דוברות הכנסת - דני שם טוב

אחרי פיצוץ המגעים: "מפלגות הימין" בקואליציה הפילו את חוק יסוד ההגירה

לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 45 מול 57 שהתנגדו. רוטמן: "את הצעת חוק יסוד ההגירה אני גנבתי, לקחתי אותה בלי רשות מאיילת שקד". סמוטריץ אמר לחברי המשותפת: "אתם פה כי בן גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אחרי שכשלו המגעים בין שרת הפנים איילת שקד לח"כ שמחה רוטמן, מליאת הכנסת דחתה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: כניסה, הגירה ומעמד בישראל של חבר הכנסת שמחה רוטמן. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 45 מול 57 שהתנגדו.

הצעת חוק-יסוד ביקשה לקבוע קווים כללים בנוגע לכניסה לישראל, לקבלת מעמד בישראל, להרחקה מישראל וכן לשלילת אזרחותו של תושב או אזרח ישראלי. החוק שנחשב לחוק לאומי חשוב לימין נפל בעקבות הקושי של הקואליציה להעביר חוקים מסוג זה.

ממפלגת הליכוד נמסר בעקבות נפילת החוק: "ממשלת בנט הפילה היום את ״חוק יסוד ההגירה״ אחרי שאישרה השבוע איחוד של 440 משפחות פלסטיניות בשטח ישראל. בנט ושקד מחזירים את זכות השיבה ומסכנים את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". במפלגת הציונות הדתית אמרו כי "ממשלת בנט שקד ועבאס הצביעו היום עם רע"מ והמשותפת בעד זכות השיבה. בושה".

החוק הציע לקבוע כי מדינת ישראל היא ביתו של העם היהודי, ובה יממש את זכותו להגדרה עצמית. עוד מוצע כי לחוק-היסוד תהיה עליונות על חוקים וחוקי-יסוד אחרים, אלא אם נאמר בהם שתוקפם גובר על האמור-בחוק יסוד זה.

לעניין מקבלי מעמד בישראל, הוצע כי תיקבע מכסה שנתית של מקבלי מעמד; כי הסתננות לישראל תהווה חסם מפני קבלת מעמד; וכן כי לא ניתן יהיה לפנות לבית המשפט בעניין קבלת מעמד למי שאינו אזרח או תושב ישראל. הגבלות אלו לא יחולו לעניין חוק השבות.

עוד הוצע כי הוראות הכניסה לישראל ומניעת הכניסה לישראל ייקבעו בחוק; כי הממשלה באישור הכנסת תהא רשאית לקבוע כי אזרחים או תושבים של מדינות או אזורים מסוימים לא יוכלו לקבל מעמד או היתר שהייה בישראל. לעניין שוהים בלתי חוקיים בישראל, מוצע לקבוע כי המדינה תרחיקם אל מחוץ לגבולותיה בהסדרים שייקבעו בחוק, ותעודד עזיבתם של אלו שאינה יכולה להרחיקם לפי הסדרים אלו באמצעים שונים שייקבעו בחוק. האמצעים יכול שיהיו, בין היתר, החזקה במשמורת, החזקת כספים ומניעת קבלת שירותים. מוצע כי חוק-היסוד ישוריין כך שלא ניתן יהיה לתקנו אלא ברוב חברי הכנסת.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "מדינת ישראל מתמודדת בשני העשורים האחרונים עם גלי הגירה והסתננות בלתי פוסקים. ואולם, על אף שמדובר בבעיה בקנה מידה רחב, ובמדיניות שראוי שתשורטט על ידי הכנסת, עד היום טרם חוקק חוק הכולל בתוכו את מדיניות מדינת ישראל בנוגע להגירה ולכניסה אליה, וכן בנוגע להסדרת המעמד של תושבים ואזרחים בישראל".

"בנוסף, בהיעדר הסדר של קבע הרואה לנגד עיניו את דמותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, נקבעות הוראות שעה על ידי המחוקק ונקבעים הסדרים על ידי בתי הדין לעררים, בית המשפט לעניינים מנהליים ובית המשפט העליון בשיטה של נטילת סמכויות "זוחלת" משרי הפנים ומנבחרי הציבור".

ח"כ עמיחי שיקלי הקריא בדיון במליאת הכנסת מתוך מצע מפלגת ימינה את מצע המפלגה בנושא ,לפיו המפלגה מחויבת לחוקק חוק למניעת הסתננות ואמר: "אני קורא לחברי הכנסת להצביע בעד חוק ההגירה על פי מצע ימינה".

ח"כ שמחה רוטמן: "את הצעת חוק יסוד ההגירה אני גנבתי, לקחתי אותה בלי רשות מחברת הכנסת דאז ושרת הפנים היום איילת שקד. זה חוק שלה, זה לא חוק שהיא הציעה על הדרך אלא התחייבה שהחוק הזה יקודם כאשר עמדה בראשות ימינה כחוק שהוא אבן יסוד במצע המפלגה. שבוע שעבר היא ברחה לדובאי מרוב בושה אז דחיתי את ההצבעה בשבוע ועכשיו היא שוב ברחה. איילת מתביישת"..

לאחר הצגת החוק לא היה שר שישיב לחוק בשם הממשלה והשר אלעזר שטרן התבקש להקריא את תשובת שרת הפנים לפיה עמדת הממשלה להתנגד.

ח"כ בצלאל סמוטריץ אמר לחברי הרשימה המשותפת: "אני אתכם לא מדבר, אנטי ציונים, תומכי טרור, אויבים, אתם פה בטעות כי בן גוריון לא גמר את העבודה ולא זרק אתכם ב-48, זאת האמת".

ח"כ ניר אורבך: "ח"כ שמחה רוטמן מבין שהאיחוד הלאומי עשו טעות כשחברו לליכוד ולרשימה המשותפת. הוא פנה לשרה שקד וביקש לרדת מהעץ, הוא הודה שהם מכרו לוקשים לציבור. השאלה האמיתית היא למה שקד בכלל הייתה צריכה להגיע להבנות עם רע"מ ומרצ וזה בגלל שהאיחוד הלאומי משחק בפוליטיקה קטנה בשביל הקמפיין שלו במקום לדאוג לאינטרס הביטחוני של מדינת ישראל. חוק יסוד ההגירה לא פותר את בעיית איחוד המשפחות אלא חוק האזרחות שנפל לפני חודש על ידי הליכוד והאיחוד הלאומי שחברו למשותפת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הציונות הדתית ב"ה מוכיחה את עצמה כמפלגה שלא מתבלבלת.
חייבים לאחד כוחות איתם.

צריך הרבה להתפלל. לא מצחיק בכלל.
תרשמו את התאריך.
בע"ה עד נר 8 של חנוכה ייגמר המופע המחפיר הזה של השקר.
אמן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture