Yossi Aloni/Flash90

אהוד ברק עולה למתקפה: "מנדלבליט חלש; אהרן ברק מאכער"

ברקע הסדר הטיעון המסתמן עם ראש הממשלה לשעבר נתניהו, פתאום השמאל שוכח כי הוא תקף לאורך השנים את נתניהו בשל יחסו למערכת המשפט, ועולה למתקפה משלו נגד 'שומרי הסף'. זה מה שחושב אהוד ברק על היועמ"ש ונשיא בג"ץ לשעבר

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק מתח הבוקר (שני) ביקורת על המו"מ המתנהל להסדר עסקת הטיעון של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו – ובדרך עושה כמעשה שאר נציגי השמאל שעולים לפתע למתקפה חריפה נגד ראשי מערכת המשפט, אותם כינו במשך שנים 'שומרי הסף'.

בראיון לתכנית של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm, אמר ברק כי לא הופתע כלל מהפרסומים בדבר עסקת הטיעון, "אני חושב שזה כל הזמן היה באוויר, שבסוף הוא יגיע למסקנה שיעקב וינרוט המנוח הציע לו מזמן, שאין לו סיכוי. התיקים חזקים והוא יגמור בבית סוהר, וכדי לא לגמור בבית הסוהר הוא ישקול עסקת טיעון".

עם זאת, הוסיף: "אני מופתע ממנדלבליט, שנעדר סמכות מוסרית מינימלית לעשות עסקת טיעון כזאת בגלל עברו שלו. לא העליתי על הדעת שבשבועיים האחרונים לכהונתו יעז לנסות להניע עסקת טיעון כזאת. הוא בטח לא יכול במועד הזה".

לדבריו, "זה בן אדם שהיה מינוי של נתניהו אחרי ששירת אצלו באופן הכי אינטימי ואישי, סגר 6-5 תיקים לרעיית רה"מ בלי לכתוב הסברים כמו שמקובל מאז הקמת המדינה, הכריז שנתניהו לא חשוד בפרשת הצוללות מראש, בלי לבדוק כלום, מנע חקירה במקביל של בני הזוג בתיקי האלפים, לא הורה על חקירת גריסת המסמכים, לא חוקר את העלמת המתנות, לא חקר בזמנו את המניות והעברות מבן הדוד, לא אכף את הסכם ניגוד העניינים".

ראש הממשלה לשעבר תקף בחריפות את היועמ"ש, וטען: "מנדלבליט כשל בהובלת המלחמה בשחיתות, גרם לפי דעתי לדמורליזציה בקרב הפרקליטות. עסקת טיעון כזאת תהיה חרפה לדורות ופשיטת רגל מקצועית ומוסרית. זה אדם שאינו מסוגל לעמוד בפני שררה. אין לו עמוד שדרה או חוט שדרה. הוא איש חלש מאוד, אי אפשר להסביר את התנהגותו בשום אופן. הוא לא מתאים לתפקיד ולא התאים מראש, הוכיח בכהונתו שהוא לא מתאים בעליל".

ברק הביע התנגדות נחרצת לעסקת הטיעון עם נתניהו, והסביר: "נתניהו תקף מאולם בית המשפט בבוקר הפתיחה, בהופעה שהזכירה סצנה מסרט, מאשים את חוקריו, התובעת, שופטיו. זה התנהלות של ארגוני פשע. מדינה חפצה חיים לא עושה עסקת טיעון עם אדם שמתנהג כאילו הוא ראש ארגון פשע, עם מי שתוקף את הדמוקרטיה".

בהמשך, מתח ביקורת חריפה על שופט בית המשפט העליון לשעבר ואבי המהפכה החוקתית בישראל אהרן ברק: "האיש הזה, שהוא גאון בתחומו ואייקון של המשפט ויש לי אליו הערכה עצומה, כשל מבחינה מוסרית. אני לא יודע להסביר, ההתנהגות היא של מאכער. נשיא ביהמ"ש העליון איננו אמור להתעסק בעניין קונקרטי. אני חושב שהוא טעה טעות חמורה מאוד שמטילה כתם על מורשת ענקית שלו".

הוא ציין כי בעבר אהרן ברק דרש מראש הממשלה לשעבר רבין "להתפטר מתפקידו בגין עבירה על החוק. אשתו החזיקה חשבון בוושינגטון", ותהה: "על ראש ממשלה שעומד לדין על שחיתות על שוחד מרמה והפרת אמונים, שעסק באופן פעיל בהרס הדמוקרטיה, עליו הוא מוכן ללכת אל היועץ ולדבר?" כשהתבקש להסביר את הסתירה בין המקרים אמר: "יש בו מידה של נאיביות, הוא חושב שאם יגיעו עם נתניהו להסכמה על זה שהוא יקבל את זה עם קלון הכול יהיה בסדר".

אך לדעתו, "נתנהו לא יעשה שום דבר, כל הסכם שיחתום עליו טוב רק לרגע החתימה". כמו כן, התייחס לדרישה להרחיק את נתניהו מהחיים הפוליטיים, ואמר: "אני פוליטית חושב שהוא לא צריך להישאר. מנדלבליט כיועמ"ש לא יכול להפוך את הרחקתו של נתניהו מהחיים הפוליטיים לדרישה שלו. באופן פרדוקסלי, זה מאמת לכאורה את הטענה של נתניהו שמתענים לו מסיבה פוליטית".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגמל עם הדבשת הגדולה בארץ מעביר ביקורת על שומרי הסף????????

רמטכל.עלוב.ראש ממשלה עלוב שכמהו .הפקיר לוחמים בשטח בבסיס צאלים .זה שנאה .עלב שכמוהו

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture