Yonatan Sindel/Flash90

בנט בסבב ראיונות: "מבקש סליחה ממשפחת הלוחם; אני נקי משיקול זר"

רגע לפני יום הכיפורים התייצב ראש הממשלה נפתלי בנט לסבב ראיונות בערוצים המרכזיים בה הוא הסביר כי הוא יושב כיום בחדר הכי חשוב וכי הוא נקי מכל שיקול אחר מלבד מה שחשוב למדינה. בראיונות הוא הדף את הטענות נגד עבאס

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה נפתלי בנט העניק הערב (שלישי) ראיון נרחב לכלי התקשורת והערוצים המרכזיים זאת לקראת יום הכיפורים. בריאיון ל'חדשות 12' מתח בנט ביקורת חריפה על קודמו בתפקיד נתניהו וטען להזנחה קשה בסוגיית הגרעין האירני, בדבריו הוא אף התנצל בפני משפחת הלוחם שנהרג בגבול עזה לאחר השיחה הקשה עם האב.

בהקשר לסוגיית הגרעין האירני, בנט טוען שטהרן נמצאת בנקודה הכי מתקדמת שהייתה עד היום בדרך לפצצה: "ישראל ירשה מצב שאירן בנקודה הכי מתקדמת אי פעם במירוץ לפצצה הגרעינית. את זוכרת את המיצג של קודמי באו"ם עם הפצצה והקו האדום? אירן מזמן חצתה את הקו האדום הזה. בשנתיים וחצי האחרונות אירן מאוד התקדמה, והפער בין הרטוריקה והנאומים למעשים הוא גדול מאוד".

ראש הממשלה הדגיש כי עיקר המפגש עם נשיא ארה"ב ביידן בחודש שעבר עסק בכך: "הצגנו בפני חברינו בארה"ב את תוכנית הפעולה – ולא רק בפניהם, אלא גם בפני מדינות באזור. נשמח שלצד הפעולות העצמאיות שלנו, גם שותפות יפעלו. כך או כך – עכשיו האחריות נחה בשולחן הזה ואנחנו נחושים למנוע מאירן להתגרען בכל מחיר".

ראש הממשלה התייחס למתיחות בדרום ואמר כי "מבצע 'שומר החומות' היה לפני ארבעה חודשים בערך, ושוב מגיעים לאותה נקודה שבה חמאס יורה טילים. חמאס יצא מהמבצע בתחושה של מגן ירושלים אחרי שירה רקטות על ירושלים. חמאס זה אגרון שחרט על דגלו ג'יהאד עקבי והוא מתכוון להמשיך את הדבר הזה. המשימה שלי – לתת ביטחון לאזרחי ישראל ובפרט לתושבי הדרום".

על הביקורת שנשמעת כלפיו לפיה הממשלה שהוא עומד בראשותה לא תצא למבצע בעזה עקב כך שהיא תלויה בתמיכת רע"ם, אמר בנט: "מרבים לשאול האם תצא למבצע בעזה אם צריך בקואליציה כזו – והתשובה החד משמעית היא כן. כל החלטה ביטחונית מתקבלת רק על בסיס שיקולים ביטחוניים ואחר כך נסתדר. כל הקו של (מנסור) עבאס הוא כלכלי-אזרחי בלבד. אנחנו נעשה מה שצריך לעשות – ועם ההשלכות הפוליטיות נתמודד אחר כך".

בנט נשאל גם על השיחה שערך עם הוריו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי ז"ל, במהלכה טעה בשמו של החייל – מה שחולל סערה: "אני שגיתי ואני מתנצל מכאן בפני ההורים שהם עוברים את הסיוט הכי גדול של כל הורה, שנינו נחרדים ממחשבה של אובדן ילד. בראל היה בחור יפה, כריזמטי, מנהיג, צמח גם במכינה קדם צבאית, ציוני גדול, איש חסד שדאג לבחורים במצוקה ובעיקר היה לוחם שלחם כדי להגן על מדינת ישראל והוא נפל כשהוא שומר על הגבול".

בריאיון שב והתייחס בנט לקודמו בתפקיד, ח"כ בנימין נתניהו שמכהן כיום כיו"ר האופוזיציה – ושמתוקף תפקידו, אמור לפגוש את ראש הממשלה לשיחות עדכון – אלא שהמפגשים הללו לא מתקיימים: "הוא לא מגלה סימני עניין בדבר. הלשכה פה תמיד פתוחה. אני חושב שזה רצוי. הנוהג הוא שהוא פונה – ואנחנו מקיימים את הפגישה".

בריאיון ל'ווינט' התייחס בנט לכסאו החדש ואמר כי "אני רואה את החדר הזה כחדר הכי חשוב בעולם. בסוף מי שמתיישב בכיסא הזה הוא אחראי על קיום המדינה היהודית בארץ ישראל, על השגשוג שלנו, על העתיד שלנו, על העתיד של הנכדים שלנו. לכן כשאתה מגיע לפה, אתה חייב לבוא נקי, נקי מכל שיקול זר, לבוא חד, עם מסירות אבל לא נקי מהעקרונות. אתה חייב להיות מיושר על העקרונות אבל לא לקחת בחשבון שום דבר שהוא לא עצם העניין, רק מה שנכון ברגע הזה".

בנט התייחס גם לפגישת שר הביטחון עם אבו מאזן ואמר כי "אני אגיד את התפיסה שלי, שהיא שונה משר הביטחון למרות שאנחנו עובדים בהרמוניה. אני מתנגד למדינה פלסטינית. אני חושב שזו שגיאה נוראית לייבא את המודל הכל כך כושל בעזה של חמאס, שיורה עלינו טילים, ולהפוך את יהודה ושומרון לדבר כזה. בעניין הביקור של שר הביטחון, במשך תקופה לא קטנה הוא ביקש זאת מכיוון שהוא לקח אחריות על תהליך ההסדרה בעזה וראה בזה כלי. אישרתי, בידיעתי המלאה".

עוד אמר בנט "אני רק יכול לומר שאנחנו בתחילת הדרך. אני חושב שמיום ליום אנשים שבמקור מאוד לא אהבו את דרך הקמת הממשלה, את הרכב הממשלה, אני חושב שאם הם ייתנו צ'אנס ויפתחו את הראש הם יגלו שבשקט בשקט מתגבשת פה ממשלה מאוד יפה, יציבה, שמעבירה תקציב, ושהשרים עובדים יחד. ממשלה שלא עושה סגר בחגים, שמשקמת יחסים עם ירדן אחרי קריעת קרע ועם ארה"ב וא-סיסי, אתמול דגל ישראל התנוסס במצרים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בנט:
"אני נקי משיקול זר".
בטח. נקי משיקול זר לאינטרסים שלך.
אני כעת מגלה פן נוסף לפסיפס המעלות שהתברכת בהם [דובר כחש ומרמה, חי בדמיונות, ועוד]:
אתה 'עניו' בצורה מעוררת התפעלות!
אדם מעניין אתה. אין כמוך!!

בנט בתמונה [ובכל התמונות האחרונות] נראה ממש מאושר וזורח מאושר ["גן עדן"].. זה תמונה של אדם מנותק, זחוח ומדומיין, שכל יום מתים לו כחמישים אזרחים [!!] והבן אדם מבסוט כאלו לא קורה דבר..

האם יש מישהו שעוד מעוניין לשמוע מה שיש לשקרן הנוכל הזה לומר, מישהו עוד מאמין למלה שהוא מוציא מהפה, הוא הרי הפר את כל הבטחותיו, ברור שהוא שלם עם מה שהוא עשה, כי זה היה מה שהוא רצה ובגלל זה הוא היה מוכן לעשות הכל, להפוך את עורו ולהקים ממשלה בתמיכת תומכי טרור

די גברת שמואלי חדריה,הרבה בנים טובים ונאמנים כמו בנך ז"ל נפלו במערכות ישראל וזכרם ישמר לעד כמו שמו של בנך היקר.
אל תרדי כל כך נמוך כי את מבזה את שם בנך וחבל.
יבוא יום ותביני שצריך לנהוג בכבוד.
גמר חתימה טובה לכולם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture