נתניהו זכאי ללשכה נוספת – בקואליציה מנסים למנוע: "לא ניתן לזה לקרות"

Yonatan Sindel/Flash90

נתניהו זכאי ללשכה נוספת – בקואליציה מנסים למנוע: "לא ניתן לזה לקרות"

הבקשה לאשר שתי לשכות לראש האופוזיציה נתקלת בקשיים מצד הקואליציה • רה"מ לשעבר זכאי ללשכה במקביל ללשכה שיש לו כראש האופוזיציה. אולם נראה כי הלשכה הנוספת שנתניהו זכאי לה כראש ממשלה לשעבר מוטלת בספק

בשבוע שעבר דווח כי משרד ראש הממשלה מבקש מוועדת הכספים לאשר 3 מיליון שקלים ללשכה עבור ראש ממשלה לשעבר בנימין נתניהו בשל היותו רה"מ לשעבר – וזאת במקביל ללשכה שיש לו כראש האופוזיציה. אולם נראה כי הלשכה הנוספת שנתניהו זכאי לה כראש ממשלה לשעבר מוטלת בספק ובקואליציה לא ממהרים לאשר את הבקשה ולתת לנתניהו כפל לשכות.

נציג "יש עתיד" בוועדת הכספים שאמורה לאשר את הבקשה, ח"כ ולדימיר בליאק, אמר בדיון: "החוק הקיים נועד למצב שבו ראש הממשלה לשעבר פורש מהחיים הפוליטיים ולא ממשיך לשמש בתפקיד ממלכתי. ראש האופוזיציה מקבל היום לשכה, רכב, עוזרים ותקציב הוצאות מהמדינה, אין שום סיבה לאשר לו מימון כפול. מדובר במצב חריג ובלתי סביר, ולא ניתן לזה לקרות".

גם יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר ביקש חוות דעת בנושא. ב'חדשות 12' דווח כי בסביבתו אמרו שאם לא יתרשם שיש בלשכה הנוספת צורך ממשי, לא יאשר את הבקשה.

אם הדרישות יאושרו, נתניהו יקבל עוד לשכה, צוות משרדי ושני עוזרים – בנוסף ללשכה המשמשת אותו כיום כראש האופוזיציה. בקואליציה טוענים שכשנקבע החוק שמאפשר לשכה לראש ממשלה, הוא נועד למי שכיהנו בתפקיד וזכאים ללשכה במשך 5 השנים הראשונות שלאחר סיום התפקיד. החוק נועד לאפשר להם להמשיך לנהל את ענייניהם, אך הוא היה אמור לסייע רק לראשי ממשלה שפרשו – ולא למי שעדיין בתפקיד ציבורי.

בין הדרישות וההוצאות: שכר דירה בסך כ-310 אלף שקלים, דמי תחזוקה בסך כ-136 אלף שקלים, תשלומי חניות בסך כ-62 אלף שקלים והוצאות ניקיון בסך כ-62 אלף שקלים
הוצאות אירוח וכיבוד בסך כ-36 אלף שקלים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו