ישיבת הסיעה המשותפת ליהדות התורה וש"ס. Yonatan Sindel/Flash90     

"פשיטת רגל ערכית": המפלגות החרדיות מחרימות את הדיונים על רפורמת הכשרות

ש"ס ויהדות התורה הודיעו שלא ישתתפו "בהצגה המביכה" של הקואליציה בדיונים על התוכנית ההרסנית של כהנא. "פשיטת רגל ערכית ומוסרית כפי שנראתה היום בדיון על רפורמת הכשרות ההרסנית - לא הייתה מעולם!", נכתב בהודעה משותפת

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מפלגות ש"ס ויהדות התורה הודיעו הצהריים (חמישי) כי הם החליטו שלא להשתתף "בהצגה המביכה" של הקואליציה בדיונים על התוכנית ההרסנית של השר לשירותי דת מתן כהנא. במפלגות הודיעו כי ימשיכו להיאבק ולהבטיח כי שירותי הכשרות יהיו נגישים לכל יהודי החפץ לאכול כשרות אמיתית ולא פיקטיבית.

"פשיטת רגל ערכית ומוסרית כפי שנראתה היום בדיון על רפורמת הכשרות ההרסנית – לא הייתה מעולם!", נכתב בהודעה משותפת של המפלגות החרדיות, "מול חבריו לשעבר מהציונות הדתית שמנסים לשמור על מעמד הרה"ר כגוף ממלכתי, התייצב השר כהנא כשהוא מגובה ב"עורכי הדין" חברי הכנסת יוליה מלינובסקי וולדימיר בליאק, שבגילוי נאות הצהירו שמפריע להם חותמת הכשרות ואף מקפדים לאכול שלא בכשרות".

ש"ס ויהדות התורה המשיכו לתקוף, "אלו הם עמיתיו של השר כהנא במאבקו ההירואי לחיסול מוסד הרבנות בישראל וברור לכל כי רפורמה זו לא תוזיל אלא תייקר את מוצרי המזון לציבור". כאמור, בעקבות כך הוחלט שלא לשתף פעולה בדיונים על החוק, "ש"ס ויהדות התורה החליטו שלא להשתתף בהצגה המביכה הזו וימשיכו להיאבק בכל דרך על צביונה היהודי של המדינה ולהבטיח כי שירותי הכשרות יהיו נגישים לכל יהודי החפץ לאכול כשרות אמיתית ולא פיקטיבית".

כזכור, ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים בראשות ח"כ יוליה מלינובסקי החלה היום בדיון ראשון ברפורמת הכשרות ההרסנית מתוך חוק ההסדרים. השר לשירותי דת מתן כהנא הגיע לדיון והציג את תוכניותו ההרסנית: "הכותרת של התוכנית היא פתיחת שוק הכשרות בתחרות ויצירה של מאזן ע"י גוף פיקוח חזק ושני הדברים האלה אמורים לטפל במרבית הבעיות המדוברות. בתוכנית שלי הרבנות הופכת להיות הרגולטור שקובע את הסטנדרטים של מה זה ״כשר״ במדינת ישראל. גוף כשרות פוגש את הרבנות בפעם ראשונה בזה שהרבנות קובעת את הסטנדרטים. לרבנות יש גוף פיקוח חזק שיכול לשלול סמכות כשרות. וזה הכוח החזק שניתן לרבנות".

"מה שעד היום ניתן ע"י תיווך של המועצה הדתית בדמות החיבור בין בעל העסק למשגיח ואת הפיקוח- יינתן ע"י גופים פרטיים . כל גופי הכשרות שיקבלו אישור, יוכלו לתת כשרות בהתאם לסטנדרטים אלו ויהיה גוף שיבקר את זה . גוף שנקרא ״ממונה״ גוף שאחראי על מנהלות שהוא גם בתיאום עם הרבנות הראשית".

"כיום בתכנית המוצעת יש דבר שנקרא מסלול שלושת הרבנים – הרעיון הוא שיש כל 3 רבני עיר שעוסקים בנתינת כשרות שיכולים להגדיר סטנדרטים על פיהם גוף כשרות יכול לעבוד. אני אומר בצורה מאוד ברורה: זה לא החלום שלי. אני לא מעוניין במסלול הזה, אבל כרגע אני נאלץ להיות בנתיב הזה של שלושת הרבנים. אם עכשיו אני אראה שהרבנות משתפת פעולה עם התוכנית, אז אנחנו בקלות נוכל למצוא דרך להורדת המתווה מהתוכנית".

לטענתו, הבעיה המרכזית היא חוסר סטנדרט בסיסי לכלל הכשרויות של הרבנות, כשלכל רב אזורי יש סטנדרטים משלו: "תארו לכם שתי משאיות שאוספות מאותו שדה ברוקולי אחד למפעל "סנפרוסט" והשנייה למפעל "פרי גליל". לאחד המפעלים הרב המקומי ייתן כשרות ואילו הרב המקומי במקום בו המפעל האחר נמצא – לא. אני לא קובע מי צודק, יכול להיות שהרב המחמיר צודק אבל בסוף אין אחידות וכל רב קובע מה שנראה לו. תכנית הכשרות שלי תהפוך את הרבנות לגוף מפקח עם סטנדרטים אחידים בכל הארץ".

יו"ר הוועדה, מישראל ביתנו, הציגה מצגת שהכינה בנושא הכשרות ובו נתונים על מצב הכשרות נכון להיום. לדבריה, "אנחנו לא יודעים כמה זמן המשגיח מקצה לעסק והיכן הוא משגיח במקביל. זה יוצר כפילויות ופוגע באיכות הכשרות. כולנו צריכים את הכשרות ומשלמים על כך הרבה מאוד כסף בין אם אנחנו דתיים או לא. זה משפיע על כולנו בכל מקום ומקום. עלינו על כך שיש נוהל לבית מלון שרוצה כשרות הוא שמשגיח צריך לקבל חדר בבית מלון לו ולמשפחתו בסוף שבוע. ברור שאנחנו משלמים על זה. אין הכשרות למשגיחים והם חופשיים".

יו"ר הוועדה הציגה לציבור ולמצלמות את בורותה בנושא הכשרות והביאה לדיון מגוון מוצרים שאינם מוצרי מזון כגון: אקונומיקה, סבון כלים, קיסמי שיניים ועוד שעליהם יש כשרויות.

הנציגות החרדית החרימה את הדיון הצבוע בוועדה. ח"כ ינון אזולאי הסביר לרונן כץ ב'קול ברמה': "לא ניתן לגיטימציה למתן כהנא, אני לא בטוח שהוא מאמין ברפורמה, מי שמנהל אותו הוא ליברמן. הם לא מבינים ולא יודעים מה שהם עושים, הם לא התייעצו עם הרבנים הראשים הם מונעים מאג'נדה בלבד. מתן כהנא לא ראוי לעמוד בראש המשרד לשירותי דת הממונה גם על הרבנות הראשית, הוא רומס ברגל גסה את כל הקדוש במדינה היהודית". מתן וחבריו סה"כ קבלני ביצוע של שר האוצר ליברמן".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רק כך להחרים כל שיתוף פעולה עם הריפורמי הזה, עצם הישיבה מהווה הכרה בו ובסמכותו

אין מה לומר חוץ ממטומטמים אמיתיים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture