלת הימין ויעלו לשלטון את השמאל. אני לא מאמין שהצבעתי להם".

2.

מאז נודעו תוצאות הבחירות, ונבחרי ה"ציונות הדתית" החלו לנעול את עצמם בהצהרות שלא ילכו בשום אופן עם מפלגת רע"ם גם אם המשמעות של זה תהיה העברת השלטון לשמאל-ערבים, ניהלתי שיחות ארוכות עם אנשי הציונות הדתית, בניסיון לשכנע אותם שלא לחזור על הטעות שעשו מפלגות הימין הקיצוני "התחיה" ו"מולדת" (של רחבעם זאבי) בשנת תשנ"ב (1992), שהפילו את ממשלת שמיר הימנית והביאו במו ידיהם את שלטון השמאל ואת הסכמי אוסלו שהמיטו הרס וחורבן ומוות ושכול, ונזקיהם ממשיכים עד עצם היום הזה.

לטובת הצעירים שבין הקוראים ארחיב קצת את הסיפור:

לחץ אמריקני מאסיבי שהפעיל נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש (האב) הביא לכינוסה של ועידת מדריד באוקטובר 1991. יצחק שמיר נאלץ לוותר בנקודה זו, אך בחר להגיע בעצמו לוועידה ולא לשלוח את שר החוץ דוד לוי, מחשש שאולי האחרון יוותר על שעל… שמיר אכן דאג ששום ויתורים לא יצאו מהוועידה אך הימין הקיצוני, ממש כמו היום, לא הסתכל אפילו מטר קדימה וכמחאה על קיומן של השיחות, הפילו מפלגות הימין "מולדת" ו"התחיה" את ממשלת שמיר.

היה זה משגה בקנה מידה היסטורי. הם הצליחו להפיל את ראש הממשלה הכי ימני בתולדות מדינת ישראל ותחתיו העלו לשלטון את השמאל בראשות יצחק רבין…

רבין ושריד ושולמית אלוני לא חיכו אפילו רגע. אזרחי ישראל נאלצו להתמודד לא עם "שיחות עם פלשתינאים", אלא עם הכרה בארגון הטרור אש"ף, חתימת הסכם אוסלו, הקמת הרשות הפלשתינאית, מסירת חלקים מיו"ש ורצועת עזה לידי רב המרצחים ערפאת, כאשר עזה עברה מהר מאד לידי תנועת החמאס.

קשה למצוא התנהגות אובדנית מטופשת וחסרת אחריות, כמו זו של אנשי הימין הקיצוני, שהנזק שעשו למדינה בכלל ולציבור המתנחלים בפרט, לא ניתן לתיאור ובלתי נתפש.

3.

אם חשבתם שהם למדו את הלקח? טעיתם.

בשנת 1999 שוב הפילו אנשי הימין הקיצוני את ממשלת הימין בראשות נתניהו. היה זה בשל חתימתו על "הסכם וואי" שבא בניסיון לתקן מעט את הנזקים הנוראיים של הסכם אוסלו.

שוב הייתה זו מפלגת "מולדת" שהפילה את הממשלה. ומי הצטרף אליה מהליכוד?

לא תאמינו. בני בגין. הוא ולא אחר, היה ונותר כמו גיס חמישי של השמאל בקרב הימין.

נתניהו ירד. אהוד ברק עלה, ותראו אילו נזקים הוא עמד לעשות ורק בניסי ניסים הדבר נמנע ממנו.

במקום ועידת וואי קיבל הימין חסר האחריות את ועידת שפרדסטאון שבה הביע אהוד ברק הסכמה להחזיר את רמת הגולן בשלמותה לסורים. כן. תקראו שוב וגם תנסו לדמיין את זה.

במקביל, הורה ברק על נסיגה חד-צדדית מלבנון, ללא הסדרים ותוך הפקרת צבא דרום לבנון שהיו ידידי ישראל. ועל כך זכה לכינוי "אהוד ברח".

הבריחה של ברק הביאה להשתלטות ידידים חדשים הלא הם ארגון "החיזבאללה" שממנו סבלנו ועודנו סובלים צרות צרורות. ושלא נדע כמה עוד נסבול, רח"ל.

חכו, זה כלום. ברק החרוץ נסע לוועידת קמפ דיויד, שם הסכים להתחייב לנסיגה של 90 אחוז משטחי יהודה ושומרון. כן, תקראו שוב. 90 אחוז, לא פחות. למרבה החסד, ערפאת התנהג כמו הימין הקיצוני ההזוי שלנו וסירב לכל הצעה שהיא פחות ממאה אחוז.

וכעת, כשמדינת ישראל עומדת בפני הפיכה שלטונית של השמאל והבג"ץ, הולכים אנשי הימין בהנהגת בצלאל סמוטריץ לעשות את אותה טעות איומה, למסור את השלטון על מגש של כסף לשמאל, ולהסתכן בנזק בלתי הפיך שייגרם על ידי חקיקה ליברלית שמאלנית ואנטי דתית.

שוב אותה התנהגות אובדנית, ועקשנות עיוורת מבלי להבין את המשמעות. בעצם, עם להבין את המשמעות. העקשנות הזו תוביל בוודאות לתוצאה ההפוכה. וכל מה שהם רוצים כביכול למנוע יתקיים פי עשרת מונים.

4.

בשיחות שקיימתי השבוע עם ראשי מפלגת הציונות הדתית, גיליתי ניתוק מוחלט מהמציאות. מי שלמד דף גמרא בחיים שלו, אמור להבין את הסיטואציה. מה עומד כאן על כף המאזניים. עימתי אותם עם הפעולה של רבי יוחנן בן זכאי שהלך לעשות הסכם עם הרומאים הרשעים, ובלבד שתישאר יבנה וחכמיה. אך לא היה עם מי לדבר. "מנסור עבאס תומך טרור, אין סיכוי שנלך אתו, גם אם המשמעות של זה תהיה שהשמאל יקים אתו ממשלה".

ככל שהתקדמו השיחות הבנתי את ההבדל התהומי בינינו.

ההשקפה החרדית שמה לנגד עיניה בראש ובראשונה את תורת ישראל. את האידישקייט. את החינוך. אם נצטרך לבחור בין הרס עולם התורה והרס הדת, לבין ויתור על חלקים מארץ ישראל או אפילו על הארץ כולה – אנחנו אפילו לא נהסס. כי אין לנו שיור אלא התורה הזו.

גם אנחנו מתנגדים להתחבר עם תומכי טרור. אבל כשיש חשש שהשמאל יעלה לשלטון ויגזור גזירות סובייטיות לגיור אינסטנט לביטול השבת להתערבות בחינוך ובהרס המשפחה היהודית, אנו מעדיפים להתחבר עם כל מי שיסייע למנוע זאת.

לשמאל אסור ללכת עם הערבים ולביבי מותר? נשאלתי.

"אומר לך איפה הטעות שלך" עניתי, "אתה יוצא מנקודת הנחה שהערבים הם הדבר המסוכן ביותר לישראל, בעוד האמת היא, שהשמאל מסוכן לישראל ולתורת ישראל פי מיליון מהערבים. כשהערבים הולכים עם השמאל, זו סכנה, לא בגלל הערבים אלא בגלל השמאל כשהערבים עם הימין (בלית ברירה) זו הצלה של תורת ישראל ושל עם ישראל מפני השמאל".

5.

מה שהם מפספסים זה שהמושג "ימין ושמאל" במתכונת המוכרת נמחק ואיננו. אך יש בפירוש ימין ושמאל במתכונת חדשה ומסוכנת פי כמה. "השמאל" של היום עזב כמעט את נושא השלום עם הערבים והלך לכיוון הרס היהדות, הרס ערכי המשפחה והשלטה של מדיניות ליברלית קיצונית. השמאל הזה כולל אנשי ימין קיצוני כמו ליברמן. הם האויבים הגדולים של העם היהודי. לידם הערבים הרבה פחות מסוכנים. עם מי שמאיימים לרצוח את הגוף נוכל להתמודד אבל מי שמבצעים בפועל רצח היהדות עלינו לפחד פי כמה ולעשות הכל כדי לבטל את רוע הגזירה גם אם זה מצריך הליכה עם ערבים.

אני בהחלט מבין את הסכנה שמגלם עבאס. אבל בבחינת השטח והסכנות העומדות לפתחנו מה שצריך למנוע בכל מחיר ממשלת שמאל שתאיץ את תהליך מדינת כל אזרחיה ובמקביל תרדוף את אזרחיה המתנחלים והחרדים לטובת ערכים ליברליים והרס הדת.

הקמת ממשלת ימין (גם בתשלום הכבד לעבאס) כדי שזו תמנע את השלמת ההשתלטות של מדינת בג"ץ על ישראל יכולה להסיג לאחור את ההישגים הכבירים של השמאל בחסות בג"ץ רק לאחר מכן נוכל להתניע הכל מחדש ולאפשר לנו את הפינוק בלריב עם עצמנו ואת אנינות הטעם להחרים את עבאס.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
46 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא ענית על הטענה שסמוטריץ' העלה השבוע והיא:
"עליה בשיעור ההצבעה של ערביי ישראל (שכן הם ממלכי המלכים ויהיו להם הישגים רבים) בצירוף הפיכתם לשותף לגיטימי, שבאופן טבעי לטווח ארוך יחבור לשמאל (עבאס רוצה לחבור עכשיו לימין רק כדי לתקוע אצבע בעין לרשימה המשותפת. לטווח ארוך הערבים יחברו לשמאל, שיתן להם גם את המישור האזרחי וגם את המישור הלאומי שהימין לא נותן להם). המשמעות הפשוטה היא שגם אם בטווח הקצר הסתמכות על תומכי מחבלים תאפשר לשמור על שלטון הימין, התוצאה מיד אחר כך תהיה אבדן שלטון הימין. בכנסת הבאה יהיו כ 18-20 ח"כים ערבים, שיחברו לשמאל ויעבירו אליו את השלטון לשנים רבות. שלטון שמאל-ערבים כזה ימחק את הישגי ממשלת הימין הקרובה בזמן קצר, יחריב את עקרונות המדינה היהודית, יקים מדינת טרור ערבית, ועוד ועוד."

כלומר שגם אליבא דשיטתך השמאל יעלה מיד אחרי זה וכל ההישגים שאת הרוצה להשיג עבור עולם התורה לא יהיו על וכלל.
וממילא אין להשוות כלל לדוג' שהבאת.
וזאת מלבד מה שיש להשיג על עצם הטענה: |"ההשקפה החרדית שמה לנגד עיניה בראש ובראשונה את תורת ישראל. את האידישקייט. את החינוך. אם נצטרך לבחור בין הרס עולם התורה והרס הדת, לבין ויתור על חלקים מארץ ישראל או אפילו על הארץ כולה – אנחנו אפילו לא נהסס. כי אין לנו שיור אלא התורה הזו."
שהיא טעות מוחלטת וב"ה שהציבור החרדי בהמוניו מבין זאת.

חבל שכמו רוב הציבור הליטאי חיים ולדר לא מוכן לקוח עיניים טיפ טיפה קדימה, ולתפוס מה המשמעות האמיתית של לתת לרע"ם אפשרות ולו פורמאלית בלבד של חברות בקואליציה, להזכירכם רע"ם ומנסור החמוד הם תומכי טרור קיצוניים ביותר, ובלי להיכנס לשאלה הפשוטה של פיקוח נפש וכו', אם אתה נותן להם הכשר מה תוכל להגיד בהמשך כשהשמאל התחבר לרשימה המשותפת? אולי טול קורה מבין עינך ותבין שדווקא סמוטריץ' מסתכל קדימה ואתה זה שרואה את הכאן ועכשיו…

כל מילה בסלע

חזק!!! צודק בכל מילה!!

ההשקפה החרדית שמה לנגד עיניה בראש ובראשונה את תורת ישראל. את האידישקייט. את החינוך. אם נצטרך לבחור בין הרס עולם התורה והרס הדת, לבין ויתור על חלקים מארץ ישראל או אפילו על הארץ כולה – אנחנו אפילו לא נהסס. כי אין לנו שיור אלא התורה הזו.

סוף ציטוט.

האם עד כדי כך מזלזל אותו חיים וולדר בסכנת פיקוח נפש?
מילא ברישא דדיבורו טוען שדווקא הימין הקיצוני יגרום לעלית השמאל שתוביל החזרת שטחים. (ניתן לויכוח ולפרשנות) אבל לומר שמלכתחילה לוותר על שלמות הארץ – דבר הגובל בפיקוח נפש ממש בתמורה לכמה פרוטות שגפני יקבצץ לתקציב הישיבות? עד היכן?

מצטרף לתגובות, אבל בעניין זה שאין לנו שיור אלא התורה הזו גם ח"ו על חשבון ארץ ישראל, אני מרשה לעצמי לדבר בשם הציבור החרדי בהמוניו שזה ברור ונכון וישר, וכל גישה אחרת אין לה אחיזה כלל בדעת תורה ברמה הבסיסית.

חבל שהצבעת סמוטריץ כשאתה לא מבין מה הסיבה האמיתית שצריך להצביע לו.

ממשלת שמאל גם בטווח הארוך לא תקום.
שהרי אם נוציא את נתניהו מהתמונה. גם ליברמן שר"י וגם סער וגם בנט מהימין. יש תמיד רוב מובהק לימין.

גם מצביעי אגודה הם לא שפנים מטומטמים שאוכלים כל מה שמאכילים אותם
הפוליטקאים או נושאי כליהם.
במשך כל הימים עד לתקופת בחירות דווקא שמענו רק את סמוטריץ מדבר על פסקת התגברות.
שמענו אנשים מהליכוד מדברים על זה. לא שמענו אף פוליטקאי מיהדות התורה שמדבר על כך. כנראה הם היו עסוקים מאד ב"מי יוביל"? "מי יקבל ועדה"? "מי יתפטר
לפי החוק הנורווגי"? סמוטריץ ואפילו ימינה הם אלה שכל הזמן מדברים על פסקת התגברות, על רפורמה במערכת המשפטית. ביהדות התורה לא שומעים על זה כלום (כמובן עד תקופת הבחירות). אולי בגלל שיותר חשוב להם לבדוק מה קורה בוועדה לבחירת דיינים ששם אפשר להכניס כל מיני "מקורבים".

רק הדתיים רואים קדימה אבל ר חיים קנייבסקי וכל חריפי ראשי הישיבות לא רואים כלום…….

לא איש דברים אנכי, אבל אם ר' חיים קנייבסקי שליט"א אמר שעדיף לחבור עם הערבים, אז ברור כשמש שסמוטריץ' הוא זה שרואה את הכאן ועכשיו, וחיים ולדר רואה את העתיד, הוא פשוט הרחיב בהסבר את דברי ר' חיים שליט"א, אם מישהו חושב שהוא יות ר מבין מר' חיים קנייבסקי אשמח לשמוע על כך….

הצבעתי סמוטריץ ואני מתחרט כל כך

כל הכבוד לסמוטריץ' שנאמן לרבותיו, ולקווים האדומים שלו.

בושה שתת רמה כמו חיים ולדר הוגה דעות בשביל הציבור החרדי

ראייה קצרת טווח, יש מעין הסכמה שהליכה עם המשותפת היא טאבו שלא עבורים, רע"מ היא תנועה עם תמיכה בטרור, הוא מתנה את התמיכה שלו במחיקת חוק קמיניץ (השתלטות ערבית בכל הארץ) במחיקת חוק הלאום (גרימת התבוללות והגדרת מדינת כל אזרחיה) לא יתן לתקוף בעזה כי הרי יצא לטובת תושבי עזה בעבר במקום לחיילי צה"ל, אם היה באמת חשוב לו שלום תושבי הערבים לא היה מעלה את התנאים הנ"ל, אלא כמו בהתנתקות ג' היתה שם לקבל לשקר לרב אלישיב זצ"ל שגוש קטיף זה קראוון עם נדנדה (כך שמעתי מת"ח גדול שבא לקבול לפניו על תמיכת ג')העיקר שיהיה כסף לישיבות ועל זה נאמר דמים בדמים נגעו!!!

צודק מסכים איתך עדיף את רעמ מאשר ממשלת שמאל…
מתחרט שהצבעתי סמוטריץ…
פעם הבאה רק ג'

הסיטואציה של "ממליכי המלכים" והאפשרות של רע"ם ל"הישגים רבים" היא עובדא קיימת בין אם תחבור רע"ם לממשלת הימין וכ"ש אם תחבור לממשלת השמאל שישלמו להם הרבה יותר! ולכן הברירה שנותרה בידינו היא להציל מה שניתן להציל עכשיו ו"אל תצר צרת מחר" לפני שיהיה מאוחר, ונהיה מן הצועקים על העבר…
וחובת מחאה מוטלת על כל יהודי על המילים הקשות שכתב "חגי" כי "אין לנו שיור אלא התורה הזאת" הוא "טעות מוחלטת" עפ"ל וצריך לומר את האמת כי ההשקפה המעוותת הזו גורמת לכל הסמוטריצ'ים לחוסר ההבנה הבסיסית הנ"ל.

שקר גמור. מספר 2 של סמוטריץ היא ראש ארגון שעוזר ומרכז בנות לשירות לאומי, אין בין זה לגיוס בנות אפילו קשר מינימאלי

חבל שיש כ"כ הרבה טיפשים בציבור החרדי שלא יודעים לפקוח עיניים, הכשרת ומתן לגיטמיות לישיבה עם הערבים, תעניק לשמאל שלטון למשך עשרות שנים.

שקר גמור. מספר 2 של סמוטריץ היא ראש הארגון שלעזרה וריכוז בנות בשירות הלאומי, אין בין זה לגיוס בנות אפילו קשר מינימאלי

לפי זה מאוד מובן למה בעיקרת
ישובי גוש קטיף אגודה ובדגל
נישארו בקואליציה וכן מובן מדוע
לא עצרו או לפחות עיכבו את הכספים בועדת הכספים שהיתה
בשליטתם לגופו של ממון יכול להיות שהשמאל יתן יותר הרי
גם מר גפני אין לא בעיה אם שמאל חוץ מליברמן, בנט סער השמאל היותר המתון תמיכה של רעם מבחוץ ובה לציון גואל

כואב לי עליך – חיים
עד היום הוצאת ספרים כ"כ יפים
וחבל שעכשיו אתה נהפך לפוליטיקאי או איזה מורה הוראה.
אתה מתעסק בדברים שאינך מבין בהם כלל וכלל!
יש לנו מצות עשה בתורה 'וירישתם אותה וישיבתם בה' וכתב הרמב"ן שהיא נוהגת בכל הדורות שלא נעזבנה ביד האומות.
אם אנו שוקדים על התורה בוודאי ובוודאי שאנו מצווים לקיים את מה שכתוב בה!
הירושלמי אומר: כל הלומד תורה ואינו מקיימה מוטב לו אילו הייתה נהפכת שילייתו על פניו ולא היה יוצא לאוויר העולם.
אין לנו אפשרות להקים ממשלה עם אלו שצועקים 'אללה אכבר' ולא מכירים כי 'ה' א-ל-ה-י י-ש-ר-א-ל מלך ומלכותו בכל משלה'
אין לנו עסק עם אלה שלא מכירים בברית שכרת ה' עם אברהם אבינו – 'לזרעך את את הארץ הזאת'
עלינו ללמוד ממה שאמרו חז"ל, על טעותו של אסא מלך יהודה, שלא בטח בה' כשעלה בעשה מלך ישראל להלחם בו, ונתן שוחד כסף למלך ארם שילחם עם מלך ישראל, ולכך נענש שבסוף ימיו חלה ברגליו, (עיין מלכים א' טו ובמהר"י קרא וברלב"ג,)
עלינו לבטוח בה' שנצליח להקים ממשלת ימין ללא שנואי ה' – אוייבי עמו.
חזור בך – חיים –
חזור בך מדברי ההבל שכתבת ואל תהיה מאלו שאמרו עליהם חז"ל המגלה פנים בתורה שלא כהלכה אין לו חלק לעולם הבא.
בתקוה להבנה.

צודק בכל מילה חיים. שמח שלא הצבעתי לו, מודה שחשבתי על זה.

בניגוד לאותו "מצביע" אנונימי לסמוטריץ', אני דווקא לא הצבעתי לו, הצבעתי לש"ס, ועל כך אני מצטער.
"השמאל מסוכן לישראל פי מיליון מהערבים" – זה גם פחות או יותר מה שאמרו רבים טרום השואה: הציונות מסוכנת לישראל פי מיליון מהצוררים הנאצים. ראינו כבר לאן הובילה אותנו הגישה הזו. אין צריך לחזור על טעויות שוב.
את הנזקים של השמאל (בהנחה שהם יצליחו להקים ממשלה, סבר להניח שלא) נוכל לתקן. כבר עשינו את זה פעם אחת, ובגדול. לעומת זאת הסכנה שבהקמת ממשלה בתמיכת הערבים ותומכי הטרור יהיה כ"כ עצום שקשה עכשיו אפילו לאמוד אותו. בשנה שנתיים הראשונות אולי נרוויח עוד שנה שנתיים של נתניהו בראשות הממשלה, תקציבים שוטפים לישיבות ולדברים שבקדושה וכו' (שזה חשוב כמובן). אבל בטווח הארוך, הנזק ליהדות החרדית ולימין בכלל, לתורה, לישיבות, לארץ ישראל, ליחסי החוץ(כן!) ולעוד הרבה דברים קריטיים לעם ישראל – יהיה בלתי נתפס. פשוט בלתי נתפס. זה שינוי של כל המערכת לכיוון מסוכן מאד.
באופן אישי, ולמרות שלא הצבעתי לו, אני מודה לסמוטריץ' – השפוי היחיד באזור – על העבודה הקשה והמלוכלכת שהוא מוכן וחייב לעשות. אם הנציגים שלנו פדלעות וחושבים רק על המחר, יש לפחות אדם אחד עם עמוד שדרה אידאולוגי בימין כולו.

שתי הדרכים מובילות לאותו המקום… בדרך טבע כך חייב להיות כדי שנתקדם בשלבי הגלות עד לגאולה. רק נס גדול ימנע את זה. נתפלל ונמתין ונתפלל

חיים ולדר צודק מאד!! יש משוואה פשוטה מאד להוכיח שהוא צודק- יש לפנינו שתי אופציות בלבד: ממשלת ימין חרדים + מנסור עבאס + בן גביר שמאזן אותו, או ממשלת שמאל לפיד מרץ בנט + מנסור עבאס בלי אף אחד שיאזן אותו. מה עדיף ל"ימין הקיצוני" שיהיה??? התשובה פשוטה מאד לכל בר דעת… הדגש על בר דעת…

במילים הללו, אמרת הכול:

ההשקפה החרדית שמה לנגד עיניה בראש ובראשונה את תורת ישראל. את האידישקייט. את החינוך. אם נצטרך לבחור בין הרס עולם התורה והרס הדת, לבין ויתור על חלקים מארץ ישראל או אפילו על הארץ כולה – אנחנו אפילו לא נהסס. כי אין לנו שיור אלא התורה הזו.

תפתח קצת רמב"ם, תפתח שולחן ערוך, תפתח פוסקים… תבין מה נאמר על נתינת שעל מרגבי ארץ ישראל לאויבי ישראל..

אין פה עניין של השקפה- יש פה עניין של הלכה.

אין לי בעיה עם טענות סמוטריץ. יש לי רק בעיה אחת איך אותם אנשי ימין שתמיד רק דואגים לעתיד המדינה היו מוכנים ללכת לבד בבחירות הקודמות ולשרוף שני מנדטים לימין. איפה החשש מממשלת שמאל ??? אולי הדאגה שלך לעתיד המדינה מתחילה כשקיבלת שש מנדטים והגאווה עלתה לך לראש.

המשגה הכי גדול זה לתת לרע"מ כח:

גם ממשלה בתמיכת רע"מ לא תשרוד למשך זמן, אז מה נעשה כאן, שגיאת ועידת מדריד, עד ועידת מדריד כמה שהיו דיבורים מן השמאל על דיבורים עם הערבים עראפת היה עדיין מוקצה והכרה באש"ף היה אולי משהו של השמאל המטורלל, שמיר בשגיאה שלו הוא זה שנתן לגיטימציה לערפאת הוא זה שהכשיר את אוסלו, כבר לא היה פחד ולכן השמאל עלו, ולכן לא פחדו לעשות הסכם עם עראפת.

אגב, אותו שמיר הוא זה שפעל בכל כוחו לפסול את מו"ר הרב מאיר כהנא הי"ד.

ממשלה בתמיכת רע"מ זה לגיטימציה לקואליציה עם הטרור, ולא סתם עם הטרור אנחנו מדברים על חברי התנועה האסלאמית, אותה תנועה שהקימה את החמאס.

אחת הסיבות שלערבים יש אחוז הצבעה נמוך היא מכיוון שהם יודעים שלא ייכנסו לקואליציה בכל מקרה, כאן אתה נותן להם מוטיבציה להצביע, ומה נראה לכם יקרה כשהם יגדלו?

כשלמחנה השמאל יהיה רוב עם הערבים? שרע"מ ילכו עם הימין?

הם לא נטשו כלל את תקוותם להעיף אותנו, הם נלחמים בתחבולות, בשיטת השלבים.

מה נראה לכם הם יעשו עם התקצוב שיקבלו? ילמדו אהבת ישראל?

בשם, אולי, ערכי עולם התורה, ומדובר כאן אחרי שחותכים חלק משמעותי מן התורה חוצה, בזמן הקצר מכשירים את מה שיקרה בטווח הארוך?

ועוד, האם לדם היהודים אין שווי בכלל? האם היו אומרים אותו דבר לממשלה עם הנאצים? במה שונים ממשיכי דרכו של הנאצי הערבי חאג' אמין אל חוסייני (שהתנועה האסלאמית הם בפירוש ממשיכי דרכו) מהנאצים?

וזה בלי קשר לפנייה לגוי בעקבות סכסוך פנימי, וזאת גם כשמדובר בגוי צדיק, הרי החורבן התחיל מדבר כזה.

חיים, הפעם פספסת. השייכות הפוליטית (הלגיטימית) שלך, הביאה אותך לתמוך בעמדת מפלגתך בלי לבדוק תא העובדות, ובלי לחשוב על ההשלכות. חבל.

הרמה הנמוכה של התגובות
לא מגרדת את עוצמה והאמת המשתקפת מדברי הנאמר בגוף הכתבה,
ב"ה שהצבעתי ג'!

חיים, נשמה, אתה מבייש את הציבור החרדי.
אסור למלא דלק בתחנה של מחללי שבת או לקנות בחנות של מחללי שבת כדי לא לחזק אותה..
ואתה רוצה שיצטרפו למפלגה של ח"כים שהתחבקו ומעודדים תומכי טרור?????
איפה השכל הישר??

כולם אומרים את זה…………וזה מה שקורה שלא שומעים לגדולי הדור.

חבל שאתם מסננים תגובות

חיים ולדר צודק בכל מילה,
הרבה מתחרטים שהצביעו לסמוטריץ… תכלס אם תקום ממשלת שמאל בגללו, הוא יגמור פוליטית…
וחבל
תתעשת סמוטריץ בטרם יהיה מאוחר אין עניין ללכת ראש בקיר
הטיעון של אחוזי ההצבעה הערבים היא בדיחה
הערבים הם כבר מזמן לשון מאזניים וממליכי מלכים,
אם לא תסתמך על עבאס אז השמאל יסתמך על המשותפת, אז מה עדיף?
המשותפת ודאי יותר קיצוניים מעבאס.
וחוץ מזה שבנושאי דת הרבה פעמים שהערבים עזרו ליהדות החרדית בביטול חוקים נגד הדת,
אז אפשר לשתף איתם פעולה
ודי להיות נוער גבעות מטורלל שרק מתגרה באומות ומעורר עלינו את שנאת הערבים שזה דבר בסיסי מאוד שסמוטריץ לא מבין

סמוטריץ טועה פה וזה בכלל לא שאלה,
אף פעם לא כדאי להיות קיצוני, כי בסוף ראש בקיר יביא פה ממשלת שמאל,
למה נראה לסמוטריץ שבחירות עשיריות יביאו הכרעה, לא תהיה הכרעה…
אלא אם כן או שיזיזו את נתניהו או שישענו על עבאס,
זה מה יש
סמוטריץ אלוף בלאמר מה לא
אבל מה כן????

וואההי חיים ולדר הנערץ צודק בכל אות!.
זאת הבעיה של הכותבים פה ובאופן כללי של מפלגת סמוטריץ' שאין להם דעת תורה שתכריע בכאלה שאלות של דיני נפשות, ביבי יכניס את הערבים ויגמד אותם כך שלא יכנסו לעולם יותר לממשלות. אבל הקב"ה מנהל את העולם ורק בו צריך לבטוח ולהיות רגועים שמה שיצא יהיה ממנו ית' גם אם הקיצוניים הנוראיים האלה יעשו מה שמשתלם להם פוליטית.

דברים נפלאים מאוד
אשריך רבי חיים שאתה אומר את האמת באומץ,
רק גדולי הדור יחליטו מה יותר מסוכן ממה,
הם הכי קרובים לבורא עולם ויודעים בדיוק מה הוא רוצה שנעשה,
מסכן מי שלא מסוגל להתבטל לפני גדולי ישראל

בן גביר תמיד שרף קולות ולא היה אכפת לו על גוש הימין,
למה נראה לכם שעכשיו כן יהיה אכפת לו?
נשאר אותו דבר, סוכן שבכ שרוצה להרוס את גוש הימין
מבחינתם בחירות עד 120 לטרלל את המדינה ולעשוק אותה
רק לא להגיע להסכמות ולהתגמש עם מה שיש,
תתעשתו, כולם מבינים שבחירות נוספות לא ישנו את התמונה,
אם עתיד המדינה חשוב לכם תצטרפו עכשיו לממשלת ימין , 2 אצבעות של עבאס זה לא באמת מה שישפיע על כל המפלגה, הרוב הגדול ימין וזה הרע במיעוטו.

אגב מה שאמר חיים ולדר על פינוי ישובים, זה כבר לא תקף היום , ג ושס הם ימין על מלא.

חיים ולדר מדבר דיברי אמת אבל אחרי הכל זו דעתו האישית בלבד ולא מייצגת את כלל הציבור החרדי שהרי גם בתוך המיגזר יש חילוקי דעות בנושא
ואגב לדעתי הפילוג העיקרי בעיניין זה בין דגל לאגודה כן כן בתוך הציבור האשכנזי

וראוי להגיע לפשרה בעינין כי אחרת שני הצדדים יפסידו
וכבר אמר הרב שטיינמן "נער הייתי וגם זקנתי ולא ראיתי מוותר מפסיד"

אני מצביע ג'.
עם זאת כל ההשתלחות בסמוטריץ' טפשית ביותר.
סמוטריץ' מעוניין בממשלת ימין על מלא מה שביב הצהיר על כך וכמובן לא מקיים, כי:
קדושת ביב לדעתו עולה על קדושת ממשלת ימין.
ועל זה בדיוק סמוטריץ' לא מוכן לשמוע.
כי הרי כולם יודעים ששליש מהימין לא מעוניין ב"איש" – ולכן "הוא" "הבעיה" ודינו לזוז הצידה.

. הערכים שלנו כציבור חרדי שונים משל סמוטריץ. וכעת כשיש אמירה ברורה של גדולי ישראל. אגב היחיד שהתפרסמו דבריו היה הרב קנייבסקי. היא בשאלה האם להקים קואליציה שתציל את עולם התורה עם תמיכת המשותפת מבחוץ. והתשובה היא כן. חובה עלינו כמפלגות חרדיות להישמע לכך. סמוטריץ אומנם לא מחויב לכך. וזאת הסיבה שחרדי שהצביע לו צריך להתבייש

אינכם מבינים כי גם מן ההיבט הלאומי יצא שכרכם בהפסדכם אם ימינה תעלה לשלטון עם מפלגות השמאל הקיצוניות = הערבים. הבג"ץ יחגוג ויקבע 'תקדימים' חדשים מבלי שניתן יהיה לעצור אותו. 'סמוך' על הבג"ץ שהוא ינהל את המצב בכדי להעניק 'זבנגים' לעמדות הימין ולמעמד הכנסת והשלטון הדמוקרטי כפי שרק הוא יודע מבלי טהרנות יתירה.. והוא יעשה את זה מהר מאוד מבלי שתדעו אפילו מאיפה זה בא לכם. ובנט כמובן לא יוכל להשיג 'פסקת התגברות' מכל המפלגות ששמאלה לו כולל כחול לבן מרץ וכל השאר.. כך שהנזק ה'לאומי' אף הוא יהיה מהיר מאוד וחזק מאוד, שלא לדבר שאיננו יודעים אם בנט מסוגל לנהל מערכות בינלאומיות כפי שנתניהו יודע (גם אם הוא לפעמים 'משקר' אבל לפחות יודע את המלאכה מה שבנט בוודאי שאינו יודע אף אם האנגלית שבפיו משובחת/נניח). בנט כל כולו 'הייטקיסט' והוא לא סגור לא על ימין ולא על שמאל אלא רק על עצמו בלבד. הוא יודע לעשות 'סטארט אפ' אבל אל תשכח שהוא גם יודע לבצע 'אקזיט' איך ומתי שישתלם לו ואז אתה תעמוד ותבכה מן הצד.. ראה הוזהרת.. מנתניהו אולי שבעת אכזבות לפי הציפיות היתירות שהיו לך, אבל מבנט לא תשבע אכזבות.. הוא פשוט י-ב-ג-ו-ד בכם ובערככם ושלום על ישראל (מסער מלכתחילה אינני מדבר כי האיש מונע אך ורק משנאה פתלוגית ויצר נקמנות כנגד נתניהו וגם אם הוא צודק אי אפשר לשחק במדינה שלימה ולומר 'הוא עשה לי'..)
כך שמכל צד שתהפוך את הדבר הסכנה ממשלת ימינה (שם מצחיק מה שנקרא 'בלשון סגי נהור…) = השמאל והבג"ץ היא ממית וגדולה עד לאין ערוך… שמה זה לא יהיה 'בתמיכת השמאל והערבים' אלא זה יהיה 'הם בעצמם'..
מצד שני אתם מנופפים בסכנה של מה יהיה אחר כך אם נכשיר 'את השרץ' ונשתף פעולה (באופן פסיבי ושניכם נניח בחוץ!) מה זה יעשה לאחר כך. ובכן, יש לנו כלל תורני וגם הגיוני: 'ברי ושמא, ברי עדיף! וגם: סכנה עכשווית אם תעשה כך, וסכנה ספקתית אם תעשה אחרת, בוודאי שסכנת עכשיו קובעת טפי! ועוד לא דיברנו על הנזק לעם התורה ולדת ישראל (כל הדיבורים על 'אתנן זונה' ו'חילול שבת מפני פיקוח נפש' הם חוכא ואטלולא בדבר זה, ההבדל מובן למי שלא עיוור צבעים, ואם אין זה מובן לכם כנראה שאינכם יכולים אפילו לפסוק הלכה פשוטה ולא רק של פיקוח נפש!
אנא אל תלכו עם 'ראש בקיר' כי אז 'הראש' יתפוצץ אבל 'הקיר' יישאר! חבל רק, שהשמאל והבגץ חכמים מכם. ובכלל: אתם רוצים כלל מנחה?? אם 'השמאל' מת שתעשה דבר כלשהו, סימן שהדבר מסוכן אף לפי התאוריות שלך, וסמוך על השמאל הוא יודע היטב למה.. רשעים הם כן, טפשים לצערנו הם לא.. ופה הסתכל נא 'ימינה' ושמאלה, ותראה מה השמאל 'באמת' רוצה שתעשה ומה הוא רוצה שיקרה, ילכו לך כל הספקות שבעולם..

אם כך , חבל שהצבעתי ג' ולא לסמוטריץ.
מסתבר שזה נכון מה שאומרים..
חשוב לכם רק התקציב והכסא גם במחיר של לשבת עם שונאי ישראל ולעבור עץל ההלכה.
מביש

פעם ראשונה שיש כ"כ הרבה תגובות……….

הסכמתי איתך מר וולדר עד לפרסום סירטון התקיפה ברכבת הקלה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture