Yonatan Sindel/Flash90

רה"מ בנט נגד החרדים: "להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם"

ראש הממשלה נפתלי בנט התבטא הבוקר בצורה שערורייתית נגד הציבור החרדי. בנט הוסיף ואמר כי "בעוד שהממשלה עצמה מורכבת רק מכמה מפלגות, אני מחויב לכל אזרחי ישראל וגם הממשלה. זו לא ממשלה מגזרית"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הבהיר הבוקר (שלישי) כי הוא שוחח עם נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, על האיום האיראני, והבהיר כי "ישראל לא תמתין יותר". בדבריו שנאמרו בכנס בירושלים התבטא בנט נגד המגזר החרדי ואמר "אני שמח שיש חרדים, אבל צריך להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם".

בדבריו שנאמרו בוועידת ה'גרוזלם פוסט בירושלים אמר בנט: "אני רוצה לשתף קצת ממה שאני לומד מניהול הממשלה האקלקטית הזו. לפני כארבעה חודשים ריכזנו את האכסניה הזו של מפלגות שונות מאוד עם רעיונות שונים מאוד. לא ידעתי אם זה יעבוד, כי יש אנשים שחושבים דברים מנוגדים באופן מוחלט בנושאים רבים. אני יכול להגיד לכם שזה עובד. יש לנו ממשלה טובה, קואליציה טובה, מערכת חזקה שמתקדמת".

"מדינה שנתקעה הופעלה כעת שוב ואנחנו זזים", המשיך רה"מ. "אנחנו בדרך החוצה מגל הדלתא, ללא יום אחד של סגר. עמדנו להעביר תקציב תוך שלושה-ארבעה שבועות. אנחנו עושים דברים שהם לא פופולריים, אבל הם צודקים. אנו מעלים את גיל הפנסיה של נשים, כי אחרת נלך לפשיטת רגל".

בנט הוסיף, "יש עוד ועוד דברים מאוד חשובים שאנחנו מכניסים ועובדים עליהם. אני רוצה לספר לכם מה למדתי: הסיסמה הנפוצה שאנו משתמשים בה היא ש -70% מהאנשים מסכימים על 70% מהנושאים, אז בואו נתמקד בהם. אבל למעשה, אני רואה כעת פוטנציאל גדול יותר".

"נתחיל לדבר על ה-30%. בישראל יש בעצם שלושה כוחות פוליטיים: כוח לאומי, שלגמרי היית אומר שהוא הימין, הגישה הגלובלית ההומניסטית שהיית מכנה אותה בערך השמאל והדתיים – חרדים ואורתודוכסים. במציאות, אנו זקוקים למעשה לשלושת הווקטורים. אנחנו המדינה היהודית, אני שמח שיש חרדים, אבל אנחנו צריכים להגביל את ההשפעה הפוליטית שלהם. לא הייתי רוצה ישראל בלי שמאל".

"למרות שאנחנו לא מסכימים, אני שמח שיש את הנגד הזה כדי שנוכל להתווכח עליו", הוסיף ראש הממשלה. "אתם לא רוצים את ישראל בלי כוח לאומי. אז הנקודה שלי היא שלא מדובר רק בפשרה, שבה אם נזוז לכיוון אחד, הצד השני מפסיד. מדובר על מציאת הנקודה הנכונה בין הכוחות האלה. אני גאה להוביל ממשלה שנמצאת שם".

לדבריו, "בעוד שהממשלה עצמה מורכבת רק מכמה מפלגות, אני מחויב לכל אזרחי ישראל וגם הממשלה. זו לא ממשלה מגזרית, אנחנו דואגים לכלל הישראלים. אבל כדי שזה יקרה, חייב להיות דיאלוג אמיתי. דיאלוג מורכב מדיבור, אבל גם דבר חדש בישראל: הקשבה. אנחנו לא כל כך טובים בזה".

על האיום האיראני אמר ראש הממשלה בנט "שוחחתי עם מספר מנהיגים. עם הנשיא ביידן, הקנצלרית מרקל ואחרים. איראן מפרה את התחייבויותיה במסגרת הסכם הגרעין. אנחנו לא נחכה, ואני מקווה שהעולם יטיל עליהם אחריות. אני אעסוק בכך בחודשים הקרובים".

ח”כ יעקב ליצמן הגיב לדברי בנט נגד החרדים ואמר: “כשבנט מדבר על הצורך להגביל את ההשפעה החרדית הוא שוכח כמה הוא השתמש בה לצרכיו הפוליטיים ולמען הציבור שהוא ייצג בעבר. בשעתו, בעבר הלא רחוק כשהוא היה זקוק ל״השפעה החרדית״ הוא ידע להתחנן לעזרתה. על זה נאמר אתה אומר ״פן ירבה״, ואנחנו אומרים ״כן ירבה״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מה החידוש שהוא שמאלני? זה כבר ידענו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture