ומי יככב בקמפיין למען ריבונות במעלה אדומים? שמעון פרס

דמותו של נשיא המדינה התשיעי שמעון פרס ז"ל תככב בקמפיין ענק למען החלת הריבונות במעלה אדומים • בשמאל זועמים: זו חרפה וניצול ציני

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

אחד ממסעות ההסברה הגדולים והמשמעותיים של המחנה הלאומי ייצא מחר לדרך באופן רשמי- בקמפיין פרסומי ארצי רחב היקף. מטרת המהלך היא קידום יוזמת שדולת ארץ ישראל בכנסת לאישור הצעת החוק להחלת ריבונות ישראלית בעיר מעלה אדומים.

הסלוגן שיוביל את הקמפיין הוא "ממשיכים בדרכם" כאשר לקמפיין גוייסו דמותם של ראשי הממשלות שכיהנו בישראל מאז הקמת העיר מעלה אדומים, והמשותף לכולם הוא המחויבות למעלה אדומים.

הדמות המובילה שתפתח את הקמפיין הינה נשיא המדינה התשיעי וראש הממשלה לשעבר שמעון פרס ז"ל שקידם ועזר להקמת העיר, והצהיר בזמנו כי פיתוח מעלה אדומים יבטיח את ביצור ירושלים. לצידו תופיע גם דמותו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ז"ל שהתחייב: "מעלה אדומים תיבנה כחלק ממדינת ישראל לנצח נצחים". בהמשך הקמפיין ייחשפו דמויות מנהיגותיות נוספות, משמאל ומימין, שהשמיעו הצהרות והתחייבויות חד משמעיות להיותה של העיר מעלה אדומים חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל.

מסע הפרסום כולל פריסה משמעותית של שילוט חוצות כשהבולטים שבהם יהיו שלטי ענק שיקדמו את פניהם של הנכנסים לירושלים ולכנסת ישראל. את הקמפיין בשטח מובילים עיריית מעלה אדומים, תנועת רגבים ומועצת יש”ע. במקביל למהלך פרלמנטרי ממוקד לאישור הצעת החוק במושב בחורף הקרוב, אותו מובילה שדולת א״י בכנסת בראשות ח"כ יואב קיש (ליכוד) וח"כ בצלאל סמוטריץ (הבית היהודי).

WhatsApp Image 2016-10-29 at 18.46.16

מטרת הקמפיין שיושק מחר, לקראת פתיחת מושב החורף של הכנסת, וימים ספורים לפני הבחירות בארצות הברית היא להעניק רוח גבית ציבורית לקידום הצעת החוק להחלת הריבונות על מעלה אדומים- כבר במושב הכנסת הקרוב. הצעת החוק הוגשה במושב הכנסת הקודם.

כזכור, מסקר שנערך לאחרונה ע"י מכון מדגם בהנהלת מינה צמח ומנו גבע עולה כי 80 אחוז מהאוכלוסייה היהודית תומכים בהחלת הריבונות הישראלית על מעלה אדומים- גם ללא הסכם עם הפלשתינים.

בני כשריאל, ראש עיריית מעלה אדומים אמר: "הקמפיין מבטא עמדה ברורה של רוב העם המעוניין להמשיך בחזון הציוני ובעשייה ההתיישבותית. חמישים שנה עברו מאז אוחדה העיר ירושלים, וחזרנו אל חבלי מולדת היסטוריים. כל ממשלות ישראל פיתחו את האזור ואנחנו מבקשים להמשיך את דרכם של מנהיגי ישראל והציונות ולהחיל את הריבונות הישראלית על העיר מעלה אדומים. כך ניישם את חזונם של כל ראשי הממשלות בעבר משמאל ומימין- מאז הקמתה של העיר".

ח"כ מיכל רוזין (מרצ) התייחסה לקמפיין להחלת הריבונות במעלה אדומים שמובילים ח"כ סמוטריץ וח"כ קיש: "סיפוח דמותו ופועלו של פרס ז"ל, זמן קצר לאחר מותו, למען קידום ארץ ישראל השלמה הוא חרפה. ניצול ציני של הקונצנזוס הישראלי למען החרבת החזון הציוני. הגיע הזמן להסיר את המסיכה מפניהם של ח"כ סמוטריץ וח"כ קיש: כל החלטה חד צדדית מצד ממשלת ישראל בנוגע לשטחים הכבושים תקדם אותנו למדינה דו לאומית ותרחיק אותנו מהסכם. אם רווחת תושבי מעלה אדומים בראש מעיניהם, הרי שיפתחו במשא ומתן למען קידום יוזמות השלום שראש הממשלה טוען שהוא מחויב אליהן"

ח"כ רוזין הוסיפה: "מטרת הקמפיין אינה למען תושבי מדינת ישראל אלא כדי לתקוע אצבע בעין לציבור ולהנהגה הפלסטינית. הבערת השטח אינה הפתרון, וכך גם סיפוח והסדר חד צדדי"

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture