David Cohen/Flash90

משרד האוצר דורש לקצר את ימי הבידוד למאומתים; בנט תומך במהלך

הדרישה של משרד האוצר מגיעה בעקבות הזינוק בתחלואה והחשש מכך שהמשק ישותק בעקבות מאות אלפי מבודדים. הדרישה הגיעה לדיון עם בנט שהביע תמיכה במהלך לקיצור ימי הבידוד. "הגיע הזמן" אמר רה''מ

ככל שמספר המאומתים הולך ועולה, כך החשש משיתוק המשק כתוצאה מבידוד של מאות אלפי אנשים הולך וגובר. על פי התחזיות שהוצגו לרה"מ בנט ולבכירי מערכת הבריאות – יהיו בישראל בעוד שבועיים כבר כמיליון מאומתים פעילים. כך דווח הערב (חמישי) ב'כאן חדשות'.

בעקבות החשש משיתוק המשק עלתה דרישה של משרד האוצר לקיצור ימי הבידוד למאומתים מעשרה ימים לשבעה ימים בהתחלה. היום הגיע הנושא לדיון עם ראש הממשלה, שאמר כי "הגיע הזמן לחשוב ברצינות על קיצור ימי הבידוד למאומתים".

גורמים בסביבת ראש הממשלה מעריכים כי השינוי הזה יקרה כבר במהלך השבוע הבא. קיצור הבידוד יושפע כמובן מכמות המאומתים החדשים שככל הנראה רק ימשיכו לעלות במשך הימים הקרובים.

עם זאת, עוד קודם לכן צפוי לחול שינוי במדיניות הבידודים למאומתים שהם עובדים חיוניים, כאלו שעובדים בתשתיות של תחבורה, מים, חשמל, מפעלי מזון ועוד. הממשלה בוחנת כעת האם אותם אנשים יוכלו לצאת מוקדם יותר מבידוד – או אולי אפילו לוותר כליל על הבידוד.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו