"בשלה העת לצאת לרחובות": בימין זועמים על החוק של סער

Yonatan Sindel/Flash90

"בשלה העת לצאת לרחובות": בימין זועמים על החוק של סער

חברי הכנסת מהימין תקפו את גדעון סער על רקע קידום החוק שיימנע מנתניהו להרכיב ממשלה וטעונים כי מדובר ברמיסת הדמוקרטיה. ח"כ רוטמן: "תקופה אפלה". ח"כ קרעי: "רמיסת הדמוקרטיה". סמוטריץ': "נבטל אותו מיד כשנחזור בע"ה לשלטון"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

סערה במערכת הפוליטית בעקבות תזכיר החוק שפרסם הערב (שלישי) שר המשפטים גדעון סער: תזכיר החוק של סער נועד למנוע מיו"ר הליכוד בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה.

חברי הכנסת מהימין תקפו את גדעון סער על רקע קידום החוק לפיו יימנע מנאשם בפלילים בעבירות שיש עימו קלון להרכיב ממשלה וטעונים כי מדובר ברמיסת הדמוקרטיה ובתקופה אפלה בהיסטוריה.

בליכוד תקפו בחריפות את החוק הדורסני: "גדעון סער שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים וזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים כנציגם לראשות הממשלה. מביך".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי "‏תזכיר החוק שפרסם הערב גדעון סער וימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה הוא אנטי דמוקרטי בעליל. הוא מפקיד את ידיה של הדמוקרטיה הישראלית בידי החלטה שרירותית של פקיד לא נבחר ומעניק כח בלתי קונבנציונלי בידי היועמ"ש מול נבחרי הציבור, מעבר לכח המופרז שהוא נטל לעצמו כבר היום".

לדבריו: "‏סער יודע את זה מצויין ואמר את זה בעצמו לא פעם. שנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לסיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית. אם החוק הזה חלילה יעבור (תוך עוד סיבוב פרסה ורמיסת הבטחה בוטה של ימינה) נבטל אותו מיד כשנחזור בע"ה לשלטון. רק העם יקבע מי ינהיג אותו ויעמוד בראשות הממשלה".

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) הגיבה לתזכיר החוק שפרסם שר המשפטים גדעון סער, המונע מנאשם בפלילים להרכיב ממשלה וקראה לבוחרי הימין לצאת להפגין: "באופן מלאכותי ביותר וללא קשר לשחיתות או חקר האמת- ההגמוניה הוציאה את המנהיג הפופולארי ביותר מהמשחק הדמוקרטי. נו מור ביבי פור יו. הם היו משוכנעים שמופע "הנאשם" שהם הפיקו יספק את הסחורה. לא סיפק. אז עכשיו סער יסיים את העבודה ויחוקק את נתניהו החוצה. דומה כי בשלה העת לצאת לרחובות", אמרה דיסטל אטבריאן".

ח"כ שמחה רוטמן: "תזכיר החוק החדש שהפיץ הערב גדעון סער הוא בושה לו ובושה למדינה. מי שלא סומך על 61 ח"כים שיבחרו את המועמד הטוב ביותר, ומנסה לתת לפקיד להחליט עבורם מי יכול להיות ראש ממשלה ומי לא, מעיד על עצמו שאין לו אמון בעם, בנבחרי העם ובהליך הדמוקרטי. זה לא מזכיר תקופות אפלות. זו תקופה אפלה".

ח"כ שלמה קרעי: "הממשלה הזו עושה הרבה דברים רעים, אבל זה, כמעט השיא. שר משפטים ללא מנדט, קובע שבחירת העם תהיה כפופה להחלטה של פקיד אחד, בכיר ככל שיהיה, מושחת ככל שיהיה. האתרוג וצמר הגפן. המחנה שרוממות הדמוקרטיה בגרונו, רומס אותה עד דק וחותר ללא הפסקה תחת אושיות המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו".

מנגד, שר החוץ ויו״ר יש עתיד, יאיר לפיד אמר בתגובה להצעת החוק של שר המשפטים כי "הצעת החוק של שר המשפטים, גדעון סער המגבילה הטלת תפקיד להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים, היא כמעט מובנת מאליה. לא יכול להיות שאסור שיהיו כתבי אישום לנהג, למאבטח, לצוות הרפואי ולעובדי הבית של ראש הממשלה, אבל לראש הממשלה יהיו כתבי אישום. נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה במדינה מתוקנת. דוגמא אישית, טוהר מידות ויושרה הם אבני יסוד במנהיגות״.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture