ח

Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ פרוש מתייצב נגד חוק הגיוס: "היהדות החרדית תיאבק בכל כוחה"

למרות שתיקת הנציגים החרדים על העברת חוק הגיוס. ביטאון שלומי אמונים תוקף בחריפות את העברת החוק. חה"כ פרוש: "כל חוק הכולל בתוכו יעדי גיוס הוא הימור מסוכן והיהדות הנאמנה תאבק על כך בכל כוחה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שהממשלה בישיבתה אמש אישרה את חוק הגיוס, כאשר חברי הכנסת החרדים לא תקפו כלל את העברת החוק שבעבר הופלה ממשלה בגינו. ביטאון שלומי אמונים יוצא הבוקר (שני) במתקפה חריפה נגד החוק ומביא את תגובתו למהלך של ח"כ מאיר פרוש.

"היהדות החרדית תיאבק בכל כוחה בכדי לסכל את השלבים הבאים של חוק הגיוס, שעבר למגינת ליבה של היהדות הנאמנה ותעשה הכל בכדי למנוע פגיעה ברבבות לומדי התורה", נכתב מעל דפי העיתון.

בעיתון מסבירים כי מחוק הגיוס שאושר בממשלה עולים סעיפים קשים העלולים לפגוע חלילה בבני הישיבות הק'. "ולכן היהדות הנאמנה מכריזה כי תמשיך ותפעל בכל הדרכים ובכל האמצעים בכדי שכל לומד תורה יוכל להמשיך ולהגות בה ללא כל הפרעה", נכתב.

בכתבה פורט כי בין השאר, למרות ההתנגדות הנחרצת, החוק ממשיך להגדיר יעדי גיוס, לצד סנקציות כלכליות משמעותיות לישיבות שלא יעמדו ב-95% מהיעדים. ראש הממשלה בנט מסר בישיבה כי נעשה צעד היסטורי כשהוחלט להוריד את גיל הפטור לגיל 21 בכדי להאיץ את שילוב החרדים בתעסוקה.

חה"כ מאיר פרוש אמר אמש בתגובה לעיתון כי "ליהדות החרדית אין שום עניין בהורדת או עליית גיל הפטור, כל חוק הכולל בתוכו יעדי גיוס הוא הימור מסוכן והיהדות הנאמנה תאבק על כך בכל כוחה".

עוד אמר ח"כ פרוש "אנו נחזור שוב ושוב על אותם דברים, הדרישה הנחרצת של היהדות הנאמנה היא שכל לומד תורה באשר הוא יקבל דיחוי ללא שום תנאי כפי שהיה מאז קום המדינה, ולכן כל חוק שאינו כזה, גם אם נעשים בו שינויים קוסמטיים כאלו ואחרים, לא יתקבל על ידינו ונעשה הכל בכדי למנוע את אישורו בכנסת".

"אנו שוב חוזרים לאותה מציאות שערורייתית ובלתי נתפסת: אם בחורי הישיבות יתמידו וישקדו בלימוד התורה, מה שיביא לכך ש'יעדי הגיוס' לא יתמלאו, במלא החוק יפקע לאחר מספר שנים, ומה שמוצע זה לסגור את הישיבות והכוללים חס וחלילה? הרי זה בלתי מתקבל על הדעת".

"כזכור, לפני כשלוש שנים נדרשנו לחוק הגיוס שהציע שר הביטחון דאז ליברמן, ועפ"י הוראת מועצת גדולי התורה התנגדנו לכך נחרצות, באם ח"ו היינו נענים לכך הרי שהישיבות היו עומדים כעת בחמישים אחוז תקצוב".

"גם עתה לאחר שאושר החוק בממשלה, אנו עדיין פונים לכל מקבלי ההחלטות, זה עדיין לא מאוחר, אנא הרפו ידכם מלומדי התורה, עזבו את בני הישיבות, ואל תעזו לקדם חוק שעלול לפגוע בלומדי התורה, שהם הערובה היחידה לקיימנו כאן. היהדות החרדית המאורגנת איננה ספקית של כוח אדם לצבא, ולכן אין שום מקום לקביעת יעדים כאלו ואחרים.
"למותר לציין כי היהדות הנאמנה תעשה הכל בכדי למנוע בכנסת את המשך הליכי החקיקה, כי אין לנו זכות להמר אפילו על לומד תורה אחד שיאלץ חלילה לעזוב את תלמודו בעקבות חוק מביש ומקומם זה", סיים חה"כ פרוש.

פרוש בראיון ל'JDN': "גם אם יוכרז סגר בחגים אלך לבית הכנסת" • צפו

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture