Yonatan Sindel/Flash90     

לפיד: "הסיכויים להקמת ממשלת שינוי לא גבוהים – נהפוך כל אבן"

בניגוד להצהרותיו עד היום, יו"ר יש עתיד מבין את מצבו הפוליטי ומנמיך ציפיות. לפיד תקף גם את התנהלות הממשלה במבצע שומר החומות, "תסתכלו איך נתניהו יוצא למבצע צבאי, הוא נכשל כשלון חרוץ. הממשלה שלו יצאה למבצע בלי שום איסטרטגיה וכמו תמיד – בלי שום לקיחת אחריות"

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה למאמצים אותם הוא עושה כדי להקים ממשלה שתחליף את השלטון בישראל ואמר כי הסיכויים להקמת ממשלת שינוי לא גבוהים – אבל כל עוד יש סיכוי, נהפוך כל אבן לכך.

"מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זו התפוררות שלטונית. העסק מתפורר לנגד עינינו", פתח לפיד את דבריו, "אז אנחנו צריכים לעצור את זה. ואנחנו יכולים לעצור את זה. גם בחקיקה פה בכנסת, גם בהקמת ממשלה". יו"ר יש עתיד הצהיר כי צריך ממשלת אחדות ישראלית כדי לטפל באתגרים שעל הפרק.

"בימים הקרובים נעשה הכל כדי להקים ממשלה כזו. כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה. נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל", בניגוד להצהרותיו עד היום, לפיד מבין את מצבו הפוליטי ואמר כי "הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה".

לפיד תקף את התנהלות הממשלה במבצע שומר החומות, "תסתכלו איך נתניהו יוצא למבצע צבאי. הצבא, מערכת הבטחון, שר הבטחון, עשו כל מה שצריך ויותר מזה מול הטרור הנפשע של החמאס. ראש הממשלה נכשל כשלון חרוץ. הממשלה שלו יצאה למבצע בלי שום איסטרטגיה, בלי מערך הסברה מתפקד, בלי מיגון מתאים לתושבי הדרום, בלי חזון מדיני (לא לפני ולא אחרי) וכמו תמיד – בלי שום לקיחת אחריות".

יו"ר האופוזיציה הוסיף: "מה שאנחנו רואים לנגד עינינו זו התפוררות שלטונית. העסק מתפורר לנגד עינינו. אז אנחנו צריכים לעצור את זה. ואנחנו יכולים לעצור את זה. גם בחקיקה פה בכנסת, גם בהקמת ממשלה". לטענתו, "ממשלת השינוי שאנחנו מנסים להקים היא לא פשרה. היא המטרה. היא הדבר שמדינת ישראל זקוקה לו היום כאוויר לנשימה. אנחנו צריכים ממשלה שבה ימין ושמאל ומרכז משתפים פעולה כדרך חיים".

לסיום אמר: "בימים הקרובים נעשה הכל כדי להקים ממשלה כזו. כל מי שרוצה לבוא לדבר, דלתי פתוחה. נשב, נדבר, נחשוב יחד איך בונים את הממשלה הטובה ביותר למדינת ישראל ולאזרחי ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו