Yonatan Sindel/Flash90

בכיר בליכוד: "בנט קיבל כל מה שהוא רוצה"; סמוטריץ': "אפעל נגד ממשלת שמאל"

"העברנו ניירות בינינו לבין ימינה, ההסכם מוכן לחתימה, יש בו כל מה שבנט ביקש", אומר בכיר בליכוד שמבהיר כי ההחלטה אם להקים ממשלת ימין - בידיים של נפתלי בנט • יאיר לפיד מנסה לשכנע וטוען: "אילו היו לי 40 מנדטים, הייתי מנסה להקים את אותה ממשלה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בכיר בליכוד אמר היום (שישי) ל"ישראל היום" כי "העברנו ניירות בינינו לבין ימינה, ההסכם מוכן לחתימה, יש בו כל מה שבנט ביקש, אין משהו שביקש ולא קיבל, עכשיו זה נתון להחלטה שלו".

לפי גורם בליכוד, זו ההצעה המפתה שקיבל בנט – לבקשתו: רוטציה של שנה וחצי בשנה הרביעית שבה הוא יכהן כראש הממשלה, 6 שיריונים ל"ימינה" בליכוד עד מקום 36 למקרה שיהיו בחירות, בנט ימונה לשר ביטחון, משנה לרה"מ וממלא מקום רה"מ בנבצרות רפואית ונסיעות לחו"ל. בנוסף תקבל "ימינה" עוד 2 משרדים בכירים.

"לצערנו, למרות ההגעה לסיכומים עם הליכוד, בנט מסרב לחתום והוא דוהר לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה, בתמיכת המשותפת", אמר הגורם בליכוד.

עוד הוסיף: "התחושה היא שבנט לא רוצה לחתום, שהוא מחכה לראות מה קורה עם הצד השני. הם קבעו לעצמם דד ליין, עד יום שני להשיג ממשלה ואם לא יצליחו הם ילכו מיד לפיזור הכנסת".

גורמים נוספים בליכוד מדווחים כי הסיבה לדחיית החתימה היא שבנט מעדיף ללכת עם יאיר לפיד. במערכת הפוליטית אומרים כי "ניסיון העבר מלמד שכשנפתלי שומר על פרופיל נמוך, הוא עומד לעשות דבר שלא יתקבל טוב בקרב ה'בייס' שלו. אחרת, כבר היה אוסף רווחים בימין".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב היום: "חודשים תקפו אותי. כעסו עלי. אמרו שאני סתם מלכלך, משקר, מנהל קמפיין נגטיבי. יש אנשים יקרים לי שעד היום לא מדברים איתי כי הם לא האמינו, אמרו שאני סתם אומר לשון הרע".

"התרעתי והזהרתי מדם ליבי פשוט כי ידעתי על מה אני מדבר והרגשתי חובה לצלצל בכל הפעמונים כדי לנסות למנוע מבעוד מועד. אני עדיין לא אומר נואש. אמשיך בע"ה לעשות הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל עם תומכי טרור אנטי ציוניים וכדי להקים ממשלת ימין. בע"ה נעשה ונצליח".

יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד פרסם היום פוסט: "ביום רביעי הקרוב, בחצות, יסתיים המנדט שנתן לי הנשיא להקים ממשלה. איני יודע עדיין אם הממשלה תוקם. אנחנו הופכים כל אבן, עושים כל מאמץ, אבל הדברים אינם תלויים רק בנו. דבר אחד אני כן יודע: אילו היו לי 40 מנדטים, הייתי מקים את אותה ממשלה, עם אותם שותפים. עם הימין והשמאל והמרכז. ממשלה שכל מהותה אומרת: אנחנו פה יחד, המאבק שלנו משותף, המדינה הזו היא באחריות כולנו. מעל לכל, ממשלה שאומרת: אנחנו לא שונאים אחד את השני".

"גם אם היו ליש עתיד 40 מנדטים, גם אם נתניהו כבר הלך הביתה, זו עדיין היתה הממשלה שצריכה לקום כאן. זו הממשלה שעם ישראל ומדינת ישראל זקוקים לה כאוויר לנשימה. ממשלה שבה נפתלי בנט וניצן הורוביץ עובדים יחד כדי לשפר את מצבה של מערכת הבריאות. גדעון סער ומרב מיכאלי פועלים יחד לצמצום פערים בחברה (הוא בשם 5 המ"מים המפורסמים של ז'בוטינסקי, היא בשם מדינת הרווחה הסוציאל-דמוקרטית). ממשלה שבה איווט ליברמן וחילי טרופר מוצאים יחד פתרונות שמאפשרים לישראל להיות מדינה יהודית, אבל לכבד את הרעיון שיהדות אינה ניתנת לכפיה. ממשלה שתזכיר לעם ישראל שבני גנץ ותמר זנדברג ויפעת שאשא ביטון ומתן כהנא הם פטריוטים ישראלים שאכפת להם. שיש להם דעות שונות, אבל עמדה אחת: שהגיע הזמן ללכת לעבוד למען אזרחי ישראל".

לפיד הוסיף, "יש הסתייגויות כמובן. מספר השרים המסתמן, הנושאים שהחלטנו לא לגעת בהם בשנה-שנתיים הראשונות כדי לתת לספינה להתייצב, ועדיין – אם היו לי את כל האופציות, זו האופציה שהייתי בוחר. הייתי בוחר בה מפני שאנחנו מוכרחים ממשלה שבה יש דתיים וחילונים, שמאלנים וימנים, גוש מרכז לאומי-ליברלי גדול במיוחד, יהודים וגם, כן, ערבים, שחושבים ואומרים בקול רם שהם מאמינים בדו-קיום ובחיים משותפים ובשמירת החוק".

"אני לא יודע אם הממשלה הזו תקום, אבל זו הממשלה שאנחנו זקוקים לה. היא לא תהיה מושלמת, יהיו לה חריקות, אבל היא תהיה נטולת שנאה ותתניע מחדש את הרעיון המופלא של אחדות ישראל. זו תהיה ממשלה שתזכיר לנו שבדמוקרטיה עירנית לפעמים השלטון מתחלף. פשרה אינה מילה גסה אלא בסיס לקיום משותף. אנשים שחושבים אחרת מאתנו אינם אוייבינו ואינם רוצים ברעתנו (והם יהיו הראשונים להתייצב לצדנו כשאוייבינו האמיתיים – החמאס, החיזבאללה, איראן – ינסו לפגוע בנו). אם הממשלה הזו תוקם, בעוד ששה חודשים יהיו לא מעט אנשים שיגלו בהפתעה שהממשלה הזו לא הפכה את ישראל ליהודית פחות או ציונית פחות, היא רק הורידה את מפלס האלימות והזעם, הביאה לצמיחה ושגשוג, והזכירה לנו שאנחנו טובים יותר ממה שמתרחש עכשיו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט הוא רפורמי שמוכן לעקור את שארית הדת במדינה יחד עם לפיד וליברמן, בושה וחרפה,

טם רק במפלגה שלך וגם בגוש שלך לא היה שנאה תהומית כל כך לנתניהו כבר מזמן היינו במצב טוב יותר… אז השנאה לא יצאה ממכם היא עמוק בתוככם שם בשביל להישאר…
אה… ונזכרתי… מי התחיל עם שנאה לחרדים…
לך לזעזאל בדחיפות!!!

כבר אמרו חז"ל: אין אדם מת וחצי תאוותו בידו [קה"ר א, יג]
כעת מסתבר כי הואיל ובנט ככל הנראה מקבל את כל תאוותו בידו . . .

אם מישהו מעלה במחשבתו את מה שלא כתבתי בנדון, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture