Gili Yaari/Flash90

לפיד מגיב לסערה: "הגורמים המקצועים יגישו המלצות והממשלה תחליט"

שר החוץ הגיב לעימות בין בנט לבכירי משרד הבריאות: "עוד לא ניצחנו את המחלה. יש לכולנו אויב אחד- נגיף הקורונה". השר רזבוזוב: "תפקידם של אנשי המקצוע במשרד הבריאות זה לבוא ולייעץ ותפקידנו לקבל החלטות וקיבלנו החלטות"

שר החוץ יאיר לפיד הגיב היום (רביעי) על העימות בין ראש הממשלה נפתלי בנט לבין בכירי משרד הבריאות, ואמר כי הוא לא ייתן שיתקיימו מלחמות ומאבקי קרדיט בין גורמי המקצוע והממשלה. "הגורמים המקצועים בבריאות, בכלכלה ובחינוך, יגישו המלצות והממשלה תחליט", אמר לפיד, "זו ההיררכיה ואין אחרת. עוד לא ניצחנו את המחלה. יש לכולנו אויב אחד- נגיף הקורונה". לפיד אמר את הדברים בפורום 'שרינו' של מפלגת יש עתיד.

שר אחר מיש עתיד, שר התיירות יואל רזבוזוב, גיבה הבוקר את בנט באופן נחרץ אף יותר – ואמר כי הוא "לא לכלך" על מומחי משרד הבריאות. "מה שראש הממשלה אמר, ואני חושב שזה יצא מכל הפרופורציות כאן, זה דבר נכון – תפקידם של אנשי המקצוע במשרד הבריאות זה לבוא ולייעץ ותפקידנו לקבל החלטות וקיבלנו החלטות", אמר רזבוזוב בריאיון ל'ווינט'.

בנט אמר הבוקר בהצהרה לתקשורת טרם המראתו מניו יורק לישראל: "אני מכבד מאוד את מומחי משרד הבריאות ומוקיר את עבודתם המקצועית. עם זאת, הטלת עוד ועוד מגבלות גורפות על כלל אזרחי מדינת ישראל היא לא המדיניות של הממשלה. המדיניות של הממשלה היא שמירה על מדינת ישראל פתוחה ככל האפשר, כלכלה פתוחה ככל האפשר לצד עבודה ממוקדת על הלא מחוסנים ועל מוקדי התחלואה".

"מבחינת הנתונים, 40 היישובים האדומים יותר בישראל כרגע הם בחברה הערבית, ומעל 90% מהאנשים שמאושפזים במצב קשה בבתי החולים, אלה אנשים לא מחוסנים. לכן, למרות הלחצים אנחנו נימנע בשלב הזה ממגבלות גורפות על כל האוכלוסייה".

"תראו – סגירת קונצרט של שלמה ארצי בראשון לציון או סגירת חתונה במודיעין, לא תעזור לתושבי טייבה או לתושבי אום אל פאחם לצמצם את התחלואה. מה שכן יעזור זה שנגיע לאום אל פאחם, נגיע לחברה הערבית, נשכנע, נגיע עם מבצעים, מוקדים ותחנות – ואת זה אנחנו עושים".

"בכלל, אנחנו נשתדל להימנע מפעולות עם תועלת נמוכה ועם נזק אגבי גבוה. צריך להבין – משמעותן של פעולות גורפות כאלה היא אובדן מיידי של אלפי מקומות עבודה עבור אזרחי מדינת ישראל, ולכן, אנחנו ממשיכים במדיניות של ישראל פתוחה ככל האפשר, וכלכלה פתוחה ככל האפשר", דברי בנט.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בבקשה יאיר תמשיך לטייל בעולם על חשבוננו. ושב במטוס ואל תעשה/תגיע לישיבות הקורונה. הרי אתה מגבה את ראש הממשלה במאה אחוז גם מרחוק.
הממשלה במילה החליטה שהגיע הזמן להשתיק גם את הפרופסורים. הקרקס הזה חייב להסתיים עם כל מה שעשיתם למדינה
מילים אלו יצאו ממני הקטן. מתוך כאב לעם ישראל.
מהנדס חשמל ויוצא קבע חיל האוויר

יועצים..
זה כמו היועץ המשפטי לממשלה?
שהוא רק מייעץ?

ארבע תגובות במשפט אחד: ריק, ריק, ריק, ריק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו