גרמן מתנצלת על החרמת החרדים אך ממשיכה לתקוף את ליצמן

שרת הבריאות לשעבר משוכנעת כי יש עתיד איבדה מכוחה בבחירות האחרונות בגלל שהחרימה את החרדים, אך באותה נשימה ממשיכה לתקוף את שר הבריאות ליצמן ומאשימה אותו קשות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שרת הבריאות לשעבר יעל גרמן מכה פומבית על חטא ומסבירה כי יש עתיד נכשלה כי החרימה את החרדים, אך באותו ראיון, היא ממשיכה ותוקפת בחריפות את הנציג החרדי במשרד הבריאות – השר יעקב ליצמן.

בראיון למגזין מאקו נשאלה גרמן איפה טעו במפלגתה – יש עתיד. "אני לא חושבת שהיינו צריכים להקים ממשלה בלי חרדים, הם חלק מהעם שלנו. הקו הנוקשה הזה היה טעות. לא צריך לכופף ידיים. היה צריך לשבת איתם ובהידברות להגיע להבנות. איבדנו שמונה מנדטים גם בגלל זה. היה ברור לנו שצריך היום לפתוח דף חדש עם המפלגות החרדיות, כדי להגיע להבנות. זו נדנדה. היינו חזקים, עכשיו הם החזקים".

היא נשאלה על משבר הסלמונלה. "עניין הסלמונלה ידוע לכולם כבר מספטמבר שנה שעברה ולא נעשה דבר. באחד הדיונים על רפורמת הקורנפלקס הווטרינר הראשי של שופרסל אמר לנו שמרבית העופות בשוק נגועים בסלמונלה. היינו בשוק בוועדה. לא ידעתי את זה. אם זה היה קורה בקדנציה שלי, מיד בתום הישיבה הייתי שולחת פקחים לפשוט על מדפים, להחרים ולהשמיד עופות. ישבו נציגי משרד הבריאות בדיון וחזרו לסדר היום שלהם. זמן קצר לאחר מכן הגשתי שאילתה בנושא. דחו לי את זה שוב ושוב".

היא מספרת כי "רק בדצמבר, בדיוק כשהייתה התפרצות אלימה של חיידק הסלמונלה, גבר בן 55 נפטר ו-15 פעוטות אושפזו, אפשרו לי להעלות עם זה לדיון. שאלתי את ליצמן מה הוא עושה בנושא, והוא אמר לי שזה מטופל. בדיעבד אנחנו יודעים שדבר לא נעשה. בהזדמנות אחרת שכתבתי על זה הוא הגיב ואמר שאני מדברת שטויות ושמספיק להרתיח את העופות והכל בסדר. איזה חוסר אחריות. כשאתה מרתיח, אתה צריך גם לסבן את הידיים, לא לגעת במשטחים, לא לגעת בילדים שלך וכו'. בעיית הסלמונלה לא מטופלת והנה עכשיו אנחנו רואים מה קורה. כנראה שאם יורידו את כל מה שנגוע בסלמונלה מהמדפים, לא יישאר לנו מה לאכול. אין לי אלא להגיד שהכתובת הייתה על הקיר".

גרמן קיימה את הראיון למאקו אחרי ששר הבריאות, יעקב ליצמן, התראיין באותה במה לפני מספר שבועות וסיפר שהיא "הרסה" את המשרד. "איזה משרד? כמעט לא היה משרד", הוא אמר בראיון. "גרמן ביטלה טיפולי שיניים חינם, אני החזרתי. גרמן ביטלה פלואור, החזרתי. לא הבנתי מה היא עשתה פה חוץ מלהקים את ועדת גרמן".

"כשליצמן עולה לדוכן הכנסת לדבר על משרד הבריאות, אנחנו סופרים את הדקות עד שיצעק לכיווני 'ומה את עשית כשרת הבריאות'?", היא משיבה. "גם אז אני לא צועקת עליו בחזרה. הוא מבזה את עצמו בדיבורים האלה. אני גם תמיד מקפידה להגיד לו שלום עם חיוך כשאני חולפת על פניו במסדרונות הכנסת".

את ביטול טיפולי השיניים חינם, ששר הבריאות ליצמן החזיר כעת, היא מסבירה כך: "כשנכנסתי למשרד המדינה הייתה בחובות של 45 מיליארד שקל. זה הבור שיאיר לפיד דיבר עליו. יאיר שאל אותי במה אני מוכנה לצמצם. זה או לגעת בסל הבריאות או בטיפולי השיניים. סל בריאות נועד להציל אנשים ממוות. הייתי צריכה לעשות סדר עדיפויות".

מלשכתו של שר הבריאות יעקב ליצמן נמסר בתגובה: לגרמן יש כנראה בעיה לשמוע את האמת. היא מעדיפה מחמאות על פני אמירת האמת. וחבל.

בעניין הסלמונלה: יש לדחות הניסיונות של גרמן להטיל דופי בצוותים המקצועיים של משרד הבריאות ובעיקר בשר הבריאות. הטיפול במקרים האחרונים הוא מקצועי לחלוטין, במטרה לשמור על בריאות הציבור, ללא משוא פנים וללא כל אינטרס אחר. לעצם הענין, מקרי סלמונלה בעוף ובביצים היו מאז ומתמיד (גם בקדנציה של גרמן). בכל העולם נעשים ריקולים בתעשיית המזון והגברת הריקולים באחרונה מעידה על הגברת הפיקוח וההיערנות. בישראל ,כמו במדינות מפותחות אחרות ,עופות גולמיים עלולים להכיל חיידקים, כגון סלמונלה, וההתמודדות עם נושא זה בכל המדינות היא ברמה הלאומית. מקור הזיהום בחיידקים הוא בשלב גידול העופות וכמענה לכך קיימת במשרד החקלאות תכנית לאומית להפחתת סלמונלה בעופות. בנוסף, במסגרת הפיקוח בנקודות השיווק, קיימות דרישות ומתבצעת אכיפה לשמירת תנאי אחסנה וטיפול נאותים בעוף על מנת להקטין את הזיהום. יחד עם זאת, תמיד יישאר סיכוי להמצאות חיידקים מחוללי מחלה במזון גולמי, ולכן הדרכת הציבור היא לטעמינו הפתרון המרכזי למניעת תחלואה מזיהומים במזון בכלל וסלמונלה בעופות גולמיים בפרט. המשרד פועל להעלאת מודעות הציבור בכל התחומים הקשורים לצריכת המזון (מזון גולמי ומזון מוכן לאכילה על סוגיו) בצורה בטוחה החל משלב רכישתו והובלתו, דרך אחסונו והכנתו בבית, ניקוי הכלים במטבח וכלה בהיגיינה אישית.

בעניין טיפולי השיניים: "מדובר בהחלטה מוטעית שיש למחות נגדה ולהצטער עליה. לבטל תקצוב טיפולי שיניים לילדים שלנו, שזה בעצם ילדים של כולנו, כל אזרחי ישראל – זה פשע! מדובר בכסף שכבר הוקצב לטובת הילדים שלנו. זה כסף שניתן כבר בהסכם חתום עם האוצר. לבוא ולבטל ההסכם ולקחת מהפה של הילדים שלנו את מה שמגיע להם – זה נורא ואיום ואין לכך תקדים. השר ליצמן גאה בכך שמיד עם חזרתו למשרד הבריאות הפך את ההחלטה והחזיר את התקציב לקדמותו בכך הורחבה הרפורמה שיזם למימון טיפולי שיניים לילדי ישראל עד גיל 14.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture