האם סביבת נתניהו הדליפה את תמלילי חקירת אשת רוה"מ?

סערה בעקבות הדלפת תמלילים מחקירתה של הגב' נתניהו • ראש הממשלה: התמלילים מזויפים. לחקור את המדליפים • ח"כ רוזנטל מוכן להתערב: הדלפת "תמלילי" חקירת שרה נתניהו הגיעו ממקורבי ראש הממשלה • היועמ"ש יפתח בחקירת ההדלפה?

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

איזה אינטרס אמור להיות לראש הממשלה בנימין נתניהו או לאי מי ממקורביו להדליף תמלילים מזויפים מתוך חקירת אשת ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו? מתברר כי יש המשוכנעים כי לא מדובר בקונספירציה ואף מוכנים "להתערב" על כך.

הכל התחיל ביום חמישי, אז נחקרה הגברת נתניהו במסגרת פרשה המכונה "מעונות ראש הממשלה". במשך 12 שעות נשאלה נתניהו על שורה של נושאים, מפעילות החשמלאי אבי פחימה ועד הוצאות על אירוח במעון ראש הממשלה. בהמשך חשף ערוץ 2 חלקים מהחקירה שהתקיימה במשרדי יחידה להב 433.

לפניכם תמלול החקירה כפי שנחשף בתקשורת.

בנוגע למטפלת של אביה ז"ל, נשאלה נתניהו על ידי החוקר: למרות שאביך המנוח, שמואל בן-ארצי ז"ל, היה זכאי וקיבל מטפלת מטעם ובמימון הביטוח הלאומי – את הכרחת עובדת בבית ראש-הממשלה בשם גלינה לטפל בו.
שרה: לא נכון. כאשר העובדת מהביטוח הלאומי הייתה יוצאת לחופשה, בקשתי מגלינה להחליף אותה.
חוקר: כפית עליה לישון לידו במקום בחדרה שלה או לנסוע לביתה שלה.
שרה: כשהיא הייתה נשארת למשמרת לילה, הייתי אומרת לה, תישני בקומה של אבא.
חוקר: לעובדת אחרת בשם סווטלנה שלמת 2000 שקלים מכספי המדינה.
שרה: סווטלנה עבדה אצלנו וסיימה את עבודתה. היא הייתה מאד נאמנה. קראתי לה לחזור לטפל באבא ושילמתי לה באופן אישי מכספים שקיבלנו מהביטוח הלאומי. שילמתי לה עבור שלושה ימי עבודה 1150 שקלים ועוד 150 שקלים עבור נסיעות, שזה תעריף הביטוח הלאומי.
חוקר: ועוד 2000 שקלים.
שרה: עזרא סיידוף רצה לצ'פר אותה. היא הייתה חרוצה והיא באה במיוחד.
חוקר: סיידוף צ'יפר אותה מכספי מדינה, לא מכספכם שלכם ולא מכיסו שלו, את ידעת זאת.
שרה: לא ידעתי. תשאלו את סיידוף.

Former prime minister and former Jerusalem mayor, Ehud Olmert, arrives at the Lahav 443 Police Unit in Lod, for further interrogation in suspicion of obstruction of justice, during the Holyland trial, on May 11, 2014. The District Court had convicted Olmert, along with Shula Zaken, and other former senior officials and businessmen, of taking and giving bribes in the development of a massive Jerusalem construction project promoted while Olmert was mayor of Jerusalem more than 10 years ago. Photo by Yossi Zeliger/Flash 90. *** Local Caption *** ???? ???????  ???? ?????? ???  ??? ????? ????? ????? ???? ???? ?????? ???? ?????? ? ?????  ??? 433

בנוגע לאורחים בבית ראש הממשלה אמר לה החוקר: את יודעת היטב שכאשר אתם מארחים אורחים ישראלים רשמיים את זכאית ל-218 שקלים לאדם. אורחים מחו"ל 300 שקלים לאדם. את נהגת לדווח על אורחים ישראלים כאורחים מחו"ל.
שרה: לא נכון. וגם הקייטרינג של 218 שקלים מביאים חמגשיות עם שניצל קר.
חוקר: וכאשר היו מוזמנים, למשל, ארבעה אורחים, נהגת לדווח על שמונה או יותר.
שרה: לא נכון. וחוץ מזה שאם הייתי אומרת מעט אנשים, הקייטרינג לא רצו לבוא, לא משתלם להם.
חוקר: ונהגת להזמין קייטרינג גם לארוחות משפחתיות כאילו היו אורחים. הרי יש לך בבית מבשלת על חשבון המדינה.
שרה: היא בחורה נפלאה. קוראים לה עופרה. היא באמת בחורה נהדרת אבל היא עובדת כללית – היא לא יודעת לבשל.

בחקירתה נשאלה גם על עבודת החשמלאי אבי פחימה, לכאורה, ביום כיפור. חוקר: אבי פחימה ביצע אצלכם בקיסריה תיקונים ביום כיפור?
שרה: לא! מה פתאום!
חוקר: איך את מסבירה את הקבלה הזו?
שרה: אבי פחימה עשה לנו עבודות ותיקונים בין החודשים מאי עד ספטמבר 2009. אחר כך אמרו לנו שאסור היה לנו לקבל ממנו שירותים בתקופה הזו כי הוא כאילו חבר ליכוד וכאילו חבר שלנו. היה צריך לשלם לו – הוא עבד הרבה – אז עזרא סיידוף שילם לו וביקש ממנו קבלות מחודש ספטמבר והלאה, אז הוא רשם סתם תאריכים ולא שם לב שאחד מהם נפל על יום כיפור.

נתניהו: התמלילים מזויפים. לחקור ההדלפה:

בתגובה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הדלפת התמלילים המזויפים מחקירת הגברת נתניהו חמורה משני טעמים: ראשית, הציטוטים שמיוחסים לגברת נתניהו הם שקריים ומעוותים, לרבות הדברים שמתייחסים כביכול לסיידוף ופחימה, שלא נאמרו על ידי הגברת נתניהו. הציטוטים המזויפים שהושמו בפיה בהדלפה זו הם שקר מוחלט. דבריה האמתיים של הגברת נתניהו הוקלטו ותועדו בחקירה וניתנים להוכחה מוחלטת. יש לבדוק לאלתר מי הוציא לתקשורת תמלול שקרי ומדוע. שנית, הדלפה של תמלילי חקירה – אפילו מזויפים – היא פעולה עבריינית של שיבוש חקירה וגם אותה יש לבדוק לאלתר".

גם התנועה לאיכות השלטון פנתה בקריאה ליועמ"ש לחקור את ההדלפות בחקירת שרה נתניהו. "לא זו בלבד שהדלפות אלו מפריעות להליך החקירה התקין, אלא שאלו פוגעות פגיעה קשה בתדמיתה של המשטרה אשר מאפשרת, במעשה או במחדל דליפה של חומרי חקירה כאלו. הדלפות אלו עלולות אף לעלות כדי שיבוש הליכי חקירה ופוגעות פגיעה קשה בתקינות ההליך הפלילי ובטוהר ההליך המשפטי כולו", נכתב בהודעת התנועה.

נוכח הדברים ונוכח הרצון להגיע לחקר האמת ולמצות את החקירה באופן מלא ותקין, קוראת התנועה ליועמ"ש לפעול באופן מידי ולהורות למח"ש לפתוח בחקירה לאיתור הגורמים המדליפים על מנת שלא יישנו מקרים כאלה בעתיד ועל מנת להבטיח קיומו של הליך פלילי תקין וטהור.

ח"כ רוזנטל: מקורבי נתניהו הדליפו התמלילים:

ח"כ מיקי רוזנטל ממפלגת העבודה טוען כי החשד מוביל דווקא ללשכת ראש הממשלה. "נשמע מוזר?", הוא שואל, ועונה: "שמעו סיפור. ב-1999 יחידת חקירות ההונאה (יאח"ה) ביצעה חיפוש בדירתם של הזוג נתניהו. אז זה היה בהקשר של 'פרשת עמדי'. תוך כדי האירוע צלצל הטלפון אצל מספר עיתונאים, בניהם גם אצלי. הייתי אז ראש מערכת החדשות בידיעות אחרונות. בצד השני של הקו היה אחד ממקורבי משפחת נתניהו. הוא ביקש לספר על עימות חריף וחילופי דברים קשים בין שרה נתניהו לראש יאח"ה דאז, מירי גולן.

"הדברים פורסמו בתקשורת ובוקר לאחר מכן הגיעה תגובתם של הזוג נתניהו על "ההדלפה הזדונית". המקורב עלה לשידור ברדיו וטען כי "ההדלפה הגיעה מהמשטרה. רק הם יכולים להדליף מידע כזה והדבר נועד להשחיר את פניה של גברת נתניהו". אנחנו העיתונאים, לא יכולנו כמובן לחשוף את המקור המדליף והם, ביבי ושרה, ידעו להשתמש בזה לטובתם.

Zionist Camp parliament member Miki Rozenthal attends  an Education, Culture and Sports committee meeting in the Israeli parliament on December 22, 2015. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ???? ????? ???? ??????? ???? ??????

"את הסיפור הזה הזכיר אתמול העיתונאי חיים ריבלין ששידר את הידיעה בזמנו ברשת ב. מדובר בסיפור ישן שכבר אפשר לספר אבל זה ממש לא המקרה היחיד. מכיוון ששיחות בין עיתונאי למקור חסויות, לא אוכל לפרט אבל בהחלט כדאי שתדעו שיש עוד כמה וכמה ״השתלות״ מהסוג הזה גם מהשנים האחרונות. בני הזוג נתניהו נוהגים להזין את כלי התקשורת בשקרים ובהדלפות מסולפות על מנת ליצור כותרות, לעתים כאלו שמצטיירות נגדם, כטקטיקה פוליטית.

"בסוף השבוע פורסמו ״תמלילי״ חקירת שרה נתניהו בחדשות 2. לא תמלילים ולא בטיח. סיכום חלק מהנושאים שעלו בחקירה וידועים. בהערכה מושכלת, אני משער שגם הפעם מדובר באותו תרגיל. למה? על מנת להתחקות אחר מקור ההדלפה, רצוי לבדוק את מי משרתת פרסומה. למדליף לא תופתעו לשמוע, יש תמיד אינטרס.

"החקירה נגד שרה נתניהו כבר לקראת סיום והמשטרה כבר המליצה להגיש כתב אישום. תפוח האדמה הלוהט עובר לפרקליטות. פרסום ההדלפה מאפשר לזוג נתניהו לתקוף את החוקרים ולהאשימם, כמו בסיפור הנ"ל, במניעים זדוניים להכפשת הגברת נתניהו. והנה, כפי שטענתי עוד ביום שישי האחרון, גם פה, התגובה לא איחרה לבוא ופרקליטי נתניהו פנו ליועץ המשפטי לממשלה בתלונה על הדלפה מצד המשטרה. לאחר מכן גם סתרו את עצמם וטענו שההדלפות שקריות. תחליטו, או שאתם מתלוננים על הדלפת חומרי חקירה, או שההדלפות שקריות ולא מדובר בתמלילי חקירה!

"בנוסף, אפשר להבחין שהחלק הספציפי שהודלף מתוך תמלילי החקירה משחק היטב לידי שרה נתניהו, הציטוטים עשו רושם שהחקירה עסקה בזוטות ובחומרים ממוחזרים שנחקרו כבר בעבר. ואכן, זו הייתה טענת מקורבי הזוג נתניהו עוד טרם פרסום ההדלפה. הנה שוב נראית הגברת נתניהו כנרדפת על ידי התקשורת והמשטרה, אבל האם מספר הציטוטים הדל שפורסמו הם אכן עיקרי שעות החקירה הרבות?

"עבור עורכי דינה של הגברת, שכבר מיהרו להאשים גם אותי בכוונות מרושעות וזדוניות, ובעבור חלק מהמגיבים, אחסוך לכם ואומר- נכון, יתכן שדווקא הפעם אני טועה. אם אכן יצאו פרטי החקירה מהמשטרה, זה עניין חמור מאוד כאשר לחשוד אין יכולת להתגונן מול ההדלפות. אבל כאמור, אני מכיר את שיטות העבודה של נתניהו מול התקשורת שנים רבות. מוכן להתערב שההדלפה הזו מגיעה מסביבתו", דברי רוזנטל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

במבחן האמינות ביבי מול רוזנטל, רוזנטל פי אלף יותר אמין וישר מביבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture