ג'ובים למקורבים? מנכ"ל הכנסת פועל לביטול המכרזים במינוי בכירים

וועדת הכספים של הכנסת תדון מחר בפניית המנכ"ל למינוי בעלי תפקידים בכירים בעזרת וועדת איתור במקום מכרז • ח"כ רוזנטל בתגובה: "אדלשטיין מבקש לחלק ג'ובים בכנסת למקורבים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מנכ"ל הכנסת, אלברט סחרוביץ, מבקש מוועדת הכספים לאשר את איושם של שמונה תפקידים בכירים במשכן באמצעות ועדת איתור, במקום במכרז כנהוג כיום.

על פי דה מרקר, מדובר בתפקידי חשב הכנסת, מנהל חטיבת התפעול, מנהל חטיבת המידע, דובר הכנסת ומנהל חטיבת תקשורת וקשרי ציבור, מנהל החטיבה לקשרים בינלאומיים, ראש אגף בכיר למשאבי אנוש ופיתוח ארגוני, ראש אגף טכנולוגיה ומחשוב, ומנהל מוזיאון הכנסת.

הכנסת אינה כפופה לנציבות שירות המדינה, ולכן ועדת הכספים מוסמכת לדון במינויים בכנסת. מלבד התפקידים שהוזכרו ואשר מאוישים במכרז, המינויים לתפקידי מנכ"ל הכנסת, היועץ המשפטי של הכנסת וקצין הכנסת נתונים לסמכותו של יו"ר הכנסת.

סחרוביץ, שמינויו אושר לפני כמה חודשים על ידי ועדת הכספים, פנה לחברי ועדת הכספים בכתב: "לאחר שנועצתי עם גורמים שונים, הגעתי למסקנה שיש מקום לשינוי המצב הקיים, שבו כל בעלי התפקידים (למעט ארבעה מינויים בכירים) נבחרים במכרז, וכי יש לעבור למנגנון המקובל בממשלה של בחירת בעלי תפקידים בכירים באמצעות ועדת איתור, במספר שינויים".

"הנימוק המרכזי לבקשתי הוא הצורך להבטיח את בחירת האנשים הראויים והמתאימים ביותר, למשרות המרכיבות את השדרה הניהולית המרכזית של הכנסת", הוסיף סחרוביץ. "משרות אלה מאופיינות בכפיפות ישירה למנכ"ל הכנסת, בחברות או בהשתתפות בפורום הנהלת הכנסת, באחריות על תחומים מרכזיים בעבודת הכנסת או תשתיות חיוניות בכנסת, בניהול תקציבים משמעותיים, ובניהול עובדים רבים".

עוד כתב סחרוביץ: "כיום בעלי התפקידים הללו נבחרים במכרז פנימי. הדבר אינו מאפשר למצות את הפוטנציאל הקיים לגבי תפקידים אלה, נוכח ההיקף המצומצם יחסית של בעלי תפקידים בכנסת שרלוונטיים להתמודדות על משרות אלה. לעומת זאת, בחירת באמצעות ועדת איתור לא מונעת התמודדות של עובדי הכנסת הרלוונטיים, אך מאפשרת למועמדים מתאימים מהמגזר הציבורי והפרטי להתמודד על משרות אלה. נוכח הרגישות המיוחדת הקיימת בכנסת, הצעתנו היא שוועדות האיתור יהיו ועדות בוחרות ולא ועדות ממליצות, וכי הרכבן ייקבע כך שרוב חברי הוועדה ימונו בידי גורמים קבועים וחיצוניים לכנסת".

ח"כ מיקי רוזנטל, חבר ועדת הכספים מסר בתגובה: "פנייתו של מנכ"ל הכנסת, שהוא כזכור מינוי אישי של יו"ר הכנסת, שקופה וברורה. הפטור ממכרז נועד לאפשר לאדלשטיין לחלק עוד כמה ג'ובים ללא כללים נוקשים וללא פיקוח של נציבות שירות המדינה".

"התירוצים שמביא המנכ"ל במכתבו לשינוי המדיניות מופרכים. ועדת איתור לא תביא לבחירת מועמדים מקצועיים יותר, היא תביא לבחירת מועמדים מקורבים יותר. חברי הליכוד מתקשים להבין את מהותו של המנהל התקין. הגיע הזמן שיבינו שהכנסת אינה מרכז הליכוד והשלטון לא נתן בידם את הרשות להשחית את המגזר הציבורי בעבור עוד ארגז או שניים בפריימריז. לא אתן לבקשה המושחתת הזו לעבור בוועדת הכספים".

דובר הכנסת מסר בתגובה כי מדובר במהלך מקצועי וענייני לחלוטין. "וועדות איתור הן כלי עבודה הנהוג מזה שנים בשרות הציבורי והוכיח עצמו כמקצר ומייעל תהליכי מיון. מטרת וועדת האיתור העיקרית היא לוודא את בחירת המועמדים המתאימים והראויים ביותר לתפקידים בשדרת הניהול הבכירה בכנסת, ובאופן שאינו מונע מעובדי הכנסת הרואים עצמם מתאימים להתמודד לתפקיד", אמר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture