Olivier FItoussi/Flash90

חוק יסוד ההגירה: פוצצו המגעים עם איילת שקד; ח"כ רוטמן חשף את הסיבה

שמחה רוטמן מהציונות הדתית הודיע כי המו"מ שהוא קיים עם איילת שקד על חוק יסוד ההגיה פוצץ וזאת בשל סירובה של שקד לחזור בה מההתחייבויות המסוכנות שהעניקה לרע״מ ומרצ בחוק האזרחות. "שקד מעדיפה את שרידותה הפוליטית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חבר הכנסת שמחה רוטמן ממפלגת הציונות הדתית אמר הבוקר (שלישי) כי חוק יסוד ההגירה יעלה להצבעה במליאת הכנסת ביום רביעי, לדבריו, "לאחר שהשרה שקד נכנעה ללחצים בקואליציה וסירבה לחזור בה מההתחייבויות המסוכנות שהעניקה לרע״מ ומרצ בחוק האזרחות".

"נכנסתי למו"מ במטרה להגן על גבולותיה של מדינת ישראל והתאכזבתי. ברגע האמת איילת שקד בחרה להישאר מחוייבת לעבאס והורוביץ וסירבה לחזור מההתחייבויות המסוכנות אליהם״, הוסיף.

עוד נמסר מטעמו של רוטמן: ״הסכמתי לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק יסוד ההגירה לאחר שראיתי נכונות מצד סביבתה של שקד להגיע להבנות בנושא. ביקשתי בסך הכל בקשה אחת. שתחזור בה מהכניעה המבישה לרע"מ ולמרצ".

"שקד ושאר החברים בקואליציה חייבים להחליט אם הם רוצים לקדם חוק ציוני ולאומי, ואז ניתן לזה גב, או לקדם חוק שמנסור עבאס יהיה שלם איתו, כי הוא מאפשר לו לקבל, 'ברשות ובסמכות', משאיות של אישורים ו'זכות שיבה' שקטה. שקד בחרה להישאר מחויבת לרע"מ ולמרצ, למרות שנתנו את כל הצ'אנס שבעולם וניסינו להגיע להסכמות".

עוד אמר רוטמן כי "ביום רביעי אעלה להצבעה את חוק יסוד ההגירה שיקבע בחוק איסור על איחוד משפחות, איסור מתן אזרחות למחבלים וכניסת פעילי BDS וימנע דה-פקטו זכות שיבה שקטה. אני קורא לכל מי שעדיין רואה עצמו ציוני בכנסת הזו להצביע בעד".

איילת שקד התייחסה לדברים ואמרה כי ״התנהל משא ומתן פורה ומועיל עם ח״כ שמחה רוטמן במסגרתו הגענו לסיכום הבא: 1. חוק יסוד ההגירה יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם. יצויין שחוק יסוד ההגירה אינו נותן מענה לחוק איחוד משפחות. 2. ח״כ שמחה רוטמן וח״כ שרן השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית".

"ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו. האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים ובטחוניים"

יו"ר הציונות הדתית חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף את איילת שקד ואמר כי "‏כצפוי ולמרבה הצער, איילת שקד נכנעה שוב למרצ ולתנועה האסלמית ומסרבת לחזור בה מההתחייבויות שנתנה להם לאישור זכות שיבה בחסות חוק האזרחות. הסכמנו במהלך המו"מ בימים האחרונים לוותר על כל דרישותינו פרט לדרישה ששקד תחזור בה מהתחייבויותיה לעבאס לאשר לאלפי משפחות כניסה לישראל בחסות החוק".

"שקד מעדיפה שוב את שרידותה הפוליטית של הממשלה על פני האינטרסים הלאומיים החשובים ביותר של מדינת ישראל ולכן נכנעה לדרישותיו של מנסור עבאס. במצב הנוכחי חוק האזרחות אם יחוקק כפי שהוא יעניק לרע"מ, שמחזיקה את הממשלה בגרון, את מפתחות זכות השיבה, ולכך לא ניתן את ידינו."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture