Sraya Diamant/Flash90

הפוליטיקאים מגיבים לפיגוע: "פקודות הפתיחה באש נותנות לגיטימציה לטרור"

ראש הממשלה, שר הביטחון ופוליטיקאים רבים הגיבו בעקבות הפיגוע הקשה בצומת תפוח • ראש המועצה האזורית: "אני רוצה לומר מכאן מצומת תפוח תוך כדי האירוע, לברברים הפלסטינים לעולם לא תשברו אותנו, עם ישראל חזק"

שלושה צעירים נפצעו הערב (ראשון) בפיגוע ירי בצומת תפוח שבשומרון. הפצועים, אנוש קשה וקל, פונו לבית החולים בילינסון, שם נלחמים על חייהם. במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לפיגוע הקשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר "אני שולח ברכת החלמה לפצועים בפיגוע הירי האכזרי בצומת תפוח. כוחות הביטחון דולקים אחר המחבלים ואני בטוח שישימו ידם עליהם בהקדם האפשרי. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ונכה באויבינו בעוצמה".

שר הביטחון בני גנץ: "אני מאחל רפואה שלמה לפצועים בפיגוע הירי בצומת תפוח ומתפלל לשלומם. ‏צה"ל וכוחות הביטחון לא ירפו עד שישימו ידיהם על המחבלים שביצעו את הפיגוע".

שר הביטחון לשעבר, יו"ר ימינה נפתלי בנט בתגובה לפיגוע בצומת תפוח: "מתפלל לרפואת הפצועים בפיגוע הקשה בצומת תפוח. מול הטרור יש להגיב באופן נחרץ: יד ברזל והמשך אחיזתנו בארץ ישראל".

יו"ר ‏סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק ניצלה את ההזדמנות למעט פוליטיקה. לדבריה, "הכתובת הזו כתובה בדם על כל כבישי יו"ש. היכונו לשינוי! אם אף 1 מגוש ה"שינוי" לא יתעשת, פיגועי הרמדאן הנוכחי עלולים להיות האחרונים שבהם ממשלת ישראל כולה מגנה את המחבלים ותומכת בנפגעים. בממשלת השעטנז שתקום, חלילה, יהיו לראשונה גם קולות הפוכים. מציעה לחברי המתלבטים לקפוץ הערב לבילינסון או לאיתמר, אולי יפול להם האסימון".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר, חבר ועדת חוץ ובטחון של הכנסת אמר: "רק הבוקר ראינו איך שלושה חיילים מהססים לפתוח בירי מול מחבלת שמנופפת בסכין, ולאחר מכן יורים באוויר, ורק אז ברגלה. הוראות הפתיחה באש גורמות לחיילים שלנו להסס, והטרוריסטים מנצלים זאת היטב".

בן גביר הוסיף: "כבר במושב הקרוב נפעל בדחיפות כדי לשנות את הוראות הפתיחה באש שנותנות לגיטימציה לטרור ולהעניק חסינות לחיילי צה"ל מפני העמדה לדין באירוע מבצעי".

שר הבריאות יולי אדלשטיין כתב: "‏מדינת ישראל תשים ידה על המחבלים מהפיגוע בצומת תפוח שבשומרון. לבי עם הפצועים ומאחל להם החלמה שלמה ומהירה".


ראש המועצה האזורית שומרון. צילום: צבי סוכות.

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון מזירת הפיגוע: "מדובר באירוע קשה וחמור שבו פורעים מהרשות הפלסטינית פתחו באש לעבר אזרחים שעמדו כאן בטרמפיאדה בצומת תפוח. צומת מרכזי במדינת ישראל. יש כרגע שלושה פצועים בדרגות פציעה שונות. אירוע קשה. אני רוצה לומר שאנחנו מחזקים את ידי צהל וסומכים עליהם. אני רוצה לומר מכאן מצומת תפוח תוך כדי האירוע, לברברים הפלסטינים לעולם לא תשברו אותנו, עם ישראל חזק. מדינת ישראל חזקה. אנחנו נבנה את ארץ ישראל. אתם יכולים לבחור במוות, אנחנו בוחרים בחיים. עם ישראל מאוחד. ננצח אתכם ונמשיך לבנות את השומרון".

יו"ר מועצת יש"ע דויד אלחייני על הפיגוע בצומת תפוח: "הערב התוודענו לעוד פיגוע שהתרחש ברחבי יהודה ושומרון, בצומת תפוח, על ידי מחבלים מרצחים שירו תוך כדי נסיעה על אזרחים. אנחנו מקווים לשלומם ומייחלים להחלמתם".

"זהו פיגוע שמצטרף לעוד שני פיגועים שהיו בגוש עציון ביום שישי והבוקר. אנחנו לא ניתן לאותם מרצחים לשנות את שגרת החיים שלנו ולא נבליג על הפיגועים האלה. אנו דורשים מכוחות הביטחון להגביר את הכוחות ולתפוס את המחבלים. אנחנו לא ניתן ששגרת חיינו תופר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture