דין אחד לח"כים יהודים ודין אחר לערבים: אכיפה סלקטיבית בכניסה להר הבית

משטרת ירושלים אפשרה לח"כ טיבי להיכנס אתמול להר הבית למרות שלא תיאם זאת יממה מראש, בניגוד לנוהל ולמקרים קודמים שבהם נמנעה כניסת ח"כים יהודים להר • ח"כ בן גביר דורש: "בטלו את הנוהל כל עוד יש אכיפה גזענית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משטרת ירושלים מפעילה אכיפה סלקטיבית בכניסת חברי כנסת להר הבית, כך עולה מתיעוד שפרסם אתמול (ראשון) ח"כ אחמד טיבי. לפי התיעוד, המשטרה אפשרה לח"כ הערבי לעבור את מחסום הכניסה להר למרות שלא תיאם זאת עם קצין הכנסת 24 שעות מראש כפי שקובע הנוהל, לפחות זה שנאמר במקרים קודמים כאשר נמנעה כניסת ח"כים יהודים.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', אתמול, במהלך תשעה באב, הגיע ח"כ טיבי לשער האריות בכניסה להר הבית מתוך כוונה להיכנס להר, אך נבלם במחסום המשטרה כשהתברר לקצינים שהוא לא תיאם מראש כנדרש עם קצין הכנסת. לפי הנחיות קצין הכנסת, אין אפשרות לח"כ היכנס להר הבית בלי תיאום 24 שעות מראש.

ח"כ טיבי נשמע בתיעוד אומר לשוטרים: "אני לא מתאם במסגד, אני מוסלמי". טיבי אמר לקצין: "אני מוסלמי ואני רוצה להיכנס למסגד אל-אקצא. איני יכול ואיני רוצה לתאם עם אף אחד. אני לא מקבל את ההנחיות האלו, אני רוצה להיכנס". הקצין השיב: "אלו ההנחיות, זה לא תלוי בי. זה בידיים שלך".

תחילה קציני משטרת ירושלים נהגו כפי שפעלו בתחילת החודש שעבר כאשר חברי הכנסת איתמר בן גביר ועמיחי שיקלי ביקשו אף הם לעלות להר הבית בלי לתאם מראש. אז אמר נציג המשטרה לח"כ בן גביר, "חידדנו את זה עוד פעם, שלחו לי גם את הנוהל, ראיתי אותו עוד פעם. אתה צריך לפנות לקצין הכנסת 24 שעות מראש".

אלא שאתמול הוויכוח עם ח"כ טיבי הסתיים אחרת כאשר זמן קצר לאחר שסורב הוא תועד בעת ששוחח, הפעם בשפה הערבית, עם קצין משטרה אחר שמיהר להשתכנע ולאפשר לטיבי להיכנס להר.


צילום: משה מירון

בעקבות הפרסום אמר ח"כ איתמר בן גביר: "משטרת ישראל אוכפת בצורה גזענית נוהל, ולמעשה אומרת לערבים שהם פטורים ממה שחברי כנסת יהודים חייבים בו". לדבריו, "זו גזענות, אי אפשר להשלים עם תופעה כזאת, ואני לא אשלים עם כך שמשטרת ישראל מאפשרת לערבים את מה שהיא לא מאפשרת ליהודים".

ח"כ בן גביר שיגר הערב מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי ולמפכ"ל המשטרה קובי שבתאי שבו התלונן כי בהתאם לנוהל של הכנסת לצורך כניסת חברי כנסת להר הבית, נאכף הנוהל בצורה סלקטיבית וגזענית: נגד חברי כנסת יהודים ולא נגד חברי כנסת ערבים.

ח"כ בן גביר ציין כי במכתביו הקודמים קבל נגד הנוהל וטען שאינו חוקי וזאת בעקבות חסימת דרכו להר הבית וכאשר הגיע לשער המוגרבים נאמר לו מפורשות על ידי מפקד העיר העתיקה כי, "בהתאם לנוהל הקיים המשטרה אוסרת כניסתו להר".

במכתבו תיאר בן גביר את מה שקרה כשניסה להיכנס להר הבית: "ראוי לציין כי באותה עליה המתינו לי בכניסה לסוללת המוגרבים, קציני משטרה בכירים בהם מפקד המרחב וסגנו והודיעו לי שבהתאם לנוהל אינם מאפשרים לי להיכנס להר היות ולא תאמתי את העלייה. כאשר ביקשתי להיכנס בכל זאת, חסמו הקצינים את דרכי ומנעו ממני את הכניסה בצורה פיזית כאשר לאורך כל הזמן שביקרתי במקום נעמדו השוטרים ופשוט לא אפשרו את כניסתו לשער ואף חסמו כניסת אזרחים יהודים עד אשר אעזוב את השער".

"התנהלות זאת חמורה מאוד וממחישה בעיני גזענות נגד חברי כנסת יהודים" טען בן גביר במכתב וציטט פסק דין ש-"ביטויו לא רק בהלכה הפסוקה, אלא גם בחקיקה ענפה אשר הטילה חובה להימנע מהפליה על בסיס לאום גם על גופים פרטיים". בסיום מכתבו ביקש חבר הכנסת בן גביר "להורות על ביטול הנוהל לכל הפחות כל עוד יש אכיפה גזענית בקיומו." ו-לבקש הסבר ממשטרת ירושלים מדוע נאכף הנוהל בצורה סלקטיבית.

במשטרת ירושלים הגיבו ואמרו כי את ההחלטה קיבל מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, שמסר בתגובה: "מדובר בשיקול דעת של מפקד המחוז. קיימתי הערכת מצב וממנה לא עלה שום סיכון שנשקף מביקור כזה של ח"כ אחמד טיבי. ההחלטה לאפשר לו להיכנס התקבלה בעקבות הערכה שלי שכל החלטה הפוכה עלולה להיות בעוכרינו ולגרום לתוצאה מאוד לא רצויה".

ח"כ טיבי מסר בתגובה: "אנחנו במשותפת נבקש מהשר בר לב לבטל את ההוראה לגבי חברי כנסת ערבים. ההוראה התייחסה במקור לחברי כנסת יהודים שכניסתם מתסיסה ולא לחברי כנסת ערבים. הרחבת האיסור לחברי כנסת ערבים הייתה פוליטית גרידא. לא סביר שמונעים מחברי כנסת מוסלמים להיכנס".

יצוין כי על פי דעת ההלכה, גדולי ישראל והרבנות הראשית, אין לעלות בזמן הזה להר הבית, והדבר גובל באיסור כרת

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

קואליצייה של חזירים עוכרי ישראל . בנינם תומכי שהידים וצוררים וראש ממשלה עקום ורקוב . יהיר אשפה מצחינה

צריך להכניס את השוטר הזה לכלא הוא עבר על הנהלים. ועוד בטענה שאם יעשה לפי החוק זה יגרום מהומות. אז מי מרוויח, מי שעושה מהומות ועובר על החוק.
הוא היה צריך לענות לגוי הזה שזהו מקום המקדש שהיה בנוי כמעט אלף שנה (עם הפסקה של 70 שנה באמצע), שזהו יותר מהזמן שאיסלם שאינו מחייב אותנו כלל, קיים.
אותנו לא מעניין סיפור על איזה מוחמד וסוסה, יש לנו קבע ובעלות על המקום הזה הרבה לפני שנהייתם קצת מתורבתים, כשעוד הייתם שבטים חסרי תרבות והשכלה, אז בבקשה תשוק ותלמד קצת הסטוריה.

"על זה היה דוה לבנו, על אלה חשכו עיננו, על הר ציון ששמם שועלים הילכו (ומהלכים) בו"

"על זה היה דוה לבנו, על אלה חשכו עיננו, על הר ציון ששמם שעלים הילכו (ומהלכים) בו"
שעלים=ישמעל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture