השר מתן כהנא. צילום: פלאש 90

שר הדתות מגיב למתקפות: "שינויים תמיד מעוררים חששות, אתקן פגמים"

בכנס המועצות הדתיות התייחס הערב שר הדתות מתן כהנא למתקפות נגד רפורמת הכשרות, אותה הוא מוביל חרף מחאות המפלגות החרדיות: "עבורי זו משימה קדושה לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל, חשוב לי שאנשים יאכלו כשר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

השר לשירותי דת מתן כהנא אומר הערב (רביעי) כי "מתקפות מועצת הרבנות הראשית כואבות לי. יש לי כבוד עצום לרבנים הראשיים ולחכמי מועצת הרבנות הראשית".

"במשך 28 שנים בצבא שילמתי מחירים אדירים כדי לשמור כשרות", אמר כהנא בכנס המועצות הדתיות. "שינויים תמיד מעוררים חששות. תכנית הכשרות שלי תייעל ותשפר את מערך הכשרות של ישראל. יש תכונה סביב הכניסה שלי למשרד לשירותי דת. לא באתי לחמם את הכיסא, אני מתכוון לטפל במקומות שיש בהם בעיות".

"לצערי, בימים האחרונים אני מותקף לא מעט גם ע"י מועצת הרבנות וגם הרבנים הראשיים. זה כואב לי כי אני מעריך ומכבד אותם, כואב לי במיוחד לשמוע את הדברים שאומרים. במשך 28 שנים בצבא המחירים שאני שילמתי כדי לשמור כשרות היו כבדים מאוד. לאורך כל השנים האלה פעלתי בנחישות כדי לתקן פגמים בכשרות בצבא ולגרום לזה שהמטבחים בטייסות יהיו יותר כשרים. זו המשימה שלי גם פה".

"אני נמצא בממשלה כדי לשמור על הזהות היהודית של מדינת ישראל. עבורי זו משימה קדושה. כל מי שנמצא כאן יודע שהמצב כשרות במדינה היא בכי רע. את זה אני בא לשפר. שאנשים יאכלו כשר זה הדבר היחיד שמעניין אותי", חתם כהנא. "לצערי יש כאלה שבחרו לא לדבר איתי ואני בסדר עם זה. אבל מי שנמצא בקשר איתי משפיע. רבנים שנמצאים בדיאלוג איתי השפיעו ושינו דברים בתכנית הכשרות. אם יש לכם מה להגיד – תגידו".

משגיחי כשרות. צילום: פלאש 90

במסגרת התכנית, תועבר הסמכות למתן תעודות כשרות בישראל לגופים פרטיים לכלל בתי העסק, וללא מגבלה וזאת לעומת המצב הקיים בו הרבנים המקומיים הם בעלי הסמכות הבלעדית למתן תעודת הכשר. גופי הכשרות הפרטיים יקבלו רישיון הפעלה מהשר לשירותי דת ולאחר קבלת אישור זה, יפעלו באופן חופשי ברחבי הארץ.

הרבנות הראשית תהיה אמונה על קביעת סטנדרטים הלכתיים בסיסיים, אך גופי הכשרות יוכלו להרחיב עליהם. בנוסף, יינתן מענה לגופי כשרות שיבקשו לקבוע סטנדרטים ייחודיים שיוכלו גם לפעול ולתת תעודות הכשר.

גופי הכשרות הפרטיים יעסיקו ויפקחו על משגיחי הכשרות. בראש גוף כשרות פרטי יעמוד רב שהוסמך ע"י הרבנות הראשית לישראל. גופי הכשרות יפרסמו לציבור את הסטנדרט ההלכתי (שקבעה הרבנות הראשית) בו הם מתחייבים לעמוד.

לדברי שר האוצר, אביגדור ליברמן: "יצירת תחרות בשווקים השונים היא אבן יסוד אותה אני מקדם במספר תחומים. גם בתחום הכשרות, המשפיע ישירות על עלות המזון ויוקר המחיה בישראל, יש הכרח להביא לשינוי מהותי לביטול המונופול הקיים היום. צעד זה יביא בראש ובראשונה לשיפור השירות לאזרחי מדינת ישראל, מכלל הזרמים, וכן יביא להוזלת מחירים. אני מודה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, על גיבוש החלטה משותפת שתביא לשינוי שישפיע על אזרחי מדינת ישראל כבר בשנה הקרובה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כלומר מעניין את ליברמן שכל המדינה תאכל כשר? כי אם לא למה הוא התרגש מהרפורמה שלך?

אם אתה כל כך מכבד את הרבנים… למה שלא תיגש אליהם לפני שאתה מייצר רפורמות?! למה אתה מטריח אותם לבוא אליך להתדיין על דברים גמורים מבחינתך?! אתה מכבד אותם?? דבר קודם איתם!!!!!!! אין שום מילה אחרת להגיד עליך ועל כל חבריך לקואלציה חוץ מ "ש ק ר נ י ם" ! ! !

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture