הצעת חוק: לא יתאפשר שירות לאומי בגופים המקבלים מימון זר

הצעת חוק חדשה של ח"כ אמיר אוחנה תנסה להביא לביטול התקנים של השירות הלאומי-אזרחי בארגונים שעיקר מימונם מגיע ממדינות זרות: "משהו נפגם במערכת החיסונית של מדינת ישראל"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מאות אלפי ילדים ובני נוער בישראל יפתחו השבוע את שנת הלימודים החדשה, ובמקביל יפתחו אלפי מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי אף הם את שירותם למען מדינת ישראל במסגרות השונות. השירות הלאומי-אזרחי מהווה כבר שנים רבות פתרון חשוב לאלו המבקשים לשרת ולתרום למדינת ישראל ולחברה הישראלית, שלא במסגרת השירות הצבאי, בין אם מסיבות רפואיות, דתיות או אחרות, ונעשה לרוב במסגרות חינוכיות, רפואיות או בפעילויות רווחה שונות.

בשנים האחרונות קיימת תופעה חדשה, לפיה מדינת ישראל שולחת מתנדבים לשרת בגופים שעיקר מימונם מקורו במדינות זרות, הפועלים נגד המדינה בארץ ומחוצה לה הן בדרך של הצגת מדינת ישראל כפושעת מלחמה, הן בדרך של הגנה על אויבי ישראל מארגוני הטרור והן בדרך של הכפשת חיילי צה"ל והצגת תמונה מעוותת ו/או שקרית על פעילותם.

הצעת חוק חדשה אותה מוביל ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) מבקשת לשים סוף לתופעה בה גופים היוצאים נגד המדינה נהנים מפירותיה דרך קבלת תקני שירות לאומי. הצעת חוק זו מבקשת לדאוג לכך שהשירות הלאומי-אזרחי שמדינת ישראל מממנת, לא יתאפשר בגופים אשר עלולים להוות חלק מהמאבק הפוליטי הבינ"ל במדינת ישראל, באמצעות המימון הזר המוזרם על ידי מדינות זרות לעמותות ישראליות שונות לתועלתן. למעשה, ארגון שעיקר מימונו (מעל ל-50%), מגיע ממדינות זרות, לא יוכל להינות מתקני שירות לאומי-אזרחי.

המעסיק עצמו של בני או בנות השירות מפיק בעצמו שני רווחים עיקריים למעשה: חסות מדינית-חברתית של מתן לגיטימציה, ומתנדבים איכותיים הממלאים תקן של עובד בעלות מסובסדת על ידי המדינה. כך יוצא שמדינת ישראל מאפשרת לארגונים העלולים לצאת נגדה ונגד צה"ל, בארץ ובחו"ל, להינות משירות זה.

לדברי יוזם הצעת החוק, ח"כ אמיר אוחנה: "משהו נפגם במערכת החיסונית של מדינת ישראל. לא ייתכן שאנו בעצמנו נספק כח אדם מסובסד לארגונים הפועלים למען אינטרסים של מדינות זרות, מציגים את מדינת ישראל כפושעת מלחמה, מגנים על גדולי הטרוריסטים ומוציאים את דיבתם של חיילי צה"ל המגנים על כולנו לילות כימים. ניסיתי להביא להפסקת האבסורד הזה באמצעות הגשת שאילתא לשר החקלאות האחראי על השירות הלאומי, אך לצערי לא ראינו שינוי במדיניות. אין מנוס אם כן מהגשת הצעת חוק שתביא להפסקתו".

מנכ"ל תנועת "אם תרצו" מתן פלג הוסיף כי: " בשנים האחרונות אנו עדים למציאות בה גופים הרשומים בישראל אשר עיקר ממונם מגיע מישויות מדיניות זרות, נהנים מהטבת המדינה של תקני השירות הלאומי לתועלתם.  מתנדבי השירות הלאומי רובם ככולם עושים עבודת קודש, אך התנדבות במסגרת עמותות קיצוניות הפועלות נגד המדינה במימון ממשלתי זר, הינו בבחינת "הרצחת וגם ירשת".

פלג הדגיש כי: "יש לזכור שהמעורבות הממשלתית הזרה של אירופה בענייניה הפנימיים של ישראל התרחבה מאד בשנים האחרונות ונראה כי אינה יודעת שובע. בנייה אירופית ישירה לפלסטינים בשטחי C, מאות עתירות לבג"ץ באמצעות ארגונים ישראלים, הפעלת לובי לשינוי חקיקתי מבפנים, מימון ארגונים הפועלים נגד ישראל בארץ ובעולם ועוד. הצעת החוק מבקשת להגן על מוסד השירות הלאומי מאותה התערבות פנימית הולכת וגדלה. התערבות בלתי דמוקרטית מיסודה."

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture