שר הביטחון: איראן מפעילה עשרות כטב"מים בשמי המזרח התיכון

שר הביטחון בני גנץ גנץ במליאת הכנסת: "מאות כלי טיס בלתי מאוישים איראנים נמצאים ברחבי המזרח התיכון, נבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות את ביטחון ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הביטחון בני גנץ נשא הערב (ב') דברים במליאת הכנסת במסגרת דיון 40 חתימות שיזמה האופוזיציה בנושא הביטחוני-מדיני.

גנץ התייחס לתקיפות האיראנית במרחב ואמר: "איראן תחת התליין ראיסי שייכנס לתפקידו השבוע, תהיה מסוכנת יותר לעולם משהייתה עד כה, הרסנית יותר לאזור משהייתה עד כה, ותשאף להפוך לאיום קיומי על ישראל. אנחנו נפעל להסיר כל איום כזה. התוקפנות של איראן באזור בכלל ובחזית הימית בפרט, הולכת ומחריפה: בשנה האחרונה היו לא פחות מחמש פגיעות של איראן בספינות בינלאומיות, חלקן באמצעות כלי טיס בלתי מאוישים מתאבדים תוצרת התעשייה הצבאית האיראנית".

"מל"טים איראנים תקפו גם את מפעלי הנפט בסעודיה. התקיפה האחרונה של המרסר סטריט שהביאה לרצח של שני אזרחים שלא היו מעורבים בלחימה, בניגוד לחוק הבינלאומי ולמוסר האנושי, היא עליית מדרגה. זו בדיוק הסיבה שחייבים לפעול כעת מול איראן שלא רק חותרת לגרעין צבאי, אלא גם מביאה למרוץ חימוש מסוכן, ומפוררת את היציבות במזרח התיכון למיליציות טרור שמחזיקות מאות כטב"מים – באיראן, בתימן, בעיראק ובמדינות נוספות. כולם תוצרת התעשייה האיראנית. כולם מאיימים על המרחב- ביבשה, באוויר ובים. ישראל מחזיקה במגוון כלים ואפשרויות בכדי להגן על אזרחיה, ונבוא חשבון עם כל מי שמבקש לפגוע בנו, בזמן, במקום ובדרכים שמשרתות אותנו ואת ביטחוננו."

גנץ חתם: "זה לא עניין ישראלי בלבד, העולם כולו שרואה את תוצאות התוקפנות של איראן, חייב לפעול, וכל הסכם עם איראן חייב להתייחס גם להסרת האיום שלה על המרחב, ופגיעתה בחפים מפשע ובכלכלה העולמית".

שר הביטחון בני גנץ בישיבת הסיעה, היום. צילום: פלאש 90

מוקדם יותר, בפתח שיבת סיעת 'כחול לבן' התייחס שר הביטחון לאישור תקציב המדינה אמש, ואמר כי "אחרי שלוש שנים של ואקום שלטוני, אנחנו מחזירים את משרדי הממשלה לתפקוד. עוד נכונו לנו אתגרים ודיוקים – אך הצעד הראשון והמשמעותי מאחורינו".

"תקציב הביטחון נותן מענה לאיומים ההולכים וגדלים ומאפשר בניית תשתית עתידית להבטחת עליונותה הביטחונית, הטכנולוגית והמודיעינית של מדינת ישראל. תקציב הביטחון אינו כולל את כל חלומותיי הביטחוניים, אך הוא אחראי ומקצועי".

עוד אמר גנץ:" הבטחנו את עלייתם של אלפי ממתינים מאתיופיה שמחכים שנים. ענף התרבות ועובדיו שנפגעו קשות בקורונה יקבל זריקת התאוששות ונוכל להגדיל את התמיכה במוסדות. במשרד החדשנות נוכל בין היתר לקדם ותוכנית ייעודית לשילוב המגזר הערבי בהייטק".

"לגבי הרפורמה בחקלאות – נמשיך ללוות ולוודא כי הוא מטופל כראוי. הרפורמה הכרחית, אך יש לעשות אותה בהסכמות ובהבנות שיחזקו את החקלאות הישראלית. אמש שוחחתי עם שרי האוצר והחקלאות ומחר יתקיים מפגש עם ארגוני החקלאים. • נדאג שהרפורמה תשונה, תותאם לצורכי החברה, הכלכלה והחקלאים".

"תקציבים גם לחברה הערבית, אינם מס אלא מאסט. זה לא מאס עבאס – זו חובה אזרחית. מי שנמנע מלהעביר תקציב מטעמים אישיים ופוליטיים, ופגע בתפקוד של כל משרדי הממשלה והמדינה בתקופה כה קשה, רצוי שימנע מלבקר ממשלה שמביאה תקציב טוב ואחראי וכל זאת רק בתוך שבועות מהקמתה", חתם שר הביטחון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture