Miriam Alster/FLASH90

אייכלר בכינוס החירום למען בתי החולים: "לא להעביר תקציב אם לא יקוימו ההסכמים"

ישראל אייכלר קרא בכינוס למען בתי החולים כי "לפני הדיון בוועדת הבריאות אנחנו צריכים להציב אולטימטום: לא יעבור שום תקציב ושום חוק הסדרים אם לא יוסדר העניין הזה שבתי חולים ציבוריים לא יהיו פחות מבתי חולים ממשלתיים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ח"כ ישראל אייכלר נאם בכנס החירום של השדולה הפרלמנטרית למען בתי החולים שהתכנסה בבית החולים הדסה עין כרם: "כשהייתי ילד בן שש" נזכר, "באתי להדסה כדי לבקר את סבא שלי. היה פה פאר, הבניין העגול היחיד על ההר. כולנו התפעלנו במשך הרבה שנים שבמדינת ישראל יש את המערכת הרפואית הטובה ביותר. מכל המזרח התיכון באו להדסה.

"את שערי צדק אני גם מכיר עוד מילדותי. ואני גאה בזה שירושלים היא עיר שכבר לפני מאה וחמישים שנה אנשים התנדבו בה, והקימו בתי חולים. חלק כבר אינם, כמו ביקור חולים ומשגב לדך, וחבל, הפירמידה פה פשוט הפוכה. מה הייתה מדינה שפויה שכלית ורגשית צריכה לומר? בית חולים בנוסף למה שהוא מתפקד ומביא גם תורמים מבחוץ, אנחנו מעודדים אותו ומביאים לו תקציבים. אבל פה הפירמידה הפוכה: מי שמביא תרומות מבחוץ, נוטשים אותו. עיר כמו ירושלים, אין פה בית חולים אחד ממשלתי".

"אני נדהם לשמוע שהגרעון של בתי החולים כולם זה בדיוק הגרעון של ההנחות שצריכים לתת לקופות החולים. כיס אחד מוציא מהכיס השני, במקום שכיס אחד יכניס לכיס השני".

ח"כ הרב אייכלר הזכיר את הפסוק מפרשת השבוע: "אתם ניצבים היום כולכם כל איש ישראל" כתוב בזוהר הקדוש ש"היום" זה ראש השנה. ברמב"ם נפסק שאדם נשפט על פי מעשיו אם רוב מעשיו טובים, נשפט לטובה. אם רוב מעשים רעים, חס וחלילה הפוך. ומוסיף הרמב"ם שזה לא רק לגבי היחיד, אלא גם לגבי הציבור ומדינות. אם רוב מעשיהם של האנשים – טובים, הם נידונים לטובה.

"אני חושב שהמערכת הרפואית מוסיפים המון משקל ליום הדין לטובת כל עם ישראל. איפה יש לכם חסדים גדולים יותר מאשר ביקור חולים? זה שאנחנו מתייחסים לבתי החולים כמו עסק מסחרי – זהו עוול. דווקא לפני ראש השנה צריכים לחזק את בתי החולים. אני קורא מכאן לממשלה, קודם כל יש הסכמים, וצריכים לקיים. נהייתה אופנה כזו שלא מקיימים הסכמים, אבל לפחות הסכמים עם בתי חולים שיקיימו.

"העובדה שהתחלף שר אוצר זה לא משנה. מיסודות האזרחות שיש רציפות שלטונית. אם שר האוצר הקודם חתם, שר האוצר הנוכחי חייב לקיים את זה. לא צריך בכלל להיות דיון".

לסיום, קרא: "לפני הדיון בוועדת הבריאות אנחנו צריכים להציב אולטימטום: לא יעבור שום תקציב ושום חוק הסדרים אם לא יוסדר העניין הזה שבתי חולים ציבוריים לא יהיו פחות מבתי חולים ממשלתיים. מה שמגיע להם – מגיע גם להם. ואני כבר מהיום דורש מהממשלה לבנות בית חולים גדול עוד יותר מהדסה ושערי צדק. זה לא יהיה מיותר בירושלים. בוא נראה אותם. אבל כל זמן שהם לא מקימים בית חולים כזה, הם צריכים לראות את בתי החולים הקיימים כבתי חולים ממשלתיים. עם כל הבעיות של הקואליציה לא ניתן לה לפגוע בבתי החולים ובחולים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אנחנו יודעים בדיוק את מה שהם רוצים: להשתלט על בתי החולים הפרטיים! (בעיקר על בתי החולים לניאדו, שערי צדק, ומעייני הישועה, והמבין יבין…)

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture