Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הכרזת אדלשטיין: כמה מנדטים יורדים לליכוד בלי נתניהו בראש? • סקר

רוב מכריע של מצביעי הליכוד מעוניינים להמשיך עם היו"ר המכהן (86%), בעוד רק 6% תומכים באדלשטיין • פער דרמטי גם בתמונת המנדטים • למרות התוצאות החד משמעיות, בניגוד לנתניהו, נראה שאדלשטיין יוכל להקים ממשלת ימין צרה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

יממה לאחר שיו"ר הכנסת והשר לשעבר יולי אדלשטיין הכריז שבכוונתו להתמודד מול יו"ר האופוזיציה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו בפריימריז על ראשות התנועה. סקר מנדטים שפורסם הערב (שלישי) מראה כי סיכויו של אדלשטיין לנצח בפריימריז אינם גבוהים, ואם ינצח, הליכוד בראשותו צפוי לחוות ירידה דרמטית במספר המנדטים.

בסקר שפורסם ב'חדשות 12' ונערך על ידי מכון מדגם ומנו גבע עולה כי אם הבחירות היו מתקיימות היום ובהנהגת הליכוד היה עומד נתניהו הוא היה מקבל 34 מנדטים. זאת לעומת הנתון שעלה באותה השאלה, אך במקרה שאדלשטיין עומד בראשות המפלגה, מספר המושבים שלה בכנסת היה צונח ל-20 בלבד.

למרות התוצאות החד משמעיות, בניגוד לנתניהו, נראה שאדלשטיין יוכל להקים ממשלת ימין צרה. כך, גם עם מספר המנדטים הגבוה של נתניהו, הליכוד יחד עם הציונות הדתית והמפלגות החרדיות מגיעים יחד ל-56 מנדטים בלבד. מנגד, הליכוד בהנהגת אדלשטיין יכול באופן תיאורטי להקים ממשלה לאומית – הליכוד עם 20 מנדטים, הציונות הדתית עם 11, ש"ס עם 11 מנדטים, יהדות התורה עם 8, ימינה עם 8 ותקווה חדשה מקבלת 4 מנדטים במצב כזה. יחד גוש זה מגיע ל-62 מנדטים.

לפי הסקר, אם הבחירות היו נערכות היום ובראשות הליכוד יעמוד נתניהו – הליכוד יקבל 34 מנדטים, יש עתיד 18 מנדטים, שס עם 9, כחול לבן 8, העבודה 7, יהדות התורה 7, ימינה 7 הרשימה המשותפת תקבל 6 מושבים, הציונות הדתית עם 6, ישראל ביתנו 5, מרצ 5, תקווה חדשה 4 ומפלגת רע"מ עם 4 מנדטים.

לעומת זאת, אם הבחירות היו נערכות היום ויולי אדלשטיין יעמוד בראשות הליכוד המפלגה תקבל 20 מנדטים, ויש עתיד עם מספר דומה – 20. הציונות הדתית עולה משמעותית ל11 מושבים, כחול לבן עם 11, שס 11, יהדות התורה 8, ימינה 8, העבודה 7, הרשימה המשותפת 6, ליברמן 5, מרצ 5, תקווה חדשה עם 4 ומפלגת רע"מ נשארת עם 4 מנדטים.

לפי הסקר, ראש הממשלה לשעבר ויו"ר האופוזיציה נתניהו עדיין זוכה לאהדה גדולה בקרב מצביעי הליכוד. כאשר 86% מבוחרי המפלגה שנשאלו הבהירו שהם מעוניינים שנתניהו ימשיך לעמוד בראשות המפלגה, בעוד 6% בלבד רוצים בהנהגתו של אדלשטיין. 8% ענו כי הם "לא יודעים".

לגבי השאלה האם הם מסכימים עם טענת אדלשטיין שבראשות נתניהו הליכוד לעולם לא יחזור לשלטון ענו 17% בלבד ממצביעי הליכוד כי הם מאמינים שהמפלגה תישאר באופוזיציה ללא חילופי יו"ר, זאת לעומת 68% שטענו שאדלשטיין טועה בהערכתו זו.

מזמין הסקר: חברת החדשות – 'חדשות 12'. עורך הסקר: מדגם ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע. איסוף הנתונים: 12/10/2021. אוכלוסיית המחקר: מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. מספר המשיבים בפועל: 553. מספר המתבקשים להשתתף: 3,741. טעות הדגימה המירבית: 4.4%+. שיטה סטטיסטית: הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות. שיטת הדגימה: דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית. אופן ביצוע הסקר: אינטרנטי + טלפוני

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שילך על זה ,די נמאס מהמצב הנוכחי וההזוי הזה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture