Olivier Fitoussi/FLASH90

ליצמן נאם בכנסת: שנים הציגו את החרדים כסחטנים. ואז הגיע עבאס…

בעבר, הצהיר נפתלי בנט כי עשה טעות בברית האחים עם יאיר לפיד. היום, במליאת הכנסת, התייחס לכך השר יעקב ליצמן: "אתה עומד לחזור על טעותך זו פעם נוספת ולהתחרט עליה כפליים. והפעם לא תהיה מחילה שוב" • "מי שאמר לזרוק את החרדים למזבלה מתקבל בכבוד ומקבל שליטה על המדינה, אבל אוי ואבוי, מישהו אמר על בנט רשע, אוי זו הסתה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר היוצא יעקב ליצמן נשא היום (ראשון) נאום תוקפני במליאת הכנסת ואמר, "היום אנו צפויים לראות לראשונה בישראל, השבעת ממשלה ללא תמיכה ציבורית, ללא ניצחון בבחירות, בלי גיבוי של העם, אלא זהו אוסף של שקרים, הונאת בוחרים, וחיבור של שונאים שמצאו דרך, פירצה חוקית, לנקום בשנוא נפשם נתניהו, ללא כל דבר מחבר ביניהם אידיאולוגית וערכית".

"ממשלת בנט-לפיד- וליברמן זו ממשלה רפורמית שקוראת תיגר על כל הקדוש והיקר לעם היהודי לדורותיו. הפקרתם את השבת כיום המנוחה הלאומי, פגעתם בגיור ההלכתי, בכשרות, בחינוך החרדי, בעולם התורה, בכותל, בערכי הדת ומסורת ישראל. זו ממשלה שתוכננה בחטא ושנולדה בפשע של שנאה והסתה. מי שנותן לרודף הדת והמסורת ליברמן להיות שר אוצר ויו"ר ועדת הכספים, עושה צעד נואש ובזוי".

"נפתלי בנט, את מה שאתה חושב על ליברמן אני יודע יותר מאחרים. לא אצטט כאן משיחות אישיות שלנו, רק אומר שהוא האחרון שהיית נותן לו לנהל בנק או חנות. ואת מה שאמרת על שותפך החדש-ישן לפיד אמרת גם לאחרים ובכל מקום: "טעות חמורה שלא אחזור עליה לעולם". אני מגלה לך בנט, שאתה עומד לחזור על טעותך זו פעם נוספת ולהתחרט עליה כפליים. תרשום לך. והפעם לא תהיה מחילה שוב".

ליצמן הוסיף, "חבריי חברי הכנסת, תראו יש כאן משהו מדהים: בעוד מפלגות קואליציית השיסוי וההחרמה סיכמו שלא להעלות נושאים בעייתיים ביניהם, בגלל השעטנז האידיאולוגי שיש בהן, אך עם זאת מצאו לנכון להסכים ביניהם על עקירת כל סממן יהודי ופגיעה בציביון היהודי של ישראל. על זה אין להם ויכוח ומחלוקת. בושה וחרפה".

"קיבלנו הערות וגינויים על ההתקפות של הנציגות החרדית נגד הונאת המאה של בנט. ואני שואל אתכם, איפה הייתם? איפה הייתם כשיגדפו והסיתו נגד החרדים בצורה הקשה והמכוערת ביותר? איזו צביעות והתחסדות. שנה שלימה של קורונה הכפישו וטינפו על החרדים וכלום לא שמענו נגד. מי שאמר לזרוק את החרדים למזבלה מתקבל בכבוד ומקבל שליטה על המדינה, אבל אוי ואבוי, מישהו אמר על בנט רשע, אוי זו הסתה".

"בכל קואליציה שיהדות התורה היתה שותפה בה, הוצגנו, החרדים, כסחטנים, כשודדים שגוזלים את קופת המדינה לצרכיהם האישיים. ואז מגיע מנסור עבאס, ומראה לכולם איך מקבלים תקציבים בכפולות של מיליארדים, לא כמה מיליונים לתקציבים בסיסיים לחינוך החרדי ועולם התורה, אלא מיליארדים כאוות נפשו. והכל בסדר. אין הסתה ואין תקשורת שמתירה את דמם. אבל לחרדים אסור. אותם עיתונאים ופוליטיקאים ששנים הציגו את החרדים כסחטנים – אני קורא לכם מכאן תתנצלו היום. הגיע הזמן!".

"יהדות התורה וגם שס, סירבנו יחד בגאון ובלי היסוס לכל ההצעות הפוליטיות שהוצעו לנו על מנת לעבור צד ולתמוך בקואליציית השינוי וההסתה. עמדנו על עקרונותינו, שמרנו על הבטחותינו לבוחרינו ללכת עם הימין ונתניהו ואנו לא מתחרטים על כך לרגע. ידוע מאמר חז"ל כל הנוטל עצה מהזקנים אינו נכשל. נמשיך לפעול תמיד כהוראות מועצת גדולי התורה, ניאבק בממשלה הרעה הזו, נעצור את מזימותיה נגד מסורת ישראל והציביון היהודי חלילה".

"אנו, הציבור החרדי, יודע להכיר טובה, ויודע להבחין מי מנסה לרכוש אותו בשקרים והבטחות שווא. אנחנו צפויים למילים יפות, להבטחות, חנופה והרגעה, יהיה בסדר ולא נפגע בכם. אנו לא מאמינים לך בנט ולפיד, עוד לא שכחנו את גזירות ברית האחים, ונוכח מסע השקר וההונאה שביצעתם, נגד כל ההבטחות שלכם, אנו רואים את הסכנה הקשה על עולם התורה והישיבות, על המשפחות החרדיות ברוכות הילדים, על עתיד קיום העם היהודי בארצו ונעמוד יחד, יהדות התורה ושס, באחדות וכאיש אחד, בכל הכוח על משמר קדשי ישראל".

"אני רוצה לומר לך מר בנט. אתה לא השקרן הראשון. קדם לך כבר בהיסטוריה רמאי גדול שהיתל, שיבש, שיקר והחליף דעות ושיטות עשרת מונים. הוא גם ביקש ״לעקור את הכל״. אם לא ידעת, אני מגלה לך שהוא לא הצליח ונצח ישראל לא ישקר".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יפה מאוד
ליצמן מגלה כישרונות נאום

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture